مزایا و معایب تبلیغات محیطی چیست؟

با نصب بیلبوردهای بی کیفیت و غیر خلاقانه در سطح شهر، عابرین پیاده و دوچرخه سواران به تبلیغات برند شما نگاه منفی خواهند داشت. زیرا تبلیغات نامناسب باعث آلودگی بصری می شود و کمکی به زیبایی شهر نخواهد کرد. همچنین به مرور زمان کمپین تبلیغات محیطی کسب و کار شما تکراری و بی اثر می شود. در نتیجه باید به مدت زمان کمپین تبلیغاتی و کیفیت آن توجه زیادی داشته باشید.

طراحی تبلیغات محیطی موثرترین راه برای جلب توجه مردم استاگر تنها روش بازاریابی کسب و کار شما از طریق تبلیغات محیطی باشد، امکان بررسی اثربخشی و میزان رضایت یا نارضایتی از برند وجود ندارد. به همین دلیل در نتایج به دست آمده از میزان فروش و جذب مشتریان جدید از طریق تبلیغات خطا وجود خواهد داشت. بنابراین استفاده از سایر روش های تبلیغاتی مانند تابلوهای پیامک و افزونه های وردپرس مکمل اطلاعات به دست آمده از تبلیغات خواهد بود. یکی از این افزونه های موثر برای ارتباط سریع با مشتریان، افزونه چت وردپرس است. با نصب این افزونه در وب سایت خود، راه ارتباط با مشتری خود را کوتاه می کنید.

هزینه های بالای تبلیغات محیطی؛ صرف بودجه بالا برای کمپین تبلیغات محیطی

با وجود تبلیغاتی که مردم در فضای مجازی مدام با آن مواجه هستند، نمی توان از تبلیغات بیرونی یا به اصطلاح محیطی چشم پوشی کرد. وقتی نام برند خود را در معرض دید عموم قرار می دهید و عابران پیاده یا دوچرخه سواران هر روز با آن روبرو می شوند، نام تجاری شما در ذهن آنها حک می شود. علاوه بر این، طبق تحقیقات، مردم با دیدن تبلیغات دیجیتالی یک برند بهتر واکنش نشان می دهند که تبلیغات محیطی آن را نیز دیده باشند. بنابراین نصب یک یا چند بیلبورد در نقاط پرتردد شهر نزدیک برد پیامک یا افزونه پیامک ووکامرس توجه افراد را به سمت برند تجاری شما جلب می کند و رضایت آنها را افزایش می دهد.

تبلیغات در مکان های عمومی بر برندسازی تاثیر می گذارد

با وجود مزایای ذکر شده، تبلیغات محیطی دارای معایبی نیز می باشد. اگر یک کمپین تبلیغاتی به اشتباه مدیریت شود، اثرات معکوس بر برندسازی باعث نارضایتی مردم و از دست دادن مشتریان جدید یا وفادار می شود. مهمترین معایب تبلیغات محیطی محدودیت در انتقال پیام است. از آنجایی که مکان مشخص و دائمی برای افزودن تبلیغات خود دارید، باید هوشمندانه عمل کنید و علاوه بر زیباسازی محیط، پیام تبلیغاتی خود را با ایده های خلاقانه به درستی دریافت کنید. افرادی که از افراد متخصص در این زمینه بی بهره اند نیز باید با آثار مخرب این روش تبلیغاتی مواجه شوند.

تمرکز محدود؛ کاهش تاثیر به دلیل عدم شناخت جامعه هدف



بررسی مزایا و معایب تبلیغات محیطی

بیلبوردهای کنار جاده هنوز هم یکی از ابزارهای سنتی تبلیغات محیطی هستند. برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی محیطی سنتی، تبلیغات در کیوسک های کوچک کنار خیابان، در ایستگاه های اتوبوس یا هر جایی که افراد ممکن است جمع شوند استفاده می شود. جامعه هدف در تبلیغات محیطی بر خلاف سیستم ارسال پیامک انبوه به صورت انتخابی انتخاب نمی شود. بلکه هر رهگذری که در خیابان می گذرد امکان دیدن تبلیغات را دارد. به عنوان یک قاعده کلی، هر تبلیغ محیطی دارای مزایای دائمی است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

نام تجاری؛ معرفی برند به تعداد زیادی از مردم

طراحی تبلیغات محیطی موثرترین راه برای جلب توجه مردم است

شناسایی بهترین روش تبلیغاتی؛ آیا استفاده از تبلیغات محیطی برای کسب و کار شما مناسب است؟

