مزایای بزرگ بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های آنلاین

[کل: ۵ میانگین: ۴.۸]

مزایای بازاریابی پیامکی برای موفقیت در کمپین های تبلیغاتی

اهمیت و مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی

مزایای بازاریابی پیامکی؛ نقطه راه اندازی کسب و کار شما
امروزه همه ما به نوعی به خرید آنلاین و استفاده از فروشگاه های آنلاین وابسته هستیم. سایر افراد ترجیح می دهند نیازهای روزانه خود را از طریق سفارش آنلاین تامین کنند. به همین دلیل، صاحبان مشاغل نیز محصولات خود را از همه پلتفرم ها برای جذب مشتریان بیشتر تبلیغ می کنند. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار استفاده از بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های آنلاین است. زیرا از طریق آن می توانید در کمترین زمان به مشتریان و کاربران جدید زیادی دست پیدا کنید و خدمات خود را ارائه دهید.

چرا از بازاریابی پیامکی برای تجارت الکترونیک استفاده کنیم؟

بازاریابی پیامکی به فروشگاه های آنلاین

در سال‌های اخیر، شبکه‌های اجتماعی بخش عظیمی از تبلیغات آنلاین را برای کسب‌وکارها در اختیار گرفته‌اند. تبلیغات کلیکی، بنرهای آنلاین، تبلیغات اینستاگرام و تلگرام از جمله این موارد هستند. اما رویدادی که سال ها بازخورد مناسب و قابل قبولی هم از سوی مشتریان و هم از فروشندگان دریافت کرده است، بازاریابی پیامکی مادر مزایای این روش به بازاریابان کمک می کند تا کمپین های فروش و تبلیغات موفقی را انجام دهند.

هر کسب و کاری فعالیت بازاریابی خود را با هدف خاصی آغاز می کند. کمپین های تبلیغاتی سعی می کنند از مهمترین روش ها برای کسب بیشترین فروش استفاده کنند. استفاده از این روش مستلزم برنامه ریزی اساسی و اجرای اصول آن است. پس از دانستن تنظیمات و نحوه انجام آن، بهتر است بدانید که چه اپلیکیشن های خاصی را در اختیار شما قرار می دهد. با ارسال پیامک در فروشگاه اینترنتی خود، می توانید انتظار مزایای زیر را داشته باشید:

  • افزایش ارزش ترافیک پنهان (2 تا 3 برابر احتمال خرید بیشتر)
  • جلوگیری از رها شدن سبد خرید مشتری
  • تحلیل و بررسی بازخورد مخاطبان
  • ایجاد یک لیست بازاریابی پیامکی موثر (نرخ تبدیل 2 به 4 در مقابل ایمیل)
  • با پشتیبانی مشتری در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید (10 برابر کارآمدتر از تماس های تلفنی، 4 برابر بیشتر از ایمیل)
  • افزایش رضایت مشتری
  • ROI خود را افزایش دهید
  • سرعت بالای ارسال و دریافت
  • آگاهی از نام تجاری و کسب و کار در بین مردم
  • افزایش سرعت تعامل با مشتریان

پیامک علاوه بر ارتقای محصول یا اطلاعات فروش عالی می تواند جنبه ارتباط موثر با مشتری را نیز داشته باشد. برخی از این ویژگی ها نیاز به تایید مخاطب دارد. برای رعایت قوانین ضد هرزنامه، در اکثر کشورها، دو نوع اول به رضایت مشتری نیاز دارند. اما با دسترسی به چنین مجوزهایی می توانید تجربه ای فراموش نشدنی از تبلیغات انبوه و اثربخشی بازاریابی پیامکی در کمپین های شما وجود دارد.

