نمونه پیامکی برای رستوران برای بازاریابی و تبلیغات پیامکی


بازاریابی رستوران

بازاریابی پیامکی یکی از مناسب‌ترین و پرطرفدارترین روش‌ها برای جذب مشتریان جدید و جلب رضایت مشتریان قدیمی است، بنابراین تمامی کسب‌وکارها باید با روش‌های بازاریابی پیامکی آشنا باشند، یکی از رایج‌ترین کسب‌وکارها در رستوران‌ها هستند، بنابراین مهم است که انواع نمونه پیامک به رستوران را بشناسید. برای قرار گرفتن در این مقاله قصد داریم با اصول مهم ارسال پیامک به رستوران ها و پذیرایی ها آشنا شویم. به این ترتیب می توانیم مشتریان را به طور موثرتری جذب کنیم.

اهمیت بازاریابی پیامکی چیست؟

هر روز یک پیامک تبلیغاتی به صندوق ورودی گوشی های ما ارسال می شود. فراوانی آنها به حدی است که بسیاری از ما متوجه آنها نمی شویم و حتی آنها را باز نمی کنیم. اما پیام هایی وجود دارد که به دلیل تفاوت در ماهیت آنها توجه ما را به خود جلب می کند و ما را تشویق به بازکردن آنها می کند. وقتی اولین کلمات را می بینیم، ممکن است به سرعت به سمت آنها کشیده شویم و در مورد آن اقدام کنیم. به عنوان مثال، اگر وسط روز خسته از محل کار به خانه می آیید، ممکن است با پیامکی از یک رستوران یا سرویس پذیرایی مواجه شوید که به شما اطلاع می دهد که غذا در نزدیکی محل زندگی شما آماده است. به این ترتیب، احتمال بیشتری وجود دارد که آن پیامک را باز کنید و از آن خرید کنید.

می دانیم که دغدغه اکثر ما به عنوان صاحبان مشاغل این است که چگونه بازاریابی پیامکی موثر و مفید داشته باشیم. چگونه می توان به سطح خاصی از اثربخشی در بین سایر مشاغل در این بازار رقابتی دست یافت؟ یک متن تبلیغاتی در پیامک چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا به عنوان متنی جذاب و تاثیرگذار شناخته شود؟ واقعیت این است که چند نکته در این زمینه وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم. بنابراین توجه به این نکات در متن پیامک و نوشتن تبلیغات مناسب برای آن ضروری است. در این مقاله به بررسی اهمیت بازاریابی پیامکی و نمونه های پیامکی برای رستوران ها و پذیرایی پرداختیم. اما ابتدا بیایید ببینیم بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی نوعی بازاریابی است که در آن کسب و کارها از کمپین های تبلیغاتی پیامکی برای جذب مشتریان جدید یا راضی نگه داشتن مشتریان فعلی استفاده می کنند. به این ترتیب، کسب و کارها می توانند مشتریان قدیمی خود را به مشتریان وفاداری تبدیل کنند که به برند آنها اعتماد دارند. پیامک تبلیغاتی شامل متون کوتاهی است که برای ارسال پیشنهادات ویژه برای مدت زمان محدود، اخبار و اطلاعات جدید و هشدارها استفاده می شود.

بازاریابی پیامکی برای رستوران

استفاده از کانال بازاریابی پیامکی می تواند برای تمامی مشاغل مفید باشد. برندهایی که از این روش استفاده می کنند می دانند که کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی نباید پیچیده و گران باشند. کسب و کارهای کوچک مانند رستوران های محلی و خانوادگی نیز می توانند با کمترین هزینه از این روش ها به نفع خود استفاده کنند. به این ترتیب می توانید مشتریان جدید پیدا کنید و مشتریان قدیمی را بیشتر راضی کنید.

برخی تصور می کنند با وجود پیشرفت مداوم تکنولوژی و ظهور روش های جدید و موثر دیجیتال مارکتینگ، دیگر نمی توان بازاریابی پیامکی را روشی موثر در نظر گرفت. به همین دلیل اعتقاد بر این است که اثربخشی این روش کاهش یافته است. اما در واقعیت اینطور نیست. زیرا تبلیغات پیامکی همچنان به عنوان یکی از موثرترین و باکیفیت ترین روش ها در این زمینه شناخته می شود. این روش از یک طرف نیازی به صرف هزینه زیادی ندارد و از طرف دیگر نیازی به آنلاین شدن یا نصب اپلیکیشن خاصی برای آن نیست. به این ترتیب می توانید در سریع ترین زمان ممکن با مشتریان قدیمی و جدید ارتباط برقرار کنید.

