کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و در واقع گزینه ها و استراتژی های مختلفی برای ادامه وجود دارد. 4 تا از محبوب ترین کمپین های تبلیغاتی عبارتند از:

طراحی تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ

به عنوان مثال، می توانید کمپین تبلیغاتی خود را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک سازماندهی کنید و به این ترتیب محصول خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید. کمپین های تبلیغاتی دیجیتال بیشتر به کسانی توصیه می شود که امکان خرید آنلاین محصولات خود و به عبارتی تجارت الکترونیک را برای مشتریان فراهم کرده اند.

تبلیغات آنلاین یک پلتفرم محبوب برای جذب مشتری است

کمپین تبلیغاتی ویدیویی یا بازاریابی ویدیویی

اگر می خواهید محصول خود را تا حد امکان در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید، باید از کانال های بازاریابی بسیار متنوعی استفاده کنید. به عنوان مثال، کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی ممکن است بهترین گزینه برای کسب و کار شما باشد. سپس، ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که نیاز به استفاده از تبلیغات چاپی داشته باشید. اگر بازار بزرگی را هدف قرار می دهید، باید از کانال های بازاریابی متنوعی استفاده کنید تا مطمئن شوید که کسی را از دست ندهید. البته، باید کمپین های خود را به صورت دوره ای ارزیابی کنید تا ببینید کدام استراتژی های بازاریابی بهترین عملکرد را دارند.

معیارهای کمپین و KPI را دنبال کنید

بخش بزرگی از موفقیت یک کمپین ارتباط مستقیمی با انتخاب درست و شناخت مخاطبان هدف دارد. اگر بازار هدف یا مخاطب مشخصی دارید، احتمال موفقیت کمپین تبلیغاتی افزایش می یابد. تعیین مواردی مانند سن، جنسیت، طبقه اجتماعی، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات، علایق، عادات و سرگرمی های مخاطبان هدف به شما کمک می کند تا درک کنید که می خواهید با استراتژی کمپین تبلیغاتی خود به چه کسانی برسید.

در کمپین های تبلیغاتی پیام روشنی را به مخاطب منتقل کند

اگر به تازگی محصول یا خدمات جدیدی را طراحی و راه اندازی کرده اید، باید مطمئن شوید که مردم در مورد آن اطلاع دارند تا بتوانید آن را با موفقیت به فروش برسانید. حتی اگر بهترین محصول یا خدمات را در صنعت خود داشته باشید، اگر مردم حتی از وجود آن اطلاعی نداشته باشند، به شما کمکی نخواهد کرد. به همین دلیل است که کمپین های تبلیغاتی بسیار مهم هستند. انواع مختلفی از کمپین های تبلیغاتی وجود دارد که هر کدام بسته به نوع کسب و کار شما می توانند بهترین باشند. در این مقاله کاربردی به زبان ساده توضیح خواهیم داد که کمپین تبلیغاتی چیست، چه انواعی دارد و یک کمپین تبلیغاتی موفق چه ویژگی هایی دارد. از شما دعوت می کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

کمپین تبلیغاتی به چه معناست؟

جدیدترین مدل کمپین های تبلیغاتی استفاده از پنل های پیامکی و ارسال پیامک به افرادی است که می توانند مشتری شما باشند. معمولاً سیستم‌های قابل اعتمادی مانند بانکداری پیامکی فراز، شماره‌های هدف را بر اساس سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و حتی شغل در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، بنابراین با اجرای چنین کمپین‌هایی می‌توانید دقیقاً افرادی را که مشتریان بالقوه شما هستند هدف قرار دهید.

یکی از محبوب ترین کانال های تبلیغاتی، پلتفرم های آنلاین است. زیرا امروزه اکثریت قریب به اتفاق افراد زمانی که به دنبال محصولات و خدمات هستند در اینترنت جستجو می کنند. بنابراین اگر می خواهید درآمد خود را به حداکثر برسانید، باید حضور پررنگی در فضای مجازی داشته باشید.

البته هدف اصلی هر کمپین تبلیغاتی فروش بیشتر است، اما هدف کمپین ها به همین جا ختم نمی شود. متداول ترین اهداف شامل جذب مشتریان جدید، تبلیغ محصولات موجود و معرفی محصولات جدید است. همچنین می توانید یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید که صرفاً برای آگاهی مشتریان از برند طراحی شده است. هدف شما هر چه باشد، مهم است که قبل از اجرای آن، آن را شناسایی کنید.

تعیین اهداف کمپین تبلیغاتی قبل از اجرا

شناسایی مخاطبان هدف کمپین تبلیغاتی

بهترین استفاده از کمپین های تبلیغاتی با ارسال پیامک انبوه توسط فراز اس ام اس

تبلیغات چاپی نیز می تواند در شرایط خاص مفید باشد. برای این منظور می توانید آگهی محصول یا خدمات خود را در یک مجله یا روزنامه محلی چاپ کنید. کمپین های ایمیلی نیز در این دسته قرار می گیرند. با ایمیل مارکتینگ می توانید جامعه مورد نظر و در واقع مشتریان بالقوه را با دقت بیشتری هدف قرار دهید، اما از سوی دیگر، با یک آگهی چاپی در روزنامه، افراد بیشتری ممکن است تبلیغ شما را ببینند. با این حال، انتخاب بین این دو گزینه بستگی به استراتژی های بازاریابی کسب و کار شما دارد.

