نامزدها 1400 بهترین شعار انتخاباتی را بخوانند

اگر دقت کنید اکثر منتخبان بعدها با همان شعاری که در ابتدا بر آن تاکید داشتند برای مردم گذاشته شدند. شاید سال ها از انتخاب آنها گذشته باشد، اما مردم هرگز آن جملات کوتاه یا کلماتی را که نامزدها بر آن تاکید و وعده داده بودند فراموش نمی کنند.

در سال های اخیر توجه اصلی نامزدهای هر رقابت سیاسی، انتخاب است موثرترین رمز عبور انتخابات برای کمپین او بود. تأثیر این کلمات کوتاه بر روند نتیجه انتخابات شگفت انگیز است. اکثر مردم او را با شعاری که سال ها پس از انتخابات اجرا کرد و حتی اگر نامزد مورد نظر پیروز نشود، می شناسند. به همین منظور برای آشنایی با برخی از این شعارها که منجر به پیروزی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران شد، در زیر با چند نمونه از آنها آشنا می شویم:

  • ابوالحسن بنی صدر: از عدالت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی حمایت می کند
  • محمدعلی رجایی: شعاری وجود ندارد، بلکه به سادگی معروف است
  • آیت الله سید علی خامنه ای: حکومت اسلامی، حکومتی است که مردم را به تفکر دعوت می کند و مسئولیت هدایت افکار مردم را بر عهده می گیرد.
  • اکبر هاشمی رفسنجانی: همه با هم برای ساختن ایران (توسعه اقتصادی) همکاری می کنند.
  • سید محمد خاتمی: فردای بهتر برای ایران اسلامی (توسعه سیاسی)
  • محمود احمدی نژاد: پول نفت باید به دست مردم برود، مرد مردم (عدالت و سادگی)
  • حسن روحانی: دولت تدویر و امید (توسعه اقتصادی – دیپلماسی)

از همان ابتدا بهتر است تاکید کنیم که انتخاب شعار تبلیغاتی نباید بدون دلیل و استراتژی باشد. یکی از بزرگترین اشتباهات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، خودشه. آنها یا کارکنانشان فکر می کنند جملات زیبا اما بی معنی می تواند گزینه خوبی باشد. یا برخی از طریق قرض گرفتن جملات یا دیالوگ های معروف در فیلم ها و موسیقی، فقط برای جلب توجه قرار دارند. پیامی که در شعار انتخاباتی شما خلاصه می شود باید بیانگر برنامه عملی شما پس از پیروزی باشد.

انتخاب رمز انتخاباتی نامزدها

شعار تبلیغاتی ابزاری برای تعامل است، اما بدون اصول و قاعده نمی توان آن را نوشت. شعار شما باید به عنوان راهی برای ارائه و تبلیغ پیام کمپین و هدف شما از شرکت در انتخابات باشد. به همین دلیل مهم است که هنگام نوشتن شعار خود به موارد زیر فکر کنید:

  • با یک استراتژی شروع کنید: شعار انتخاباتی باید کاملاً با استراتژی کلی وعده های شما مطابقت داشته باشد. یک شعار به اندازه استراتژی تبلیغاتی پشت آن موثر است. اگر خلاقانه باشد، اما به اهداف شما مرتبط نباشد، دهان را ساکت خواهد کرد و شنونده و مربیان را تحت تأثیر قرار نمی دهد.
  • واقع بینانه انتخاب کنید: اگر رمز عبوری را انتخاب کنید که در آینده نتوانید آن را اجرا کنید، به مخاطبان خود دروغ می گویید. اعتماد را از بین می برد. مثلاً اگر بگویید “رفاه مالی، پایان تجمل” اما در واقع باید بدانید که این شعار و وعده تا چند سال دیگر محقق نمی شود، بنابراین در واقع شعاری غیرواقعی تلقی کرده اید. توجه داشته باشید که شعار باید با توجه به توانایی های شما انتخاب شود.
  • شعار باید کوتاه، بدیع و خلاقانه باشد: چنین رمز عبوری نباید بیش از ده کلمه باشد. زیرا مردم آنها را به یاد نمی آورند. از طرف دیگر، اگر از عبارات یا پسوردهایی استفاده کنید که در گذشته استفاده شده است، کمکی نخواهد کرد. بسیاری از شرکت کنندگان در انتخابات قبلاً این را شنیده اند. همچنین چون این شعار را کپی کردید اعتماد او را از دست می دهید. مثلا شعار سال آینده در کشور تورم نخواهیم داشت خیلی طولانی و ساده