مزایای بازاریابی پیامکی برای رستوران ها و پذیرایی چیست؟

بازاریابی پیامکی مزایای زیادی برای رستوران ها و مشاغل مشابه دارد. با وجود ظهور روش های مدرن و جدیدتر در این زمینه، تبلیغات پیامکی همچنان توانسته اند اثربخشی و کارایی خود را حفظ کنند. بنابراین، مشاغل رستوران و پذیرایی همچنان از بازاریابی پیامکی به عنوان راهی برای یافتن مشتریان جدید استفاده می کنند. این روش مزایای زیادی دارد. مقرون به صرفه بودن و ارزان بودن، امکان دستیابی به مخاطبان زیاد، کارایی سریع، امکان یافتن مشتریان وفادار به صورت گسترده و انعطاف پذیری این روش از جمله مزایای آن است.

پذیرایی و رستوران

با قیمت مناسب

در پاسخ به نمونه پیامک رستوران باید گفت که این روش اقتصادی و کم هزینه است. اگر به تازگی یک رستوران افتتاح کرده اید یا یک کسب و کار خانگی کوچک دارید، ممکن است نتوانید پول زیادی را برای تبلیغات و بازاریابی خرج کنید. بنابراین استفاده از روش ارسال پیامک به عنوان یکی از بهترین راه های جذب مشتریان جدید شناخته خواهد شد. بازاریابی از طریق پیامک تبلیغاتی برای رستوران ها ارزان تر از بسیاری از روش های دیگر است.

به مخاطبان زیادی برسد

کسب و کارها از روش های مختلفی برای دستیابی به مخاطبان زیادی استفاده می کنند. این راه حل ها برای به دست آوردن مخاطبان علاقه مند یا (سرنخ) بسیار مهم هستند. به این ترتیب آنها می توانند با کانال های بازاریابی فروش را افزایش دهند و از چندین راه حل و استراتژی مختلف به طور همزمان استفاده کنند. بازاریابی پیامکی یکی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی است که می تواند به طور همزمان تعداد زیادی از مخاطبان را جذب کند. زیرا مخاطب برای دریافت پیامک نیازی به اتصال به اینترنت و داشتن گوشی هوشمند ندارد.

عملکرد سریع و موثر

کارایی بازاریابی پیامکی سریع و موثر یکی از مزایای ارسال نمونه پیامک به رستوران است. آمار نشان می دهد که حدود 90 درصد از پیامک های ارسالی در عرض سه دقیقه پس از ارسال خوانده می شوند. به همین دلیل می توان گفت بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک تبلیغاتی به رستوران ها و مشاغل مشابه بازدهی نسبتاً سریع و بالایی دارد.

یافتن مشتریان وفادار

طراحی و نوشتن پیامک های جذاب و استفاده از نمونه پیامک های رستوران و پذیرایی می تواند کسب و کار شما را با یافتن مشتریان وفادار و جدید هماهنگ کند. پیشنهادات ویژه ای که به مشتریان خود می دهید باعث می شود با مشتریان جدیدی آشنا شوید. همچنین ارسال چند پیشنهاد جذاب می تواند مشتریان قبلی و قدیمی را ترغیب به خرید مجدد از شما کرده و آنها را به مشتریان وفادار شما تبدیل کند.

قابلیت های گسترده

یکی از بزرگترین و مهم ترین مزیت های استفاده از پیامک های تبلیغاتی، انعطاف پذیری این کانال بازاریابی است. از بازاریابی پیامکی می توان برای ارتباط با مخاطب به روش های مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال می توان از آن برای اطلاع رسانی غذاهای جدید در منوی رستوران، تخفیف های محدود و محدود، پیشنهادات ویژه و اخبار و اطلاعات جدید استفاده کرد.

بازاریابی پیامکی برای رستوران

چند نکته در مورد بازاریابی پیامکی برای رستوران ها

اگر قصد استفاده از بازاریابی پیامکی را دارید، بهتر است قبل از استفاده از این روش نکات زیر را بررسی کنید.

