محتوای خوب و کاربردی بر اساس استراتژی بازاریابی دیجیتال سازمان شما؛ این امر باعث افزایش ارزش محصول و ایجاد اعتماد و آگاهی برای مصرف کننده می شود. بازاریابی محتوا موارد زیادی را پوشش می دهد. اصول آن مبتنی بر پاسخگویی به نیازهای کاربر و رضایت آنهاست. این محتوا می تواند به شناسایی برند شما در قالب پست ها و گزارش های وبلاگ کمک کند.
یکی از رایج ترین روش های تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ، ارسال پیامک به مخاطبین و مشتریان است. در هر کسب و کاری با ارسال پیامک حاوی لینک یا آدرس وب سایت و شبکه های اجتماعی می توان فروش، مخاطب، مشتریان و یا ارائه خدمات و محصولات را افزایش داد. برای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه به یک پنل پیام کوتاه کاربردی با امکانات ویژه از جمله ارسال پیامک منطقه ای، ارسال پیامک به پیش شماره های خاص، ارسال پیامک به جامعه هدف بر اساس جنسیت یا سن نیاز دارید.
بازاریابی چریکی با ایجاد کمپین های پرطرفدار یا چالش هایی که پتانسیل ویروسی شدن را دارند به افزایش آگاهی از برند کمک می کند. شروع این نوع بازاریابی آفلاین است. اما پس از مدتی، افراد تجربیات خود را به صورت آنلاین آپلود می کنند و کمپین تبلیغاتی چریکی آنلاین شما آغاز می شود.
ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه؛ ارزان ترین روش دیجیتال مارکتینگ
یکی دیگر از انواع بازاریابی محتوا، بازاریابی صوتی است. بازاریابی صوتی شامل تولید پادکست های مفید و جالب در مورد بازار، تجارت شما و حتی اتفاقات جالب در محل کار است. پادکست ها بیش از هر زمان دیگری محبوب هستند و بسیاری از مردم از گوش دادن به آنها هنگام ورزش، پیاده روی، در ماشین پشت ترافیک لذت می برند. بازاریابی به این روش جدید و موثر است. علاوه بر این، آپلود پادکست در پلتفرم های صوتی مختلف، بک لینک های قابل قبول و قوی را برای شما به ارمغان می آورد و سئوی وب سایت در مدت زمان کوتاهی بهبود می یابد. بسیاری از مدیران باهوش علاوه بر استفاده از بازاریابی ایمیلی، با به اشتراک گذاشتن لینک پادکست کسب و کار خود در قالب یک پیامک تبلیغاتی، جذب مشتری را سرعت بخشیده و آگاهی مشتری را افزایش می دهند.
بازاریابی ویدئویی؛ محبوب ترین روش در بازاریابی
بازاریابی ویدیویی یکی از محبوب ترین شکل های محتوا برای کاربران در سراسر اینترنت است. طبق یک مطالعه در سال 2022، بیش از 78 درصد از بازاریابان ویدیو ادعا کردند که ویدیو به افزایش فروش کمک می کند. 83٪ گفتند که یک ویدیوی ارسال شده برای بازاریابی به کاربران کمک می کند تا در سایت خود بمانند. در نهایت، 86 درصد از این افراد اعتراف کردند که ویدیو برای افزایش ترافیک وب سایت آنها کار کرده است. به عنوان مثال، اگر ملک دلالی دارید، می توانید لینک محتوای ویدیویی را به همراه متنی زیبا برای تبلیغ دلال برای مشتریان ارسال کنید.
تبلیغات پولی؛ روشی برای کسب درآمد در بازاریابی آنلاین
هر روز بر تعداد افرادی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند افزوده می شود. شاید کسی را در اطراف خود نشناسید که از گوشی هوشمند استفاده نمی کند. بنابراین تبلیغات از طریق پیامک یا شبکه های اجتماعی منطقی است. با استفاده از GPS، تلفن همراه شما میتواند دادهها را جمعآوری کند و تبلیغات گستردهای را در آن منطقه پخش کند. همچنین تلفن همراه این قابلیت را دارد که با اسکن کد QR کاربر را به سرعت به سایت مقصد هدایت کند.
اینفلوئنسر مارکتینگ؛ همکاری جذاب با اینفلوئنسرهای ایرانی
بازاریابی صوتی؛ یکی از انواع بازاریابی دیجیتال با صداهای مداوم
هنگامی که شروع به ایجاد محتوای وب سایت می کنید، باید مطمئن شوید که گوگل آنها را تشخیص می دهد. آیا محتوای شما برای مخاطب قابل مشاهده است یا خیر؟ بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) از مهمترین کارهایی هستند که می توانید برای بهبود کسب و کار خود انجام دهید.
طبق آمار، در سال 2022 درصد قابل توجهی از کسب و کارها بودجه محتوای بازاریابی خود را به شدت افزایش می دهند و تقریباً 70 درصد از شرکت ها تصمیم می گیرند بودجه ای ویژه و جداگانه برای بخش بازاریابی محتوا در نظر بگیرند. انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد که در زیر توضیح داده شده است.
بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی یکی از مهم ترین عوامل موفقیت کسب و کار است. با استفاده گسترده از اینترنت در دنیای امروز، بازاریابی در این زمینه اهمیت بیشتری یافته است. در این مقاله به انواع بازاریابی دیجیتال و کاربرد دیجیتال مارکتینگ می پردازیم. پس از مطالعه این مقاله می توانید با کمک بازاریابی دیجیتال فروش کسب و کار خود را افزایش دهید.
بازاریابی محتوا؛ یکی از کاربردی ترین روش های دیجیتال مارکتینگ
در این مقاله به ارائه انواع دیجیتال مارکتینگ و روش های رایج آن پرداخته ایم. توجه داشته باشید که هر یک از این روش ها باید با توجه به نوع کسب و کار شما انتخاب شوند. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه اینترنتی کوچک دارید، یک فروشگاه آنلاین و یک شبکه اجتماعی برای شما کافی است و دیگر نیازی به استراتژی های بازاریابی پیچیده مانند اینفلوئنسر مارکتینگ ندارید. به نظر شما کدام یک از روش های ارائه شده در حوزه دیجیتال مارکتینگ و رشد و توسعه کسب و کار کاربرد بیشتری دارد؟ خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما را در پایان این مقاله بخوانیم.