نحوه اجرای بهترین کمپین تبلیغاتی پیامکی + ارائه راهکار




تاثیر تبلیغات پیامکی بر رشد کسب و کارها

سال‌هاست که کسب‌وکارها از روش‌های مختلف بازاریابی دیجیتال برای تبلیغ فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند. یکی از رایج ترین روش های دیجیتال مارکتینگ راه اندازی کمپین تبلیغاتی پیامکی است. امروزه مردم بیشتر وقت خود را با تلفن همراه می گذرانند. بنابراین کسب و کارهای کوچک و بزرگ با استفاده از این روش می توانند در کمترین زمان توجه بسیاری از مخاطبان هدف را به خود جلب کنند. در این مقاله به بررسی نحوه اجرای کمپین پیامکی تبلیغاتی و راهکارهای آن می پردازیم. اگر قصد دارید کسب و کار خود را با کمپین های پیامکی تبلیغ کنید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

اولین قدم در اجرای یک کمپین تبلیغاتی پیامکی موفق

برای اجرای کمپین تبلیغاتی پیامکی ابتدا به پنل پیامکی معتبر نیاز دارید. در انتخاب پنل پیامک باید دقت کنید تا بتوانید از تمامی امکانات موجود در این روش بازاریابی استفاده کنید. امروزه فقط ارسال یک متن تبلیغاتی کمکی به شما برای راه اندازی کمپین پیامکی تبلیغاتی نمی کند. پس باید کمی خلاق باشید. با توجه به امکانات ارائه شده توسط یک پنل تبلیغاتی معتبر، می توانید با ارسال فایل های تصویری و صوتی ارتباط موثرتری با مخاطبان خود برقرار کنید. هر چه ایده های جذاب تری در ارسال پیامک پیاده سازی کنید، بیشتر می توانید مخاطبان هدف را جذب کرده و آنها را به مشتریان دائمی تبدیل کنید. در زیر به راهکارهای داشتن یک کمپین پیامکی موفق اشاره می کنیم.

خرید پنل اس ام اس برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی از طریق پیامک

راهکارهایی برای افزایش شانس موفقیت تبلیغات پیامکی

نکته مهمی که پس از خرید پنل پیامک تبلیغاتی باید به آن توجه کرد، جذابیت محتوای ارسالی برای مخاطب است. اگر مخاطب پیام تبلیغاتی شما را به عنوان یک مزاحم درک کند، نه تنها مشتری شما نمی شود، بلکه پس از مدت ها دیدن برند یا نام تجاری شما احساس بدی خواهد داشت. در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که به موفقیت کمپین تبلیغاتی پیامکی کمک می کند:

1. لحن مناسب پیامک را با شناخت مخاطب تنظیم کنید

انتخاب لحن پیامک به نوع کسب و کار و مخاطبان آن بستگی دارد. اگر قبل از ارسال پیامک، مخاطبان تجاری خود را به خوبی نمی شناسید، احتمال شکست کمپین تبلیغاتی پیامکی بسیار زیاد است. امروزه بسیاری از مردم لحن صادقانه را ترجیح می دهند. بنابراین با شناخت مخاطبان، علایق آنها و بسته به گروه سنی، لحن مناسب را برای نوشتن متن پیامک انتخاب کنید. به عنوان مثال لحن پیام ارسالی هنگام دریافت قبض برق از طریق پیامک با متن پیام حاوی کد تخفیف خرید از فروشگاه مورد نظر تفاوت زیادی دارد.

پیامک های ارسالی از سازمان ها و ادارات دولتی معمولا لحن رسمی دارند. اما پیام های ارسال شده توسط یک فروشگاه باید لحنی جذاب، دوستانه و سرگرم کننده داشته باشد. با انتخاب لحن مناسب می توانید امیدوار باشید که گیرنده پس از دریافت پیامک شما اقدام مورد نظر خود را انجام دهد.

2. متن پیام را تا حد امکان کوتاه نگه دارید

تعداد کاراکترهای مجاز در یک پیام متنی 70 کاراکتر است. شما باید طبق این استاندارد پیام خود را برای مخاطب ارسال کنید. اگر متن پیام طولانی باشد، مطمئن باشید که بسیاری از افراد بدون خواندن آن را پاک می کنند. یک پیامک طولانی بدون لینک یا فراخوان برای مخاطب جذابیتی ندارد و تنها منجر به از دست دادن سرمایه شما می شود. برای جذب مشتریان بیشتر، متن پیام را تا حد امکان کوتاه و واضح نگه دارید. همچنین در صورت امکان ارسال یک لینک کوتاه برای تشویق مخاطبان به اقدام مورد نظر را فراموش نکنید.