مطابق با مخاطبان خود بنویسید

دقت در کلمات و مطالب ارسالی در مثال پیامک به رستوران بسیار مهم است. اگرچه ارسال پیامک ساده ترین و سریع ترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطبان است، اما اگر پیامک اشتباهی برای افراد ارسال کنید، ممکن است باعث غیرفعال کردن سرویس دریافت پیامک شوید. بنابراین همیشه باید کلمات و مطالب خود را عاقلانه انتخاب کنید و متناسب با مخاطب خود بنویسید. با تجزیه و تحلیل آمار مشتریان قدیمی اعم از تاریخچه خرید و اطلاعات بر اساس موقعیت مکانی و جنسیت، به راحتی می توانید با مخاطبان خود و سلیقه آنها آشنا شوید و در نتیجه می توانید به طور موثرتری برای آنها بنویسید.

جذاب شروع کنید

برای ایجاد یک شروع صادقانه که از همان ابتدا در مخاطب ایجاد اعتماد کند و حس دوستی را برانگیزد، خطاب به نام کوچک او در ابتدای متن می تواند شروع جذابی باشد، مثلا دوست عزیز، مشتری همیشه با شماست. ، محمد عزیز و … این روش به ویژه برای رویدادهای خاص مناسب است. کلمات دیگری که مناسب هستند را در ابتدای متن بیاورید، اینها کلمات کلیدی و مهمی هستند که می خواهید مخاطب به آنها توجه ویژه ای داشته باشد. به طور مشابه، شعار تبلیغاتی برند شما نیز می تواند شروع خوبی باشد.

مختصر نوشته و مفید

سعی کنید اصل پیامک را در چند کلمه و به صورت مختصر بیان کنید. شما می توانید تا 70 کاراکتر (20 کلمه) برای استفاده از تمام حروف، نمادها و فاصله بین کلمات استفاده کنید. در حالی که متن پیام کوتاه است، هم تبلیغ می کنید و هم از بهترین کلمات استفاده می کنید تا مشتری را با خود همراه کنید، این بستگی به تکنیک شما در استفاده از بهترین کلمات دارد. با کمی تمرین، تکرار و خلاقیت میسر می شود.

بازاریابی پیامکی برای رستوران

واضح و مشخص بنویسید

در هر متنی، کلمات خاصی همیشه مهمتر از بقیه هستند. ببینید در متن اس ام اسی که می خواهید بفرستید چه کلماتی را باید برای مخاطب تاکید کنید و می خواهید به آن توجه ویژه ای داشته باشد. با قرار دادن علامت هایی مانند * یا “” آنها را از بقیه متن متمایز کنید.

احساس فوریت را در پیام خود بگنجانید

این ویژگی همه ما این است که وقتی اکنون فرصت انجام کاری را داریم، مدام آن را به تعویق می اندازیم. بنابراین سعی کنید در متن پیامک تبلیغاتی پیشنهادات، تخفیف ها و هر ارزش افزوده ای که برای افراد در نظر می گیرید در بازه زمانی محدودی لحاظ کنید تا پاسخ بیشتری به پیام دریافتی داشته باشند.

متن خود را واضح و مختصر بنویسید

هنگام نوشتن متن پیام از کلمات خاصی که ممکن است باعث سردرگمی افراد شود خودداری کنید. مگر اینکه مخاطبان شما در کسب و کار شما باشند. بنابراین مطمئن شوید که پیام واضح و به زبان ساده نوشته شده است. از اختصارات و شکلک ها خودداری کنید. همچنین، متن خود را از نظر غلط املایی بررسی کنید تا مخاطب دقیقاً منظور شما را بفهمد.

به عنوان مثال اس ام اس پذیرایی

پیشنهادات جذاب را فراموش نکنید

وقتی پیام خود را بدون هیچ پیش فرضی برای مخاطب ارسال می کنید، جنبه تبلیغاتی آن باعث می شود مردم توجه چندانی به آن نکنند. اما اگر پیام شما حاوی جایزه ای مانند کد تخفیف، استفاده از خدمات رایگان و هر چیز دیگری باشد که می توانید برای مشتریان خود در نظر بگیرید، مخاطب را درگیر می کند. این نوع پیام ها قابلیت بیشتری برای ارسال و به اشتراک گذاری با دیگران دارند.

