برای حل مشکل عدم دریافت پیامک پس از انتقال چهار راه وجود دارد. بررسی تنظیمات پیامک، تماس با پشتیبانی، شکایت از اپراتور از طریق سامانه 195 و انصراف از انتقال از راهکارهای رفع این مشکل است.
برای حل مشکل عدم دریافت پیامک پس از انتقال چهار راه وجود دارد. بررسی تنظیمات پیامک، تماس با پشتیبانی، شکایت از اپراتور از طریق سامانه 195 و انصراف از انتقال از راهکارهای رفع این مشکل است.
یکی از رایج ترین مشکلاتی که افراد پس از پورت با آن مواجه می شوند، مشکل عدم دریافت پیامک پس از پورت است. این افراد پس از انتقال سیم کارت خود دیگر نمی توانند پیامک های مختلف مانند پیامک بانکی، فاکتور، قبض و بسیاری موارد دیگر را دریافت کنند. اما این تنها بخشی از پیامک نیست که مردم نمی توانند دریافت کنند. بخشی دیگر از نرسیدن پیامک هایی که برای عضویت یا ورود به سرویس های مختلف آنلاین باید ارسال شوند، گلایه دارند. این موضوع باعث شده است که دریافت نکردن پیامک پس از ارسال به مشکلی جدی برای بسیاری از افراد تبدیل شود.
قبلاً این نیاز به تغییر شماره و دریافت سیم کارت جدید داشت. به همین دلیل، بسیاری از مردم این کار را نکردند. اما اکنون می توانید همان شماره قبلی خود را دریافت کنید و فقط اپراتور خدمات را تغییر دهید. یکی از مهمترین مزایای ارائه این سرویس، ایجاد رقابت بیشتر بین اپراتورهای تلفن همراه برای ارائه خدمات بهتر و بهبود کیفیت خدمات است. اما پورت کردن هنوز در ابتدای راه است و بسیاری از افراد پس از پورت کردن شماره موبایل خود با مشکلات مختلفی مواجه می شوند.
در صورتی که پس از بررسی تنظیمات و اطمینان از صحت آنها، مشکل عدم دریافت پیامک پس از انتقال همچنان حل نشد، باید با پشتیبانی اپراتور خود تماس گرفته و این مشکل را به آنها اطلاع دهید. در این مرحله معمولا پشتیبانی به شما راه حل هایی می دهد اما اگر باز هم مشکل حل نشد باید به مرحله سوم بروید.
در واقع اپراتور پایه اپراتوری است که مشترک برای اولین بار سیم کارت خود را از آن دریافت کرده است. با ثبت نام و تحویل مدارک به آن اپراتور توانست سیم کارت بگیرد.
به گفته معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حدود 45 درصد افراد پس از واگذاری با مشکل مواجه می شوند و می توان گفت تعداد زیادی جابجایی موفق را تجربه نمی کنند. از مهمترین مشکلاتی که افراد پس از جابجایی با آن مواجه می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد.
برای رفع مشکل عدم دریافت پیامک پس از انتقال، راهکارهای متعددی وجود دارد که باید به ترتیب انجام شود. این راه حل ها به شرح زیر است.
اگر با یکی از روش های ذکر شده نتوانستید مشکل دریافت نشدن پیامک پس از انتقال را حل کنید، تنها راه باقی مانده لغو انتقال و بازگشت به اپراتور قبلی است.
اپراتوری که مشترک آن قصد دارد از خدمات او بدون تغییر شماره تلفن همراه خود استفاده کند، اپراتور گیرنده نامیده می شود. اگر بخواهیم به همان مثالی که در بند قبل اشاره کردیم اشاره کنیم باید بگوییم که اپراتور ایرانسل اپراتور پایه و همراه اول اپراتور گیرنده خواهد بود.
مشکل دیگری که افراد پس از انتقال سیم کارت یا کارت اعتباری ثابت خود با آن مواجه می شوند، اختلال در سرویس (USSD) است. بسیاری از مردم از خدمات USSD برای مواردی مانند شرکت در مسابقات، خرید بسته های اینترنتی، پرداخت قبوض و چندین مورد دیگر استفاده می کنند. البته بروز این مشکل در مقایسه با مشکل عدم دریافت پیامک پس از انتقال بسیار کمتر است اما همچنان افرادی هستند که با آن مواجه می شوند.
به این مقاله اشاره کنید