چگونه یک اپلیکیشن را تبلیغ کنیم؟ (ارائه بهترین شیوه ها)


بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن و تهیه آن یکی از سخت ترین و پرهزینه ترین کارهایی است که همه نمی توانند از عهده آن برآیند. این کار نیاز به دقت و تخصص بالایی در این زمینه دارد، زیرا از اهمیت بالایی برخوردار است. البته معرفی و تبلیغ اپلیکیشن به اندازه طراحی آن اهمیت دارد. بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشنروشی است که با استفاده از آن می توان تعداد مخاطبان اپلیکیشن را در سریع ترین زمان ممکن افزایش داد.

در واقع می توان گفت که بعد از تولید اپلیکیشن، مهم ترین کار این است که بدانیم بهترین راه برای تبلیغات و افزایش نصب اپلیکیشن چیست. بر این اساس، در این مقاله از ایده سازان، با ما همراه باشید تا مجموعه ای از بهترین تبلیغات اپلیکیشن را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشن

برای معرفی اپلیکیشن روش های تبلیغاتی مختلفی وجود دارد که بسته به نوع اپلیکیشن و نوع مخاطب می توان آن ها را انتخاب کرد. در واقع شما باید بتوانید بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن را از نظر کارایی و مقرون به صرفه انتخاب کنید.

تبلیغات در Google Play و App Store با استفاده از (Google Ads)

یکی از روش های موثر تبلیغات، قرار دادن آن در بازارهای بزرگ پس از ایجاد اپلیکیشن است. به عنوان مثال، قرار دادن آن در دو بازار بزرگ، گوگل پلی و اپ استور، استفاده از گوگل ادز است.

Google Ads به شما این امکان را می دهد که تبلیغات مرتبط با برنامه خود را به افرادی که برنامه مشابهی را نصب کرده اند یا به دنبال نصب برنامه مشابه هستند نشان دهید. گوگل پلی و اپ استور بیشترین مخاطب را دارند. برای انتشار به کمک این دو لازم است ابتدا اپلیکیشن را در آن ها ثبت کنید و سپس در مرحله بعد به انتشار اپلیکیشن ادامه دهید.

تبلیغات در این دو اپلیکیشن در مقایسه با سایر پلتفرم های موجود از کیفیت نصب بالایی برخوردار است. زیرا تمام افرادی که از این دو پلتفرم استفاده می کنند به دنبال اپلیکیشن های دیگری هستند.

تبلیغات درون برنامه ایتبلیغات درون برنامه ای

احتمالا برای شما هم پیش آمده که در حین استفاده از یک اپلیکیشن، با تبلیغات اپلیکیشن دیگری مواجه شده باشید. حتی ممکن است دوست نداشته باشید برخی از آنها را ببینید. اما بد نیست بدانید که این روش یکی از موثرترین و بهترین روش های تبلیغات اپلیکیشن است که کارایی بالایی در افزایش تعداد نصب دارد.

یکی از ویژگی های جذاب این روش، تنوع در انواع تبلیغات است. برای مثال تبلیغات ویدئویی، پاپ آپ و بنری انواع مختلف این تبلیغات هستند. در تبلیغات ویدیویی، هر چه ویدیو جذابتر باشد، شانس جذب مخاطب بیشتر است. در واقع ویدیوی شما باید آنقدر جذاب و گیرا باشد که در همان ثانیه های اول تاثیر بگذارد و مخاطب را برای نصب اپلیکیشن ترغیب کند.

تبلیغات پاپ آپ نیز آنهایی هستند که در همان لحظه نمایش بسته نمی شوند و به صورت یک تصویر ثابت یا متحرک به مخاطب ارائه می شوند. در تبلیغات بنری به صورت بنر در بخشی از صفحه نمایش داده می شود و کل صفحه را اشغال نمی کند.

تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ یک اپلیکیشن محسوب می شود. با تبلیغات ویدیویی می توانید یک ویدیوی جذاب و کوتاه در مورد برنامه خود ایجاد کنید. بنابراین نحوه عملکرد اپلیکیشن و اهداف به اختصار بیان خواهد شد. با نمایش این ویدیو در آپارات، یوتیوب و سایر اپلیکیشن ها می توانید تبلیغ کنید. این انواع تبلیغات به سه دسته تقسیم می شوند: تبلیغات ویدیویی بهینه، تبلیغات ویدیویی با پاداش و ویدیوی ساده.

تبلیغات در وب سایت و شبکه های اجتماعی

یکی از راه های دیگر برای موفقیت در ارائه اپلیکیشن، راه اندازی یک وب سایت یا شبکه های اجتماعی است. در واقع حتی بهتر است قبل از ساخت اپلیکیشن، وبسایت را طراحی کنید و مخاطبین را جذب کنید. در این صورت می توانید به راحتی لینک اپلیکیشن خود را در وب سایت یا شبکه اجتماعی مورد نظر قرار دهید تا در صورت نیاز مخاطب به راحتی به اپلیکیشن دسترسی پیدا کند.

برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است در صفحه خود مسابقه یا نظرسنجی بگذارید و برای آن جایزه در نظر بگیرید. نمایش ویدیوهای مقدماتی و به روز رسانی در مورد برنامه، در وب سایت و شبکه اجتماعی بسیار مهم است.

تبلیغات در نتایج جستجوی اپلیکیشن هاتبلیغات در نتایج جستجوی اپلیکیشن ها

تبلیغات در نتایج جستجوی اپلیکیشن ها کارآمدترین و بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشن است. با استفاده از این روش به راحتی و بدون صرف هزینه اضافی و در کمترین زمان می توانید میزان نصب اپلیکیشن با کیفیت را افزایش دهید.