خلاقیت را به متن پیامک خود اضافه کنید

خلاقیت عنصری است که شما را از بقیه متمایز می کند. بر اساس این عنصر، شما در مقابل مخاطب جسورتر خواهید بود. بنابراین از کلماتی استفاده کنید که تاثیر قابل توجهی بر روی مخاطب شما بگذارد. سعی کنید پیام های متنی خود را شخصی سازی کنید تا با توجه به الگوی رفتاری مشتریان اعتماد مشتریان را جلب کنید. حتی گاهی اوقات می‌توانید سرگرمی‌هایی مانند بازی، متن‌های تعاملی، نظرسنجی یا مسابقه را به متن‌های خود اضافه کنید.

مشخصات خود را در متن پیامک قرار دهید

قرار دادن یک URL یا پیوند به صفحه اینستاگرام، شماره تماس و آدرس (در صورتی که موقعیت مکانی فیزیکی دارید و افراد می توانند از شما بازدید کنند) همگی می توانند دسترسی افراد را به شما آسان تر کنند و اعتبار بیشتری به برند شما بیافزایند.

مروری بر چند نمونه اس ام اس رستوران

برای اینکه بتوانید یک پیامک تبلیغاتی خوب برای مخاطبین خود ارسال کنید، در ادامه چند نمونه از اس ام اس رستوران را ارائه می دهیم.

ارسال کد تخفیف

  • [نام برند]: [نام کاربر] عزیزم فقط امروز فرصت دارید محصول را تهیه کنید [نام محصول] با [X] از رستوران ما درصد تخفیف بگیرید.
  • [نام برند]: [نام کاربر] عزیزم، امروز روز خاصی است! با ثبت سفارش از طریق لینک زیر می توانید در تمامی سفارشات خود اقدام نمایید [X] درصد تخفیف بگیرید. فقط برای سفارشات آنلاین [لینک تخفیف اختصاصی]
  • [نام برند]: رایگان! با خرید [محصول الف]، [محصول ب] یک هدیه رایگان دریافت کنید. این پیشنهاد بالا رفته است [تاریخ] معتبر است.

تخفیف های گاه به گاه

  • سال نوهنوز به دنبال یک هدیه مناسب برای خانواده هستید؟ م [نام رستوران] یک اعتبار هدیه بخرید و یک دوست را خوشحال کنید.
  • سال نو: چرا در سال جدید آشپزی کنیم؟ با سفارش آنلاین از [نام رستوران]، [X] درصد تخفیف بگیرید و غذاهای مورد علاقه خود را در خانه تهیه کنید. [لینک تخفیف]
  • جمعه سیاه: [نام کاربر] عزیزم از خرید زیاد خسته شدی؟ یک غذای سریع و خوشمزه با [X] درصد تخفیف از [نام رستوران] سفارش.
  • تعطیلات: [نام کاربر] عزیزم، تعطیلات خوبی داشته باشی! شاهد [تاریخ] محصولات منتخب ما را با تخفیف دریافت کنید. [لینک محصولات تخفیف‌دار]

مثلا پیامک به رستوران

تولدت مبارک

  • [نام برند]: [نام کاربر] تولدت مبارک عزیزم! این مراسم شاد را در یکی از شعبه های رستوران ما پذیرا باشید [X] با درصد تخفیف جشن بگیرید و دسر رایگان بگیرید.

ترغیب به خرید مجدد

  • [نام برند]: [نام کاربر] عزیزم ممنون از خریدت استفاده از کد تخفیف [کد تخفیف] در خرید بعدی شما، [X] درصد تخفیف به عنوان هدیه دریافت کنید.

دوباره به کاربران متصل شوید

  • [نام برند]: [نام کاربر] عزیزم، از آخرین باری که به ما سر زدی، مدت زیادی می گذرد! کد تخفیف تا پایان هفته قابل استفاده است [کد تخفیف] از ما [X] درصد تخفیف بگیرید.

مسابقه

  • روز جهانی پیتزا مبارک! 5 نفر اول که به این پیام پاسخ دهند پیتزا رایگان دریافت خواهند کرد. [نام رستوران]

آخرین کلمه

بازاریابی پیامکی به عنوان یکی از بهترین و موثرترین روش ها شناخته می شود. اگر صاحب رستوران، غذای آماده یا پذیرایی هستید، می توانید از این روش برای جذب مشتریان جدید و راضی نگه داشتن مشتریان قدیمی خود استفاده کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد تا از این روش به بهترین نحو استفاده کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه با ما تماس بگیرید.

به این مقاله اشاره کنید

[کل: ۰ میانگین: ۰]