روش های مختلف ارسال پیامک به مشتریان


فرض کنید شما مسئول یک وب سایت هستید و یک صفحه اینستاگرام برای وب سایت ایجاد کرده اید. حال قصد دارید به مشتریان پیج اینستاگرام را اطلاع دهید، از چه روشی استفاده می کند؟

مطمئنا راه های زیادی برای اطلاع رسانی از جمله استفاده از روش تبلیغات در صفحات اینستاگرام یا تلگرام وجود دارد، اما تبلیغات در شبکه های اجتماعی پر سر و صدا و شلوغ است و مخاطب را سردرگم می کند. یکی از مهم ترین و کاربردی ترین روش ها ارسال پیامک به مشتریان است زیرا بیش از 95 درصد کاربران پیام ها را باز می کنند و بیش از 25 درصد مخاطبان روی پیام کلیک می کنند.

در این مقاله روش های مختلفی برای ارسال پیام به مشتریان با استفاده از تلفن همراه و سامانه پیامکی ارائه می کنیم و ویژگی های هر روش را بررسی می کنیم.

ارسال پیامک به مشتریان از طریق تلفن همراه

وقتی نوبت به پیام رسانی به مخاطبان می رسد، ناخودآگاه با تلفن همراه می شود. بنابراین ابتدا ارسال پیام ها را در تلفن همراه بررسی می کنیم و سپس به روش دوم می رویم. اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، ممکن است فکر کنید که بهتر است از طریق موبایل برای مخاطبان خود پیام ارسال کنید. فرض کنید می خواهید برای مشتریان پیام ارسال کنید و یکی از محصولات جدید این شرکت را معرفی کنید. شما پیام را می نویسید و سپس یکی از شماره ها را از لیست مخاطبین موبایل انتخاب می کنید و پیام را ارسال می کنید. بار دوم که پیام کپی می شود و دوباره ارسال می شود، برای گیرندگان سوم و چهارم پیام به همان ترتیب کپی و ارسال می شود.

فرض کنید با استفاده از تلفن همراه برای مشتریان اس ام اس می فرستیم، حال سوالی که پیش می آید این است که چقدر زمان برای ارسال پیام تلف می شود؟

برای بدست آوردن زمان، کل مخاطب را در نظر بگیرید و مثلاً اگر برای هر پیام حدود 2 دقیقه در نظر بگیریم، محاسبه کنید که چقدر زمان برای ارسال پیام به کل مخاطب نیاز است. هزینه ارسال پیام چقدر است؟

برای مشتری پیام ارسال کنیدهزینه ارسال پیام با تلفن همراه چقدر است؟

موضوع بعدی هزینه ارسال پیام در تلفن همراه است. بعد، بیایید بررسی کنیم و ببینیم ارسال هر پیام چقدر هزینه دارد. در سامانه همراه اول هزینه پیام های فارسی برای سیم کارت ثابت به ازای هر صفحه 89 ریال و برای سیم کارت اعتباری 106 ریال در هر صفحه می باشد. در سامانه ایرانسل پیامک فارسی به خطوط مختلف بین 100 تا 130 ریال است. با توجه به قیمت های ذکر شده هزینه ارسال هر پیام و سپس تمامی پیام ها قابل محاسبه می باشد.

از تلفن همراه خود به چند مخاطب پیامک ارسال می کنید؟

می توانید برای تمام مخاطبانی که شماره آنها را در تلفن همراه خود ذخیره کرده اید پیامک ارسال کنید و شاید در وب سایت یا محیط کاری خود شماره تلفن داشته باشید و بتوانید پیامک ارسال کنید. همه مخاطبان گفته شده تعداد محدودی هستند. البته به یاد داشته باشید که طبق قوانین ارتباطی، اگر با تلفن همراه خود پیام های زیادی ارسال کنید، سیم کارت می سوزد.

ارسال پیام به مشتریان از طریق سامانه پیامکی

پس از بررسی مزایا و معایب ارسال پیام با استفاده از تلفن همراه، به سراغ روش دوم می رویم. روش دوم ارسال از طریق سامانه پیامکی است. استفاده از سامانه پیامکی بسیار راحت و مقرون به صرفه است. در هنگام استفاده از سامانه پیامکی هیچ مشکلی برای ارسال پیام با تلفن همراه ندارید.

