نرخ باز شدن پیامک تبلیغاتی توسط گیرندگان 85 درصد و نرخ پاسخگویی 45 درصد است. گیرندگان معمولاً 90 ثانیه طول می کشند تا به پیامک پاسخ دهند. در مقایسه، ایمیل ها دارای نرخ باز شدن 24 درصد هستند. پیامک این پتانسیل را دارد که به سرعت توجه مشتریان شما را جلب کند و آنها را وادار به اقدام کند.
تعامل مشتری با نمونه متن پیامک تبلیغاتی را افزایش دهید
در این مقاله توضیح دادیم که سرنخ چیست و راه های مختلف جذب سرنخ چیست. همچنین در پایان به بررسی مزایای بازاریابی از طریق پیامک تبلیغاتی پرداختیم. با خرید پنل اس ام اس از ما می توانید پیامک تبلیغاتی انبوه و هدفمند ارسال کنید و از این طریق تعداد مشتریان بالقوه کسب و کار خود را افزایش دهید. در پایان اگر در مورد مفهوم لید یا راه های جذب آن سوالی دارید خوشحال می شویم در قسمت نظرات به شما همراهان عزیز و همیشگی پراز اس ام اس پاسخ دهیم.
محتوا راهی عالی برای ترغیب کاربران به خرید صفحات است. شما می توانید در هر پلتفرمی اعم از وب سایت یا شبکه های اجتماعی محتوا ایجاد کنید و از این طریق اطلاعات مفید و رایگان را در اختیار کاربران قرار دهید. یکی از ترفندها برای جذب سرنخ این است که CTAها (دعوت به اقدام) را در محتوای متنی خود بگنجانید یا پیوندهایی را به صفحات فرود در زیرنویس پست ها یا حتی زیرنویس ویدیوها قرار دهید. هرچه بازدیدکنندگان بیشتری جذب محتوای شما شوند، احتمال اینکه روی CTA کلیک کنند، با شما درگیر شوند و در نهایت به سرنخ تبدیل شوند، بیشتر می شود.
جذب سرنخ از طریق خدمات ایمیل مارکتینگ؛ از طریق مشتریان قدیمی
ایمیل یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی برای دسترسی به افرادی است که از قبل برند، محصول یا خدمات شما را می شناسند و به هر دلیلی ایمیل خود را به شما داده اند. به این ترتیب می توانید به راحتی تخفیف ها و کمپین های خود را برای این مشتریان بالقوه ایمیل کنید. نکته مهم این است که همه در طول روز هزاران ایمیل از منابع مختلف دریافت می کنند. به همین دلیل باید از CTA هایی استفاده کنید که طراحی زیبا و چشم نوازی دارند تا توجه افراد را به خود جلب کنند.
البته با این روش بازاریابی و جذب سرنخ، نیازی به جمع آوری ایمیل از مشتریان نیست. مانند پایگاه داده شماره تلفن های همراه، اطلاعات جامعی در مورد ایمیل ها وجود دارد که با کمی جستجو در اینترنت می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.
جذب سرنخ از طریق تبلیغات پولی وادار کردن کاربران به انجام کار مورد نظر
بازاریابی پیامکی یا بازاریابی پیامکی (SMS) ابزاری بسیار کاربردی و موثر برای جذب سرنخ و افزایش تعداد مشتریان شماست. اس ام اس مقرون به صرفه ترین شکل ارتباط است. زیرا پیام متنی یا صوتی به سرعت به دست مشتری می رسد و مانند ایمیل وارد اسپم نمی شود. مطالعات نشان می دهد که کاربران تلفن همراه حداقل 63 بار در روز گوشی خود را چک می کنند. بنابراین، در مقایسه با ایمیل مارکتینگ، احتمال اینکه شخصی پیامک را نبیند یا در انبوه پیام ها گم نکند، کمتر است. همچنین مطالعه دیگری نشان داد که 75 درصد از مشتریان ترجیح می دهند پیشنهادات برند مورد علاقه خود را از طریق پیامک دریافت کنند.