نظرات کاربران

مزایای کلی استفاده از پیامک در تجارت الکترونیک نیز در رضایت بالای مشتریان مشهود است. مخاطبان امروزی از تمامی بسترهای مجازی برای برآورده شدن نیازهای خود استفاده می کنند. اما نکته مهم این است که او همچنان اس ام اس را می شناسد و با این روش تبلیغات و اطلاعات دریافت می کند. نکته دیگر هزینه کم است ارسال پیامک انتشارات انبوه مادر برای بازاریابان بسیار مهم است که بودجه کمی را با بازخورد مناسب به یک روش تبلیغاتی اختصاص دهند. بنابراین بهترین فرصت برای بازاریابان استفاده از پیامک انبوه به مخاطب برای افزایش کسب و کار و فروش خود در حال حاضر است.

چند نمونه از بازاریابی پیامکی برای مشاغل آنلاین

این مقاله را نشان می دهد

اکنون که تشخیص داده اید که باید تبلیغات خود را از طریق پیامک ارسال کنید، وقت آن است که ایده هایی برای پیاده سازی آن بیاندیشید. دنیای تبلیغات به قدری گسترده است که به شما اجازه می دهد تمام ایده های جالب و متفاوتی که در ذهن دارید را پیاده سازی کنید. در اینجا پنج نمونه موثر و مستقیم از بازاریابی پیامکی که واقعاً موفق بوده اند را معرفی می کنیم.

  • مسابقه برگزار کنید
  • به مشتریان وفادار خود پاداش دهید
  • یک محصول جدید را تبلیغ کنید
  • به‌روزرسانی‌های فروش ویژه را به من اطلاع دهید
  • ارسال رایگان

بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی و موفقیت آن نیازمند چنین ایده هایی است. از این موارد ذکر شده می توانید در تبلیغات شبکه مجازی آنلاین استفاده کنید. اما ترکیب آنها با پیامک می تواند فروش بالای محصولات شما را تضمین کند. فقط اصول اولیه را اعمال کنید و تحلیل مناسبی از عملکرد کمپین بازاریابی خود دریافت کنید.

نکته آخر…

در زمانی که مردم در حال تغییر سبک زندگی خود به دلیل طاعون کرونا بودند، یکی از مهمترین اتفاقات خرید اینترنتی آنها بود. در گذشته، کاربران ممکن است تنها در صورت نیاز از فروشگاه های آنلاین بازدید می کردند. با این حال، خرید شخصی و رفتن به خرید بیشتر از خرید آنلاین محبوبیت داشت. رفع نیازهای اولیه مردم به فروشگاه های اینترنتی وابسته نبود و این موضوع جامع نبود. اما در سال های اخیر تمامی این قوانین کاملا تغییر کرده و فروش آنلاین به روش اصلی بازاریابی تبدیل شده است. برای راهنمایی بیشتر، ما قطعا این مقاله را توصیه می کنیم مزایای بازاریابی پیامکی؛ نقطه راه اندازی کسب و کار شما را بخوانید

در این میان تلاش شده است تا کسب و کارهای آنلاین آنها از طریق شبکه های اجتماعی و سایر روش های تبلیغاتی به مشتریان شناسایی شود. شاید هر از چند گاهی روش جدیدی معرفی می شد و فروش بالایی را تحت تاثیر قرار می داد، اما پیامک همچنان مورد استفاده قرار می گرفت و بازاریابی پیامکی رکن اصلی تبلیغات بود. اثر مثبت و استفاده گسترده از بازاریابی پیامکی در فروش آنلاین آنقدر چشمگیر بود که بازاریابان هنوز از آن استفاده می کنند. در زیر مزایای این روش و دلایل استفاده از آن را به شما ارائه خواهیم داد.

در اینجا چند نوع پیامک وجود دارد که می توانید برای مشتریان خدمات آنلاین خود ارسال کنید:

3 نوع پیام کوتاه مناسب برای مشتریان

  • اطلاع رسانی مشتری
  • هشدارهای سفارشی مربوط به یک رویداد خاص
  • مکالمه دو طرفه