3. پیامک را برای گیرنده سفارشی کنید

هیچ چیز مثل دیدن اسم کوچک در متن پیامک نمی تواند توجه انسان را جلب کند! از این ایده غافل نشوید و با سفارشی سازی متن پیام، مخاطبان بیشتری را جذب کنید. مخاطب قرار دادن مشتری با نام کوچک همراه با ارسال کد تخفیف برای خرید لوازم آرایش، ایده بسیار جذابی برای تبلیغ لوازم آرایشی است. کسب و کارهای مختلف بسته به فعالیت خود می توانند از این ایده استفاده کنند.

4. از مواردی که از پنل پیامک استفاده می کنید غافل نشوید

پیامک تبریک مناسبت هایی مانند تولد، اعیاد ملی و ایام عید به همراه فروش شگفت انگیز که برای مشتریان بسیار موثر است. با پنل اس ام اس می توانید به صورت خودکار در رویدادهای خاص پیامک ارسال کنید.

5. برای افزایش اثربخشی تبلیغات پیامکی، احساس خاص بودن را به مخاطب منتقل کنید

اینکه مخاطب احساس کند بخشی از یک کسب و کار خاص است در موفقیت کمپین تبلیغاتی بسیار موثر خواهد بود. برای این منظور باید با کمک یک متن پیامکی احساس هیجان، فوریت و ترس از دست دادن (FOMO) را در مخاطب ایجاد کنید. استفاده از عباراتی مانند: موجودی محدود، 3 روز تا پایان جشنواره پاییزی، کد تخفیف برای 5 نفر که عضو سایت می شوند و مواردی از این دست در متن پیامک، این حس را به مخاطب القا می کند که چیزی اگر اقدام مناسبی انجام ندهند مهم اتفاق می افتد.این نکته برای افزایش نرخ کلیک در وب سایت (CTR) و فروش بیشتر بسیار موثر است. نمونه نفوذ پیامک های ایران برای اعلام پیشنهادهای جذاب در نمایشگاه های این مجموعه نمونه مناسبی برای این مورد است.

6. زمان ارسال پیامک را در نظر بگیرید

نکته مهم دیگر برای موفقیت کمپین تبلیغاتی پیامکی در نظر گرفتن زمان ارسال پیامک است. هیچکس دوست ندارد شنبه ساعت 7 صبح با پیامک تبلیغاتی از خواب بیدار شود! تعطیلات یا زمان هایی که بیشتر افراد اوقات فراغت خود را سپری می کنند بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی محسوب می شود. از چهارشنبه به بعد، با نزدیک شدن به آخر هفته، می توانید بیشترین بازخورد را از کمپین خود دریافت کنید. البته انتخاب بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی به نوع کسب و کار بستگی دارد. همه از دریافت تخفیف هیجان انگیز از فروشگاه مورد علاقه خود در ابتدای هفته خوشحال خواهند شد!

7. ارزیابی بازخورد مخاطبان

برای به دست آوردن بهترین نتایج از یک کمپین تبلیغاتی پیامکی، باید به طور منظم بازخورد مخاطبان را ارزیابی کنید. گاهی اوقات یک کمپین تبلیغاتی نتایج مثبتی به همراه ندارد و باید به سرعت استراتژی خود را تغییر دهید. در اکثر مواقع با ایجاد یک تغییر کوچک در متن پیامک یا لینک های ارسالی می توان بازخورد بسیار خوبی از مخاطبان دریافت کرد و از این طریق درآمد مجموعه را افزایش داد.

رعایت این نکات ساده می تواند اثربخشی تبلیغات پیامکی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. تبلیغات پیامکی یکی از موثرترین راه ها برای جلب اعتماد مشتریان سابق و تبدیل مخاطبین به مشتریان جدید است.

افزایش تاثیر تبلیغات پیامکی با ثبت بازخورد مخاطبین

استفاده از پنل اس ام اس فراز برای موفقیت در کمپین های تبلیغاتی

در این مقاله درباره راه اندازی کمپین تبلیغاتی پیامکی و نکات مهم برای موفقیت آن صحبت کردیم. با کمک پنل اس ام اس مجهز به امکانات روز می توانید موفقیت کمپین خود را تضمین کنید. برای تهیه پنل اس ام اس فراز می توانید با شماره تلفن 02164853 درخواست خود را در سایت ثبت کنید، اگر تجربه راه اندازی کمپین پیامکی تبلیغاتی دارید، تجربیات ارزشمند خود را با ما و خوانندگان این مقاله در میان بگذارید.