بنابراین اگر می خواهید بازخورد سریعی از مشتریان خود دریافت کنید، بازاریابی پیامکی می تواند بهترین پیشنهاد برای شما باشد. مردم پیام شما را دریافت خواهند کرد و خیلی سریع پس از مطالعه آن، اگر تعامل لازم را ایجاد کرده باشید و بتوانید بین آنها اعتبار لازم را به دست آورید، به متن پیام پاسخ خواهند داد.
با قیمت مناسب
یکی از بزرگترین معایب بازاریابی پیامکی این است که نمی توانید از محتوای صوتی و تصویری برای جلب توجه مخاطب استفاده کنید. بنابراین بدون اینکه بتوانید این روش را دور بزنید باید مانند دیگران توجه عموم را به خود جلب کنید و تنها در قالب یک فرم کوتاه پیامکی آنها را به شرکت تشویق کنید. البته این وضعیت را می توان در عین حال نقطه قوتی دانست، زیرا نیازی به وارد شدن به جزئیات و صرف زمان زیادی ندارد.
معایب بازاریابی پیامکی
نمی توان گفت که نرخ باز شدن پیامک زیاد است اما نرخ پاسخگویی پایین است. هر چه یک پیام تبلیغاتی بیشتر قابل مشاهده باشد، در جلب توجه و جذب مخاطب موثرتر خواهد بود. بر اساس تحقیقات انجام شده میانگین میزان پاسخگویی به پیامک های بازاریابی کسب و کارهای مختلف حدود 45 درصد است که تقریبا نصف می شود. این رقم می تواند بسیار تعجب آور باشد و در صورت استفاده صحیح می تواند کارایی و سودآوری زیادی را به همراه داشته باشد.
شاید اولین مزیت بازاریابی پیامکی عدم نیاز به اینترنت باشد. در چنین شرایطی، کسب و کارها می توانند هر زمان که بخواهند برای هر شخصی با هر نوع تلفن همراه، پیامک تبلیغاتی ارسال کنند. بنابراین در مقایسه با روشهای دیجیتالی که فقط برای گوشیهای اندرویدی یا دارندگان آیفون قابل استفاده هستند، بدون در نظر گرفتن قابلیت اتصال به اینترنت، میتوان به تمامی مدلهای گوشی پیامک ارسال کرد.
اگر مخاطب احساس کند که این اولویت شماست، قطعا انگیزه شرکت پیدا می کند. البته بد نیست تاکید کنیم که می توانید از کلمات جادویی مانند “رایگان”، “تخفیف”، “پول در می آورد”، “تضمینی” و موارد مشابه بر روی مخاطب استفاده کنید تا با موفقیت رضایت مخاطب را جلب کنید. پس از قدرت چند کلمه غافل نشوید.
خلاصه
- بازاریابی پیامکی روشی عالی برای تبلیغ کالاها و خدمات شرکت های مختلف است.
- در اینجا مزایا و معایب بازاریابی پیامکی را ارائه کرده ایم که با کمک آنها می توانید بهترین انتخاب را برای خرید تابلوی پیامک و استفاده از پیامک انبوه داشته باشید.
- فراموش نکنید که درک کامل این روش تنها در صورتی امکان پذیر است که چشمان خود را برای بررسی مزایا و معایب بازاریابی پیامکی باز کنید.
- از مزایای بازاریابی پیامکی می توان به سرعت دسترسی سریع، نرخ تعامل بالا، مقرون به صرفه بودن و عدم نیاز به اینترنت اشاره کرد.
- از معایب بازاریابی پیامکی می توان به عدم استفاده مکرر از مطالب مشابه، مشکل در جلب مشارکت مردم و محدودیت فضای تبلیغاتی اشاره کرد.
- قبل از اینکه به استفاده از این روش فکر کنید، بهتر است مفاهیم ارائه شده در مقاله را یاد بگیرید و سپس آنچه را که فکر می کنید برای کسب و کار شما بهترین است انجام دهید.
پرسش های رایج
- بازاریابی پیامکی چیست؟
قبل از پرداختن به مزایا و معایب بازاریابی پیامکی، بهتر است ببینیم این روش بازاریابی چیست و چگونه کار می کند. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک یا حتی بزرگ، باید زمان و منابع زیادی را برای رشد و رونق کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال در سال های اخیر استفاده از فضای شلوغ اینستاگرام به یکی از موثرترین روش های بازاریابی برای بسیاری از کسب و کارها تبدیل شده است. بازاریابی پیامکی نیز به عنوان یک راه ساده برای دستیابی به مشتریان و بازدهی بالا بسیار موثر است.
در بحث مزایا و معایب بازاریابی پیامکی از دیگر مزایای این روش می توان به قابلیت دسترسی سریع به مخاطبین اشاره کرد. بسیاری از روش های تبلیغاتی مانند بیلبوردها یا نمایشگاه های تبلیغاتی به گونه ای طراحی شده اند که اثربخشی آنها در بلندمدت سنجیده می شود. اما از آنجایی که پیامک در کسری از ثانیه برای مخاطبین ارسال می شود، نتایج ملموس و سریع تری را به همراه دارد.
