چند وقت پیش که هوا خیلی گرم بود و برق هم قطع شده بود، شب مهمون داشتم و مجبور شدم کلی خرید کنم. با عصبانیت در حال آماده شدن برای خرید بودم که پیامک زیر برایم ارسال شد:
مدتی است که فروشگاه های زنجیره ای و میوه فروشی های بزرگ در مناطق مختلف تهران افتتاح شده و در این فروشگاه ها می توانید هر نوع میوه ای را که بخواهید پیدا کنید. در این هوای گرم حوصله خرید نداشتم و از این پیامک استقبال کردم. من روی لینک کلیک کردم و وارد صفحه ای شدم که می توانم هر نوع میوه، سبزی و میوه ای را که نیاز دارم سفارش دهم. بعد از یک ساعت بسته هایم را از پیک جلوی در گرفتم. اما داستان از کجا شروع شد؟
ماجرا با یک اس ام اس ساده شروع شد و من فعال این حوزه می خواهم ماجرای پنل اس ام اس فروشگاه های زنجیره ای را برای شما تعریف کنم.
پنل اس ام اس چیست؟
سامانه ارسال پیامک نرم افزاری آنلاین برای ارسال پیامک به کاربران مختلف است که قابلیت دریافت پاسخ مشتریان و مدیریت پیام ها را نیز دارد.
کسبوکارهای مختلف از بازاریابی پیامکی برای تبلیغات خود استفاده میکنند و وبسایتها و اپلیکیشنهای مختلف برای اطلاعرسانی، ارسال پیامکهای مهم و تعامل با کاربران خود نیاز به سامانه پیامکی دارند.
اکنون که شکل و شمایل کلی سیستم را می دانید، بیایید با جزئیات بیشتری به موضوع نگاه کنیم و ببینیم چگونه یک فروشگاه زنجیره ای می تواند از پنل پیامک استفاده کند.
مزایای پنل اس ام اس فروشگاه های زنجیره ای
فروشگاه های زنجیره ای در هر زمینه ای که فعالیت می کنند اعم از محصولات غذایی مانند هایپر مارکت، کفش و کیف مانند چرم مشهد، پوشاک مانند جین وست و … نیاز به سامانه پیامکی دارند. اما این فروشگاه ها چگونه می توانند از سیستم استفاده کنند؟
ارسال پیامک از روی نقشه
اولین کاربرد پنل اس ام اس برای فروشگاه های زنجیره ای امکان ارسال پیامک به آن از روی نقشه است پیامک آنها هم می گویند
در حال حاضر قابلیت ارسال پیامک برای 17 شهر ایران فعال است و کاربر می تواند هر منطقه ای را از روی نقشه انتخاب کرده و پیامک انبوه ارسال کند. پیشنهاد می کنم ابتدا در منطقه خود شروع به ارسال پیامک کنید و سپس برای نتیجه بهتر در ارسال پیامک منطقه ای به محله های دیگر بروید.
پیام های مهم
دومین کاربرد مهم پنل اس ام اس فروشگاه های زنجیره ای امکان ارسال پیام های مهم است. در روش سنتی اخباری مانند کدهای تخفیف یا جشنواره های فروش از طریق جزوه برای مشتری ارسال می شود، اما این خبر می تواند از طریق پیامک نیز برای کاربر ارسال شود.
البته برای فروشگاه هایی که وب سایت و اپلیکیشن مخصوص به خود را دارند، علاوه بر موارد فوق می توان از پنل اس ام اس برای ارسال پیامک هایی مانند عضویت در وب سایت، تکمیل سبد پرداخت یا مراحل سفارش و … نیز استفاده کرد. به همین ترتیب، می توانید خریدهای آنلاین را از فروشگاه هایی مانند Bonnie Mod یا Mediseh مشاهده کنید.
نظرسنجی کاربران
سومین کاربرد پنل پیامکی فروشگاه های زنجیره ای ارسال نظرسنجی پیامکی است که متاسفانه بسیاری از کسب و کارها از آن بی اطلاع هستند. اگر بعد از هر خرید یک نظرسنجی کوتاه برای مشتری بفرستید نظر مثبت او و کیفیت کالا و خدمات را به خود جلب خواهید کرد و از عملکرد پرسنل و نظر مشتری بیشتر مطلع خواهید شد.