به عنوان مثال، اگر برنامه شما خدمات مرتبط با تلفن ارائه می کند، اگر کاربر کلمه موبایل را جستجو کند، برنامه شما در بالای برنامه تلفن همراه نمایش داده می شود. در این تبلیغ اپلیکیشن موبایل، اگر مخاطبان نسبت به اپلیکیشن شما کنجکاو شوند، نه تنها موفق به تبلیغ اپلیکیشن خود شده اید، بلکه مخاطبان اپلیکیشن رقیب را نیز جذب کرده اید.

انتشار اپلیکیشن در سایت های نقد و بررسی

اگر بتوانید اپلیکیشن را بی عیب و نقص طراحی کنید، محتوای با کیفیت تولید کنید و اپلیکیشن را سریع بارگذاری کنید، توجه سایت های نقد و بررسی جلب خواهد شد. در نتیجه، نصب های اضافی برای برنامه ارائه می شود. بسیاری از وب سایت ها مانند (appreview) می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

پیامک تبلیغاتی ارسال کنید

همانطور که می دانیم نرخ باز شدن پیامک های تبلیغاتی بسیار بالاست. بر این اساس تبلیغات اپلیکیشن از طریق سامانه پیامکی روشی موثر و کارآمد است. زیرا انجام تبلیغات گسترده برای اپلیکیشن با ارسال لینک اپلیکیشن برای افراد مختلف آسان است. ارسال لینک اپلیکیشن از طریق پیامک تبلیغاتی یکی از روش های مقرون به صرفه است.

همچنین می توانید ابتدا با ارسال پیامک فعالیت خود را به مخاطبان معرفی کنید. سپس از آنها دعوت کنید تا شماره 1 را برای نصب برنامه و دریافت اطلاعات بیشتر ارسال کنند. در نهایت لینک دانلود اپلیکیشن به صورت خودکار از طریق پیامک برای گیرنده ارسال می شود.

استفاده از وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها

این روزها وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها نقش موثری در رونق بازاریابی داشته اند. بر این اساس، وبلاگ نویسان نیز می توانند برای تبلیغ برنامه استفاده شوند. به این ترتیب یک وبلاگ نویس مرتبط با دامنه اپلیکیشن خود پیدا کنید و از او بخواهید اپلیکیشن شما را بررسی و بررسی کند.

شبکه های مرتبط با تبلیغات نصب برنامهشبکه های مرتبط با تبلیغات نصب برنامه

پس از ارائه بهترین روش برای تبلیغ اپلیکیشن، نوبت به استفاده از شبکه هایی می رسد که می توانید کمپین های تبلیغاتی اپلیکیشن را اجرا کنید. کافه بازار و سیبچه دو تا از بهترین شبکه های تبلیغاتی خارجی برای استفاده هستند. یکی از معروف ترین شبکه های تبلیغاتی خارجی گوگل ادز است.

تبلیغات نصب کننده برنامه Google (UAC)

Google App Installer Ads (UAC) یکی از بزرگترین روش های نصب برنامه است که دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی است. گوگل با ارائه بخشی برای ایجاد کمپین های اپلیکیشن در گوگل ادز، طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

همانطور که می دانید گوگل مالک پلتفرم گوگل پلی است که به عنوان فروشگاه اپلیکیشن رسمی سیستم عامل اندروید شناخته می شود. بنابراین با انتشار اپلیکیشن در گوگل ادز با موج گسترده ای از مخاطبان مواجه خواهید شد که هیچ پلتفرمی قادر به رقابت با آن نخواهد بود.

در زیر ویژگی های Google Apps Publishing آورده شده است.

  • تعدیل هزینه کمپین و بهینه سازی آن از نظر هزینه
  • ایجاد کمپین با توجه به هدف برنامه و نصب با کیفیت
  • از هدر دادن پول در تاسیسات ناخواسته خودداری کنید
  • ارائه هوشمند تبلیغات اپلیکیشن در بهترین و مناسب ترین مکان ها

هزینه تبلیغات اپلیکیشن

روش های پرداخت برای انتشار برنامه ها به سه روش مختلف قابل انجام است. در هر یک از این روش ها، مصرف بار بسته به استراتژی نمایش متفاوت است.

اقدام پرداخت به ازای هر کاربر (CPA)

در روش پرداخت به ازای هر اقدام (CPA)، به ازای هر اقدامی که کاربر انجام می دهد، یک کارمزد از پیش تعیین شده از حساب شما کسر می شود.

پرداخت به ازای هر نصب (CPI)

این نوع پرداخت یکی از متداول ترین روش های تبلیغات اپلیکیشن است، زیرا اکثر توسعه دهندگان و ناشران اپلیکیشن به دنبال افزایش تعداد نصب هستند. روش پرداخت به این صورت است که برای هر نصب، هزینه ای از صورتحساب شما کسر می شود. بنابراین می توان گفت هزینه مصرف با توجه به تعداد نصب ها تعیین خواهد شد.

پرداخت به ازای کلیک (CPC)

در این روش همانطور که می دانیم هزینه هر کلیک کاربر بر روی تبلیغ کاهش می یابد.

خلاصه

  • طراحی و ساخت اپلیکیشن کاری است که نیاز به تخصص و تجربه دارد.
  • با توجه به اهمیت طراحی و تولید اپلیکیشن، تبلیغ آن نیز از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.
  • روش های تبلیغاتی مختلفی برای نمایش اپلیکیشن به مخاطب وجود دارد.
  • در این مقاله لیستی از بهترین روش های تبلیغ اپلیکیشن را ارائه کرده ایم.
  • با توجه به مطالب ذکر شده، هر فردی با توجه به هدف و استراتژی تبلیغاتی خود می تواند بهترین روش تبلیغاتی را بیابد.

به این مقاله اشاره کنید

[کل: ۰ میانگین: ۰]