خلاصه …

شعار تبلیغاتی نباید بدون فکر و ملاحظه انجام شود. اشتباه در بسیاری از کمپین ها نوشتن شعار سیاسی بدون فکر کردن به پیام های کلی کمپین است. اشتباه رایج کمپین ها، اشتباه در ایجاد رمز عبور است پیام تبلیغاتی کمپین انتخاباتی با رمز انتخابات است. در نگاه اول، این دو مفهوم کاملاً مشابه به نظر می رسند، اما هر کدام جایگاه خاصی در استراتژی مبارزات سیاسی دارند.

پیام تبلیغات انتخاباتی چیست؟

چند نمونه دیگر از شعارهای مهم نامزدهای ریاست جمهوری:

  • علی لاریجانی: هوای تازه با دولت امید
  • محسن رضایی: مرد با نان آمد
  • مصطفی معین: ایران به همه ایرانیان / تو را دوباره وطن می کنم
  • خرنوب مهدی: تحولی برای ایران
  • محمد باقر خلیباف: زندگی خوب یک ایرانی برازنده
  • جلیلی گفت: مقاومت کلید پیشرفت است
  • علی اکبر و ایتایی: دولت مکمل (مذهبی، مجرب، متخصص، معتدل و مشورتی)
  • محمدرضا اعراف: معیشت، احترام و عقلانیت
  • محسن از هرلی زاده: دولت رفاه

چند نمونه از شعارهای انتخاباتی شورای شهر

به ارتباط بین شعار تبلیغاتی و پیام کمپین خود بسیار توجه کنید. این دو عامل باید در یک مفهوم و در یک جهت باشند.

شعار کمپین یک نسخه کوتاه شده از وعده ها و موضوع کمپین شما است که تضاد واضحی بین شما و حریف ایجاد می کند. اکثر کارشناسان پیشنهاد می کنند که شعار نامزدها کمتر از هشت کلمه نباشد. البته اگر می توانند معنا و هدف خود را در چهار یا پنج کلمه به رای دهندگان برسانند، بهتر است از این شعار استفاده کنند. علاوه بر این، این عنوان تبلیغاتی شما است که در رویدادها و تبلیغات کمپین، از جمله پیام‌های زنده، تبلیغات دیجیتال و عمومی، ویدئو و رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. اگر در حال کاندیداتوری هستید، به یک تیتر سیاسی کوتاه و جذاب نیاز دارید.

تفاوت رمز انتخاباتی و پیام انتخاباتی

چگونه رمز انتخابات بنویسیم؟

نحوه نوشتن رمز انتخابات

در حالی که پیام شما در تبلیغات انتخاباتی شعار انتخاباتی شما نیست، مراقب باشید که این حرف ها باید مرتبط باشد. شعار کمپین شما اساساً پیام کمپین است که پیامی را که می خواهید به مردم منتقل کنید، تکرار می کند. به عنوان یک نامزد، ممکن است یک ایده عالی برای عنوان برچسب گذاری داشته باشید، اما تنها زمانی کار می کند که به پیام های تبلیغاتی اصلی شما متصل شود.

هر شهری به اعضای شورای شهر نیاز دارد تا مشکلات مردم و آن شهر را به درستی درک کنند و برای حل آن تلاش کنند. اگر در رمز عبور خود مفاهیم یا کلماتی غیر از اهداف اصلی خود ذکر کنید، رأی دهندگان را گمراه خواهید کرد. چند نمونه از شعارهای مورد استفاده نامزدهای شهرهای مختلف و همچنین ائتلاف‌ها برای مبارزات انتخاباتی خود را در طول سال‌ها مرور می‌کنیم:

  • مرتضی طلایی (شورای شهر تهران): شورای مردمی
  • بهار ایروین (شورای شهر تهران): شهری پر از شیشه
  • جلال طحنری (شورای شهر سبزبار): تداوم ساخت و ساز
  • احمد نوروزی (شورای شهر مشهد): شهر من روح بهارت کجاست؟
  • غلامرضا شکوهی پور (شورای شهر گچساران): صداقت، تعامل، تلاش، جهت کوه های آباد
  • هاجر چرنی (شورای شهر نیشابور): ما به قول خود وفا می کنیم.
  • سمیا محمودی (شورای شهر اصفهان): سفیر خدمات
  • ائتلاف جامع اصلاحات مشهد: آماده برای تغییر
  • ائتلاف جامع اصلاح طلبان شیراز: لیست امید، شهر امید
  • ائتلاف اصلاحات (دور چهارم انتخابات شورای اسلامی شهر تهران): شهر من، به تو فکر می کنم.
  • ائتلاف بزرگ حامیان دولت (شورای شهر بندرانزلی): برنامه ریزی، تغییر، امید
  • لیست خدمات (شورای شهر تهران): در خدمت شهر
  • لیست امید تهران: ایران را نجات دهیم، تهران را برگردانیم.

با نزدیک شدن به دوره جدید انتخابات 1400، مدیران ستادی کاندیداها باید به فکر بهترین شعارهای تبلیغاتی باشند. قبلا در مقاله ارسال اس ام اس روش ها و پیش نیازهای مختلف موفقیت در انتخابات آینده را بررسی کرده ایم. حال باید کمی بیشتر به ناب ترین شعارهای انتخاباتی دوره های قبل برگردیم و رمز انتخاباتی مناسب امسال را انتخاب کنیم. انتخاب شعار مناسب یکی از مراحل مهم استفاده از پنل پیامک برای انتخاب است.

اهمیت انتخاب رمز مناسب انتخابات

این مقاله را نشان می دهد

هر کمپین انتخاباتی در هر سطحی نیاز به تبلیغات مناسب بر اساس خواست رای دهندگان دارد. انتخابات شورای شهر که چند سالی است به موازات انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود برای ساکنان شهر از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین داوطلبانی که قصد حضور در شورای شهر را دارند باید تبلیغات انتخاباتی و شعار مربوط به هدف خود را منتشر کنند.

همانطور که در اکثر این کلمات رمز عبور مشاهده کردید “شهر” و “سرویس” تکرار می شود. زیرا موضوع اصلی در انتخابات شورای شهر باید خدمت به ساکنان شهر و رفع مشکلات آنها باشد. بنابراین اگر قصد شرکت در این مسابقه را دارید سعی کنید به سراغ عبارات تکراری و نامرتبط نروید، در انتخاب شعار خود به چنین نکاتی توجه کنید.

همانطور که اشاره کردیم، ایده پردازی و نحوه انتخاب این شعار برای اعضای تیم نامزد کار آسانی نیست. برای راهنمایی بیشتر ابتدا مفاهیم مربوط به نحوه انتخاب و نگارش شعارهای انتخاباتی را می آموزیم و سپس چند نمونه از شعارهای رقابت های قبلی ریاست جمهوری و شورای شهر را مرور می کنیم.

رمز انتخابات چیست؟

همانطور که بارها اشاره کرده ایم برای تاثیرگذاری چشمگیر در انتخابات ریاست جمهوری یا شورای شهر با استفاده از شعار انتخاباتی و شناخته شدن با آن شعار باید پس از بررسی و انتقال رمز عبور مناسب با هدف و وعده ها پیدا کرد. اصول نگارش او. خودت انتخاب کن

اگر تا این لحظه شعار انتخابات شورای شهر اگر گزینه مناسب را در نظر نگرفته اید، احتمالاً به زودی در رقابت با سایر نامزدها با مشکل مواجه خواهید شد.

انتخاب رمز تبلیغاتی معنی دار شورای شهر می تواند هدف شما را از شرکت در انتخابات نشان دهد. شما می توانید تمام پیام خود را در یک جمله به مخاطب برسانید. یا با بیان هدف خلاقانه مخاطب را جذب کنید. شعارهای جذاب با عواملی مانند غافلگیری در آگاهی عمومی باقی مانده است.

چگونه رمز انتخاباتی مناسب بدست آوریم؟

شعارهای انتخاباتی شورای شهر

چند نمونه از شعارهای انتخابات ریاست جمهوری

می توان گفت که پیام یک کمپین انتخاباتی در واقع قهرمان بدنام رقابت سیاسی است. این موضوعی است که برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف خود در همه رسانه ها استفاده می کنید و باید به شما کمک کند تا تضاد واضحی بین خود و رقبای خود در مورد موضوعاتی که به آن علاقه دارید ایجاد کنید.

[کل: ۶۴ میانگین: ۳.۲]