بازاریابی پیامکی چیست و چگونه کار می کند؟
آیا قصد دارید از تابلوهای پیامک برای تبلیغ برند خود استفاده کنید؟ بنابراین، قبل از هر چیزی در مورد مزایا و معایب بازاریابی پیامکی اطلاعات کافی برای خرید تابلوهای پیامک برای کسب و کار خود با انتظاری واقع بینانه دریافت کنید. اگرچه بسیاری از پیام رسان های محبوب مانند WhatsApp وارد این تصویر شده اند، بازاریابی پیامکی هنوز یک استراتژی قدرتمند برای رشد کسب و کار است. این روش رایج ارتباطی برای سالها توسط کسبوکارها مورد استفاده قرار میگرفت، و با پیشرفت روشهای استفاده از آن، جای تعجب نیست که چرا اینقدر در بین مردم محبوب شده است. اکنون قصد داریم در مورد مزایا و معایب بازاریابی پیامکی صحبت کنیم که به شما در تصمیم گیری در مورد استفاده یا عدم استفاده از آن کمک می کند.

به این مقاله اشاره کنید
در بحث مزایا و معایب بازاریابی پیامکی، وقت آن است که معایب این روش را بررسی کنیم. هر روش تبلیغاتی را که در نظر بگیرید، در کنار مزایای آن، اگر به خوبی مدیریت نشود، می تواند چالش هایی را نیز به همراه داشته باشد. آنها می توانند منابع و سرمایه گذاری های اختصاصی ما را هدر دهند. در ادامه به ارائه این کاستی ها می پردازیم.
فضای تبلیغاتی محدود
بازاریابی پیامکی مزایا و معایب زیادی دارد. از مزایای این روش می توان به رویکرد سریع، مقرون به صرفه بودن و نرخ پاسخگویی بالای آن اشاره کرد. این در حالی است که مواردی مانند سختی جلب مشارکت مردم و محدودیت فضای تبلیغاتی از جمله معایب این روش است.
- چگونه می توانید از بازاریابی پیامکی برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید؟
روش استفاده از بازاریابی پیامکی به این صورت است که کسب و کارهای مورد نظر می توانند از طریق یکی از ارائه دهندگان معتبر این سرویس، تابلوهای پیامک را بررسی کرده و پس از انجام تحقیقات مورد نیاز، اقدام به خرید آن نمایند. سپس با استفاده از بانک اعداد مجموعه مورد نظر، پیامک های خود را برای مشتریان موجود و افرادی که ممکن است در آینده مشتری شوند ارسال می کنند.
بررسی مزایا و معایب بازاریابی پیامکی
البته سرعت بازاریابی پیامکی از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد. به عنوان مثال برخلاف بازاریابی شبکه های اجتماعی و حتی ایمیل مارکتینگ، نیازی به ایجاد محتوای بصری برای مطابقت با محتوای متنی تبلیغات خود ندارید، به همین دلیل مخاطب خیلی سریع پیامک ها را بررسی می کند، از طرفی پیامک ها محدودیت کاراکتر پایینی دارند.بنابراین برای نوشتن آنها نیازی به سرمایه گذاری زمان و سرمایه زیادی ندارید.همچنین به ارسال پیامک های بازاریابی سریع و آسان کمک زیادی می کند.
برای نوشتن متن پیامک تبلیغاتی خود فقط به چند کاراکتر محدود می شوید. بنابراین، دانستن اینکه کدام جملات در چنین فضایی بیشترین تأثیر را بر روی مخاطب خواهند گذاشت، مفید است. اگر فکر می کنید در این زمینه خیلی خلاق نیستید، شاید بد نباشد که یک کپی رایتر حرفه ای استخدام کنید تا میزان تعامل خود را افزایش دهید.
عدم استفاده مجدد از محتوا
وقتی به مزایا و معایب بازاریابی پیامکی نگاه میکنیم، یکی از نکاتی که بسیار مورد توجه قرار میگیرد نرخ بالای باز شدن پیامک است که حتی اگر برای صاحب کسبوکار نتیجهای نداشته باشد، میتواند تاثیر زیادی بر روی پیامکها داشته باشد. نام تجاری او تشخیص نام. بنابراین اگر می خواهید مخاطبان هدف شما با پیام تبلیغاتی برند شما درگیر شوند، می توانید از پیامک استفاده کنید تا آنها را وادار به انجام این کار کنید.
نرخ باز شدن بالا
مزایای بازاریابی پیامکی آنقدر زیاد است که به یک روش بازاریابی محبوب نسبت به بسیاری از انواع تبلیغات از جمله بازاریابی سنتی تبدیل شده است. در مرحله بعد، مزایای بازاریابی پیامکی برای مشاغل را به شما نشان خواهیم داد.
بدون نیاز به اینترنت
با انجام برخی روش های بازاریابی می توانید بارها از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، تبلیغات چاپی یا تلویزیونی اغلب می توانند بارها مورد استفاده مجدد قرار گیرند. در این میان محتوای بازاریابی پیامکی تنها برای یک بار استفاده جذاب خواهد بود. البته نباید فراموش کرد که هزینه چنین تبلیغاتی حتی در حجم زیاد و میلیونی قابل مقایسه با بازاریابی پیامکی نیست.
اما راه حل حل این چالش این است که از آن به درستی و در زمان مناسب استفاده کنید و محتوای خود را به گونه ای تطبیق دهید که تاثیر لازم را بر روی مخاطب بگذارد. به همین دلیل می توان این روش را مکمل سایر روش های بازاریابی دانست.