مزایای جذب سرنخ از طریق بازاریابی پیامکی یا بازاریابی پیامکی
اگر چندین سال تجربه در زمینه تجارت و بازاریابی دارید، حتماً اصطلاحات و کلمات زیادی را شنیده اید که ممکن است معنای آنها را ندانید. یکی از این مفاهیم مهم در دنیای بازاریابی، سرب است، اگر درک درستی از آن داشته باشید و بدانید چگونه آن را جذب کنید، وضعیت کسب و کار شما در کمترین زمان از مکانی به مکان دیگر تغییر می کند و زمان زیادی نمی برد. همانطور که مشتریان کالا می خرند یا خدمات شما در صف قرار می گیرند! در این مقاله توضیح می دهیم که سرنخ ها چیست و همچنین 5 روش کاربردی برای جذب سرنخ ارائه می دهیم. اگر می خواهید سودآوری کسب و کار خود را دو برابر کنید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
سرب چیست؟ معنی پیشرو در بازاریابی
روش های مختلفی مانند ارسال پیامک های تبلیغاتی یا کمپین های بازاریابی محتوا وجود دارد که هر کدام بسته به کسب و کار شما می توانند در جذب سرنخ موثر باشند. اما صرف نظر از نوع کسب و کار شما، بهترین راه ها برای تبدیل افراد به مشتریان بالقوه عبارتند از:
جذب سرنخ با تولید محتوا؛ هدایت کاربران به صفحات خرید
ارسال و تحویل فوری و افزایش زمان صرف شده توسط کاربران برای تلفن های همراه، پیامک را به یک کانال بازاریابی سودآور تبدیل کرده است. در این بخش با مزایای بازاریابی پیامکی برای جذب سرنخ بیشتر آشنا خواهید شد.
مقرون به صرفه بودن بازاریابی با سرویس ارسال پیامک
یکی دیگر از روش های تولید سرنخ تبلیغات در کانال های مختلف مانند موتورهای جستجو، وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و روش های قدیمی تر مانند نصب بیلبورد است. در واقع هدف از تبلیغات این است که مردم را به انجام کاری وادار کند. بنابراین اگر میخواهید تبلیغ شما به مشتریان بالقوه یا سرنخ تبدیل شود، مطمئن شوید که صفحات فرود یا پیشنهاد شما دقیقاً مطابق با آنچه تبلیغ وعده میدهد و اقدامی که میخواهید کاربران انجام دهند مشخص است.
جذب سرنخ از طریق شبکه های اجتماعی؛ جلب اعتماد یک عامل موثر است
اول از همه، یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی پیامکی، احتمال بالای بازگشت سرمایه و هزینه کم است. شما می توانید کمپین های بازاریابی پیامکی انبوه را با هدف قرار دادن هزار نفر با مبلغ کمی شروع کنید. بنابراین بر خلاف تبلیغات پولی، شما مجبور نیستید مبلغ هنگفتی را صرفاً برای انتشار اخبار محصولات خود بپردازید.
نرخ بالای باز شدن پیامک در بازاریابی پیامکی
اجرای کمپین های هدفمند برای افزایش تعداد فالوور، لایک و اشتراک گذاری، ارسال محتوای منظم برای معرفی برند به مردم و پاسخگویی به نظرات و نگرانی های مخاطبان تنها گوشه ای از مزایایی است که فعالیت در فضای مجازی برای کسب و کارها فراهم می کند.
جذب سرنخ از طریق سرویس ارسال پیامک. راندمان بالا و مقرون به صرفه بودن
به عبارت ساده، پیشرو در بازاریابی هر شخصی است که به محصول یا خدمات یک شرکت علاقه نشان می دهد و ممکن است در آینده از آن خرید کند. به عبارت دیگر، پیشرو در بازاریابی به افرادی اطلاق می شود که با برند شما تعامل داشته اند و پتانسیل تبدیل شدن به مشتری در آینده را دارند. سرنخ می تواند شخصی باشد که محتوای شما را در وب سایت شما مشاهده یا دانلود می کند، در نظرسنجی دریافت شده از طریق پیامک شرکت می کند یا شخصاً از فروشگاه شما بازدید می کند. در هر صورت این احتمال وجود دارد که چنین فردی مشتری شود و از شما خرید کند. به همین دلیل دانستن ترفندهای کسب سرنخ برای فروش بیشتر مهم است.
بهترین راه ها برای جذب سرنخ های بازاریابی چیست؟
پیامک به عنوان ابزاری برای تعامل با مشتریان ارزش گذاری نمی شود. فاکتور فوری بودن و دسترسی راحت از طریق تلفن همراه، پیامک را به وسیله ای مؤثرتر برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه نسبت به سایر ابزارها مانند ایمیل، تبلیغات پولی و غیره تبدیل کرده است.
بهترین روش بازاریابی پیامکی برای جذب سرنخ: استفاده از پنل تبلیغاتی پیامکی فراز
نکته مهم در جذب و تبدیل افراد به سرنخ، جلب اعتماد است و این کار آسانی نیست. شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، کانالهای تلگرام، لینکدین و فیسبوک فرصتهای زیادی را برای کسبوکارها ایجاد کردهاند که فرآیند جلب اعتماد را بسیار آسانتر میکنند. با استفاده از محتوای تولید شده در این شبکه ها می توانید با مشتری ارتباط برقرار کرده و اعتماد مردم را جلب کنید.