انتشار آگهی در روزنامه انواع کمپین های تبلیغاتی چاپی

کمپین تبلیغاتی انبوه پیامکی

اندازه گیری در بسیاری از زمینه ها مهم است، اما در دنیای تبلیغات کاملاً حیاتی است. اگر نتایج خود را ردیابی نکنید، نمی دانید چه چیزی خوب پیش می رود یا چه چیزی نیاز به بهبود و تغییر دارد. در یک کمپین تبلیغاتی، معیارها باید بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند راه اندازی کمپین باشد. تنها راه برای درک کمپین تبلیغاتی، ردیابی و اندازه گیری معیارها و داده ها است. علاوه بر این، باید به تفاوت بین شاخص های عمومی و KPI توجه کنید و KPI هایی را دقیقاً مطابق با استراتژی کسب و کار خود تعریف کنید.

پیام یک کمپین تبلیغاتی نیز نکته مهمی در موفقیت آن است و باید سازماندهی شده، واضح، مختصر، جاری و منسجم باشد. همچنین از ارسال پیام های طولانی که مخاطب را خسته می کند خودداری کنید. توصیه می کنیم این کار نوشتن بهترین تبلیغات برای فروشگاه های پوشاک و سایر مشاغل را به متخصصان مجرب در این زمینه یا کپی رایترها بسپارید.

اهمیت ارسال پیام روشن در کمپین تبلیغاتی

برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی از کانال های بازاریابی مختلف استفاده کنید



آشنایی با کمپین تبلیغاتی و نحوه مدیریت آن

برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی پیامکی باید خلاق باشید و دقیقاً چیزی را ارسال کنید که مخاطب را جذب می کند. به عنوان مثال، ارسال یک متن بازگشایی جذاب به تلفن های همراه می تواند به راحتی افراد را به فروشگاه فیزیکی یا آنلاین شما جذب کند.

ویژگی ها و اصول کمپین های تبلیغاتی موفق

به عبارت دیگر، بازاریابان از کمپین های تبلیغاتی برای انتقال پیام خود به مشتریان بالقوه استفاده می کنند. یک کمپین تبلیغاتی می‌تواند مجموعه‌ای از تبلیغات فردی از طریق تابلوهای پیام کوتاه یا تبلیغات در رسانه‌هایی مانند رادیو، تلویزیون و اینترنت باشد که همگی یک هدف را دنبال می‌کنند. در برخی موارد از ترکیبی از ابزارها برای کمپین های تبلیغاتی استفاده می شود.

آشنایی با انواع کمپین های تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی مجموعه ای از فعالیت های تبلیغاتی است که برای تبلیغ و معرفی یک محصول یا خدمات به جامعه هدف استفاده می شود. در واقع یک کمپین تبلیغاتی حول یک موضوع خاص و منحصر به فرد برای ایجاد آگاهی از برند در مورد محصول یا خدمات شرکت برنامه ریزی و راه اندازی می شود.

در دنیای بازاریابی محور امروزی، منابع زیادی برای تبلیغات وجود دارد و شما باید از آنها نهایت استفاده را ببرید تا کمپین های تبلیغاتی خود را تا حد امکان موفق کنید. اگر می خواهید اثربخشی کمپین تبلیغاتی خود را به حداکثر برسانید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. این نکات عبارتند از:

اهداف کمپین تبلیغاتی را قبل از اجرا مشخص کنید

در این مقاله به طور خلاصه و جامع شما را راهنمایی کرده ایم که کمپین تبلیغاتی چیست و چه گزینه هایی برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق پیش روی شماست. یکی از بهترین و موثرترین استراتژی های بازاریابی، راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی پیامکی است که دقیقاً مشتریان بالقوه شما را هدف قرار می دهد. برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق، همین امروز طرح کمپین پیامکی خود را طراحی کنید و با مراجعه به قسمت فروشگاه پیامکی فراز خدمات مورد نظر خود را خریداری کنید. فراز و نشیب های پیامک همراه با استراتژی های بازاریابی شما است.

نوع دیگری از کمپین تبلیغات ویدیویی است که یک استراتژی بازاریابی نسبتا قدیمی است، اما همچنان می تواند در شرایط خاص موثر باشد. به عنوان مثال، می توانید از تبلیغات تلویزیونی استفاده کنید تا مردم را از محصولات و خدمات خود مطلع کنید. با توجه به اینکه چنین کمپین هایی معمولا بسیار گران هستند، قبل از انجام هر کاری در مورد بازار هدف خود تحقیق کنید. یکی از روش های شناخت سلیقه مشتری ارسال پیامک انبوه حاوی پرسشنامه هایی است که به شما کمک می کند مخاطب خود را بهتر بشناسید. بر اساس نتایج چنین نظرسنجی هایی، می توانید تصمیم بگیرید که آیا کمپین های ویدیویی برای کسب و کار شما مناسب هستند یا خیر.

چاپ کمپین تبلیغاتی یا توزیع بروشور