هزینه نصب بیلبورد در مناطق پرتردد بسیار بالاست. همچنین برخی از کسب و کارها نیاز به ایجاد کمپین های تبلیغاتی طولانی مدت دارند. به همین دلیل شما مجبور خواهید بود ابتدا یک قرارداد طولانی مدت و گران قیمت امضا کنید. علاوه بر هزینه نصب بیلبورد، باید بودجه بالایی برای طراحی تبلیغات مناسب در نظر بگیرید. با این حال، شما نمی توانید به طور مستقیم از اثربخشی این نوع تبلیغات مطمئن باشید. اما سایر تبلیغات دیجیتال از طریق بازاریابی پیامکی و افزونه Gravity Form این امکان را برای شما فراهم می کند که با ارسال پیام تشکر برای خرید و یا اطلاع دادن به مشتری از تخفیفات، ارتباط منظمی با مخاطب برقرار کنید.

مهم ترین معایب تبلیغات محیطی عدم کنترل مخاطب است. زیرا برای گرفتن نتیجه بهتر نمی توان جامعه هدف را مشخص کرد. بنابراین برای گرفتن نتیجه موثر از تبلیغات، زمان و هزینه بیشتری برای برقراری ارتباط صحیح با مخاطب نیاز است.

بهترین روش برای تبلیغات محیطی، انتخاب مکان های پر ترافیک است

تبلیغات در مکان های عمومی بر برندسازی تاثیر می گذارد

موثرتر از سایر روش های تبلیغاتی

ایجاد آلودگی بصری؛ تاثیر منفی با نصب بیلبورد با کیفیت پایین

طبق بررسی های انجمن تبلیغات محیطی آمریکا، هزینه تبلیغات در فضای باز بسیار کمتر از تبلیغات اینترنتی است و می توان گفت که هزینه نصب بیلبورد بسیار کمتر از تبلیغات تلویزیونی و رادیویی است. علاوه بر این، زمانی که مردم در ترافیک گیر کرده و یا منتظر رسیدن اتوبوس به ایستگاه هستند، برای گذراندن زمان توجه بیشتری به محیط اطراف خود می کنند. با دیدن تبلیغات محیطی جذاب نام برند تجاری در ذهنشان می ماند. به همین دلیل تاثیر تبلیغات محیطی در برخی موارد بیشتر از سایر روش ها خواهد بود. اما استفاده از پنل پیامکی و ارسال پیامک منطقه ای در کنار تبلیغات محیطی باعث افزایش اثربخشی کمپین های تبلیغاتی و برندسازی می شود.

معایب تبلیغات محیطی؛ آزمایش اثربخشی تبلیغات در مشاغل مختلف

بهترین روش برای تبلیغات محیطی، انتخاب مکان های پر ترافیک است

محدودیت در بررسی اثربخشی کمپین های تبلیغاتی محیطی

در این مقاله به بررسی مزایا و معایب تبلیغات محیطی پرداختیم. این روش به خودی خود جواب نمی دهد و بهتر است در کنار سایر روش های تبلیغات پیامکی و دیجیتالی استفاده شود تا میزان رضایت یا نارضایتی مشتری و درصد فروش از طریق تبلیغات به طور کامل محاسبه شود. حتی بسیاری از کسب و کارها نیازی به این نوع تبلیغات ندارند. در عوض با تمرکز بر سایر روش های تبلیغاتی به نتایج بهتری دست خواهند یافت. فراز اس ام اس با ارائه تابلوی پیامک و طرح های متنوع خط خدمات، امکان تعیین جامعه هدف برای بسیاری از مشاغل را فراهم کرده است. اگر در مورد بازاریابی پیامکی از طریق پنل پیامکی فراز سوالی دارید در قسمت نظرات بنویسید تا کارشناسان ما شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

تصور کنید افرادی که در یک ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی در حال حرکت هستند و تبلیغات برند شما را می بینند. هدف از تبلیغات محیطی ارائه برند تجاری به افرادی است که در یک مکان عمومی جمع می شوند یا منتظر اتوبوس یا مترو هستند. کمپین تبلیغات محیطی همیشه به نفع کسب و کارها نیست. برای جلوگیری از آسیب آن باید مزایا و معایب تبلیغات محیطی را بشناسید و در مکان و زمان مناسب از آن استفاده کنید تا در تبلیغ برند تجاری خود موثرتر باشید. در این مقاله به تبلیغات محیطی صفر تا صد می پردازیم و مزایا و معایب آن را ارائه می دهیم.

تبلیغات محیطی و مزایای آن برای برندسازی کسب و کار