راهنمای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی برای پیامک
6 نکته اساسی برای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی
صمیمیت دلپذیر هم برای کسب و کار و هم برای مشتریان شما. پس حتما در متن پیامک احساسی دوستانه و صمیمی ایجاد کنید. به مشتری نشان دهید که برایتان مهم است. برای این کار می توانید هنگام ثبت نام نام مشتری را بپرسید و سپس از آن نام در متن پیامک خود استفاده کنید.
یکی از دلایل محبوبیت توییتر امروزه محدودیت کاراکترها است. در چنین محیطی باید از خلاقیت استفاده کنید تا کل پیام خود را در 280 کاراکتر در کلمات تاثیرگذار و جذاب خلاصه کنید و تاثیر خوبی بر روی مخاطب بگذارید.
یک تماس برای اقدام در متن پیامک قرار دهید
صمیمیت با مشتری برای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی ضروری است و تاثیر خوبی بر برندسازی دارد.
برای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی حتما قبل از ارسال اس ام اس خود را جای مشتری بگذارید و ببینید اگر جای او بودید آیا این پیامک برای شما مفید خواهد بود؟ اهمیت دادی؟
چهارشنبه آخر اسفند بود. من و دوستانم حوالی غروب در خیابان ولی عصار قدم می زدیم. همزمان از فروشگاهی که یکی از دوستانم خرید می کرد پیام زیر ارسال شد:
بنابراین برای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی باید درخواست خاصی از مخاطب دریافت کنید کارایی پیامک به عنوان مثال برای تقویت، از مشتری بخواهید پیامک ذکر شده را برای فروشندگان شما نمایش دهد تا از تخفیف برخوردار شوند یا از آنها دعوت کنید تا از وب سایت یا صفحه اینستاگرام شما بازدید کنند.
با مشتریان خود دوستانه رفتار کنید!
با دیدن این پیامک با وجود اینکه برنامه خرید نداشتیم برای بازدید از فروشگاه و اجناس تخفیف دار مسیر را به سمت فروشگاه تغییر دادیم. حالا ممکن است بپرسید چرا این تجربه شخصی را توصیف کردم! چه چیزی در این پیامک تبلیغاتی بود که برنامه و جهت ما را تغییر داد؟ چه چیزی باعث می شود پیامک های تبلیغاتی انگیزه بسیاری از افراد را برای رفتن به فروشگاه ایجاد کند؟
این یک قانون در سینمای کلاسیک است. اگر فیلمی در 10 دقیقه اول توجه شما را جلب نکند، شکست خورده است.
اما چگونه ارزش های مشتری را شناسایی می کنید؟ مطمئناً هیچ پاسخ واحدی برای این سؤال وجود ندارد. مشتریان در زمان های مختلف برای چیزهای مختلف ارزش قائل هستند. شما نمی توانید با یک ارزش همه را به فروشگاه خود جذب کنید، اما می توانید مقادیر مختلف را در زمان های مختلف هدف قرار دهید و بر اساس آن یک پیامک موثر برای مشتریان خود ارسال کنید. اکنون غیرممکن است که کسی متن پیامک تبلیغاتی شما را بی پاسخ بگذارد!
خلاصه
در این حالت، همان محدودیت 70 کاراکتر پیامکی، فرصت طلایی ارزشش را دارد که چنان مختصر و مفید بنویسید که تمامی مشتریان پیامک شما را بخوانند.
کدهای تخفیف، تبلیغات و جشنواره های تخفیف جذاب برای تعداد زیادی از خریداران. هنگامی که این مقدار توسط پیامک اختصاص داده می شود، ارتعاش خیلی در ذهن خریدار تداعی می شود. اما این تمام ماجرا نیست. این خریداران تعداد زیادی از دوستان، خانواده و افراد اطراف خود را با خود می آورند. این کار باعث می شود که کسب و کار شما برای بسیاری از افراد قابل مشاهده باشد.
متاسفانه بسیاری از کسب و کارها هستند که به این نکته واضح و ساده توجهی ندارند. اگر متن پیامک شما برای مشتری مفید نباشد، نه تنها متوجه این پیام نمی شود، بلکه نسبت به پیامک های دیگر شما نیز بدبین خواهد شد. به اصطلاح برند شما از چشم مشتری می افتد.
تحقیقات بازاریابی در نوشتن بهترین متن تبلیغاتی نشان داده است که وقتی مخاطب احساس نیاز و نیاز کند، تاثیر پیامک چند برابر می شود. بنابراین برای ایجاد حس فوریت در مشتری تاریخ انقضا از آن برای پیشنهاد خود استفاده کنید و از مشتری بخواهید در اسرع وقت خرید کند. به عنوان مثال اگر فروشگاه دارید هر چه بیشتر بر تاریخ پایان فروش تاکید کنید پیامک شما تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
بعد از این توضیحات نسبتا طولانی، می خواهم وارد راهنمای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی شوم تا بدانید که چه ویژگی هایی بین یک پیامک ساده و یک پیامک تبلیغاتی موثر تفاوت دارد.