شاید بهترین نمونه این نظرسنجی را بتوان در سامانه اسنپ مشاهده کرد که پس از خرید و ارسال مرسوله، کاربر را به شرکت در نظرسنجی دعوت می کند:
این نظرسنجی ها معمولا از طریق سیستم انجام می شود تریلر شغلی دسته بندی شده و در زمان مشخصی به صورت خودکار برای کاربر ارسال می شود، بنابراین پس از هر خرید نیازی به ورود به پنل و ارسال نظرسنجی پیامکی برای تمامی کاربران نیست.
این مورد بهانه ای شد تا از مزیت دیگر پنل پیامک فروشگاه های زنجیره ای یعنی سرویس اینترنتی فروشگاه هایی که سایت دارند صحبت کنیم. اگر وب سایت دارید، برای خدماتی که در بالا ارائه کردیم به وب سرویس پیامکی نیاز دارید تا بتوانید رفتار کاربر در وب سایت را در نظر بگیرید و در مورد هر خرید، ثبت سفارش و حتی تحویل پیامک برای او ارسال کنید.
کد خوان قرعه کشی
اگر می خواهید قرعه کشی های دوره ای مانند مجتمع های تجاری و بازی های بزرگ را نیز برگزار کنید، پنل اس ام اس فروشگاه های زنجیره ای ابزاری به نام کدخوان را در اختیار شما قرار می دهد. اما این ماژول چگونه کار می کند؟!
برای قرعه کشی باید کدهایی در سامانه کدخوان تنظیم شود و سپس این کدها را روی کالا وارد کرده یا پس از هر خرید برای مشتری ارسال کنید. کاربر پس از خرید کدی را که به او داده اید برای شرکت در قرعه کشی برای شما ارسال می کند.
با این ابزار لیستی از شماره تلفن های کسانی که حداقل یک بار از شما خرید کرده اند و سپس وارد مسابقه شده اند دارید و اگر کمی خلاقیت به خرج دهید می توانید آنها را به خرید مجدد تشویق کنید. فقط یادتان باشد در ارسال این پیامک ها زیاده روی نکنید تا مشتری را از دست ندهید.
نمونه ای از پیامک از فروشگاه های زنجیره ای
حال که به ویژگی های خاص و متفاوت پنل اس ام اس فروشگاه های زنجیره ای اشاره کردیم، چند نمونه پیامک را در انتهای مطلب قرار داده ایم تا از آن ها ایده بگیرید و پیام های متفاوت و موثرتری بنویسید. همچنین توصیه میکنم دوره کوتاه بازاریابی پیامکی رایگان را از دست ندهید تا با جزئیات نوشتن یک متن موثر و نحوه ارسال آن به حساب کاربری آشنا شوید:
خلاصه
تا اینجا با جزئیات ریز ارسال اس ام اس و پنل اس ام اس فروشگاه های زنجیره ای آشنا شدیم. شما می توانید از بازاریابی پیامکی برای دسترسی به تمامی این ویژگی ها و ده ها مزیت و ویژگی مثبت دیگر برای تبلیغ کسب و کار خود و جلب رضایت مشتریان خود استفاده کنید و برای آن پیشنهاد می کنم برای دریافت فوری پنل در پیامک ملی ثبت نام کنید.
اگر همگی سرتان شلوغ است، نگران نباشید و فقط با شماره 02163404 تماس بگیرید تا در مورد درخواست پنل خود با تیم ملی پشتیبانی پیامک صحبت کنید. با ارسال مدارک جهت تایید، پنل شما فعال می شود و می توانید بلافاصله ارسال پیامک را آغاز کنید.
در انتهای متن نیز می توانید سوالات خود را بنویسید و در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در مورد بازاریابی پیامکی از تیم پشتیبانی کمک بگیرید.
با پیامک فروشگاه خود را بسازید!
به دنبال رشد کسب و کار خود هستید؟ ملیپیامک به شما امکان جذب، حفظ و برقراری ارتباط با مشتریان را می دهد.