اگر جذاب شروع نکنید، بازی را باختید!
بازاریابی پیامکی، برندسازی و نوشتن بهترین کپی تبلیغات اصلاً پیچیده نیست. شما باید کمی خلاق باشید، واضح صحبت کنید. تبلیغات پیامکی را برنامه ریزی کنید، زمان بگذارید و سپس پیامک های مختلف را برای مشتریان خود ارسال کنید. به تدریج پیشرفت کسب و کار خود را درک خواهید کرد!
با سرعتی که جهان در حال حرکت است، فرصت شما برای نشان دادن نام تجاری خود در حال کاهش است. ممکن است آزاردهنده باشد، اما هیچ کس قرار نیست 3 صفحه درباره کسب و کار شما بخواند. دو ساعت ویدیو را تماشا کنید تا با شما آشنا شوید.
می دانید که در هر پیامک تبلیغاتی 70 کاراکتر فارسی دارید. ممکن است تصور کنید که اگر فضای بیشتری در اختیار داشتید، میتوانید اطلاعات بیشتری درباره برند و تجارت، خدمات، خدمات پشتیبانی و موارد دیگر به مشتریان ارائه دهید. اگر اینطور فکر می کنید، باید بگویم کاملا در اشتباه هستید.
همانطور که می بینید این اس ام اس درست در ابتدا با یک پیشنهاد هیجان انگیز شروع می شود، سپس کلمه زیباترین دامادهای دنیا علاوه بر ارزش بخشیدن و حس صمیمیت، گروه خاصی را نیز جذب می کند که قطعا بیش از سایر مشتریان به این پیامک اهمیت می دهند. در پایان برای آن پیامک نیاز و مهلت تعیین کرد. فراخوان برای اقدام روشن است.
- الینا عزیز از ما بیش از 50000 یارد و 5000 یارد از ما بخرید تخفیف گرفتن.
- آیا از زلزله متنفرید؟ امروز با ما مخاطب دریافت کنید تا بهترین کارشناسان خود را برای شما ارسال کنیم.
- کیک های شکلاتی ما برای شما آماده و تضمینی است 20% به مشتریان عزیزمان ارزان تر البته باش فقط امروز!
- تا 3 بازی نکنید! دو تا پیتزا از ما بگیرید و پیتزای سوم مهمان ما بودن. قبل از این اس ام اس را به ما نشان دهید دادن
به این محدودیت به عنوان یک فرصت نگاه کنید و پیشنهادات ویژه خود را به آن ارسال کنید کوتاه ترین شکل ممکن نوشتن. به قول رهبر جنبش مینیمالیستکمتر بیشتر است“
به مشتریان احساس فوریت و ضرب الاجل بدهید
هنگامی که یک پیامک تبلیغاتی ارسال می کنید، نرخ مشاهده پیام شما 93 درصد است، اما در نهایت 20 ثانیه فرصت دارید تا مشتری را متقاعد به خرید کنید. پس باید یک شروع جالب داشتن و ادامه از کلمات قوی برای استفاده. در غیر این صورت متأسفانه مشتری را از دست داده اید، زیرا او پیامک را خوانده نشده رها می کند. بنابراین ابتدای متن پیامک بسیار مهم است.
علاوه بر این، بهتر است یک نمونه آزمایشی را در خط خود امتحان کنید. به شماره خود اس ام اس بفرستید و جذابیت آن را بررسی کنید. پس از چند بار بررسی، نوبت به ارسال پیامک به صورت انبوه می رسد.
اس ام اس باید کوتاه و مفید باشد!
این فروشگاه فقط پیامک ارسال کرده و بسیار هوشمند است ارزش یعنی علاقه شهروندان به تخفیف او را نشانه گرفته است
مشابه این قانون را می توان در بازاریابی پیامکی مشاهده کرد. در دنیایی که در هر دقیقه با حجم زیادی از هشدارهای مختلف در شبکه های رنگارنگ سروکار داریم، هیچکس مشتاق خواندن تمام پیام هایی که دریافت می کند نیست.
حتما در پیامک از مشتری سوال کنید. مطالعات نشان داده است که ارسال یک درخواست خاص از سوی مخاطبان (یا فراخوانی برای اقدام که در زبان فارسی به آن فراخوان عمل میگویند)، میتواند تأثیر شگفتانگیزی بر اثربخشی پیام داشته باشد.
اگر به کمپین تبلیغاتی انبوه پیامکی علاقه دارید پیشنهاد می کنم از سامانه ملی پیامک استفاده کنید. برای دریافت سامانه باید در صفحه اصلی سایت ملی پیامک ثبت نام کنید تا همکارانم با شما تماس بگیرند. اگر شما هم نیاز به مشاوره دارید با شماره 02163404 تماس بگیرید و با تیم ملی پشتیبانی پیامک صحبت کنید.
چند نمونه از پیامک های تبلیغاتی برای مشاغل مختلف
با من همراه باشید تا به این سوالات مهم پاسخ دهم و کمی در مورد چگونگی نوشتن بهترین نسخه از نشریه خود صحبت کنم.