در ادامه به توضیح سامانه پیامکی و ویژگی های مهم آن می پردازیم.

ارسال پیام های زیادی در مدت زمان کوتاه

در قسمت قبل زمان و تعداد پیام های ارسال شده برای ارسال پیامک به مشتریان از طریق تلفن همراه را بررسی کردیم. در این قسمت زمان و تعداد پیام های ارسالی با سامانه پیامکی را توضیح خواهیم داد. فرض کنید شما صاحب فروشگاه هستید و می خواهید محصول جدیدی را به مشتریان معرفی کنید. کافیست وارد شوید، روی قسمت ارسال پیامک کلیک کنید. پیام را بنویسید و سپس در قسمت بعدی ارسال، شماره مخاطب را انتخاب کرده و پیام را ارسال کنید. ارسال پیامک به 50 هزار کاربر در عرض 15 دقیقه.

لیست مخاطبان خود را افزایش دهید

برای مشتری پیام ارسال کنیدلیست مشتریان و مخاطبین جدید و قدیم قابل ورود به سامانه ملی پیامک می باشد. همچنین به بانک اطلاعاتی شماره های ملی پیامک دسترسی دارید که می توانید به تعداد دلخواه مشتری پیامک ارسال کنید (حذف نام مستعار). بیایید با یک مثال واضح تر توضیح دهیم، به عنوان مثال شما یک شرکت توزیع کننده یک داروی خاص هستید و برای معرفی دارو باید پیامک ارسال کنید. در پنل پیامکی سامانه بانک ملی پیامک می توانید شماره های داروخانه را بیابید و پیامک ارسال کنید. به این ترتیب می توانید مشتریان خود را افزایش دهید و فروش بیشتری داشته باشید.

البته در سامانه ملی پیامک می توان پیام ها را به شهرهای مختلف به صورت جداگانه ارسال کرد. بیایید در مورد شهرهای مختلف مثالی بزنیم تا واضح تر متوجه شویم. به عنوان مثال شما مسئول برگزاری کنگره مهندسی در شهر اراک هستید و کنگره از 22 تا 25 بهمن ماه برگزار می شود. شعبه مهندسین را می توانید از طریق پیامک بانک ملی مشاغل و مشاغل پیدا کنید. پس از آن به مهندسان شهرهای نزدیک اراک پیام دادند که امکان شرکت در کنگره را دارند. به این ترتیب نه تنها پیامک هدفمندی ارسال می کنید، بلکه فهرست مخاطبان نیز رشد می کند.

تنظیمات پیامک را به دلخواه تنظیم کنید

یکی از قابلیت های پنل پیامک تنظیمات سفارشی است. فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه لوازم آرایشی هستید و محصول جدیدی برای معرفی به مشتریان دارید و ترجیح می دهید روز دوشنبه ساعت 11 صبح به تمام خانم های 20 تا 30 ساله در منطقه امیرآباد پیام ارسال کنید (البته به اجتناب از آزار و اذیت شخصی کاربران، ارسال به پایه سن و جنسیت در حال حاضر غیرفعال است). با استفاده از ماژول های سامانه ملی پیامک به راحتی می توانید تنظیمات مورد نظر را انجام داده و مخاطبان را گروه بندی کرده و به گروهی خاص پیام ارسال کنید.

هزینه ارسال پیامک مقرون به صرفه است

ارسال پیام با استفاده از سامانه پیامکی مقرون به صرفه است زیرا با توجه به نیاز خود می توانید یکی از بسته های ملی پیامک (پایه، اقتصادی، سازمانی و تجاری) را انتخاب و خریداری کنید. ملی اس ام اس تعدادی پیامک را به عنوان هدیه به کاربران در نظر گرفته است یعنی به محض خرید یکی از بسته ها تعدادی پیامک رایگان برای شما فعال می شود.

گزارشی از پیام های ارسالی دریافت کنید

تصور کنید که به عنوان مدیر بازاریابی در یک شرکت کار می کنید و پیام های تبلیغاتی برای مشتریان ارسال می کنید. رئیس شرکت از شما می خواهد که ارسال پیام ها را گزارش دهید، با استفاده از گزینه گزارش به راحتی می توانید آمار پیام های ارسال شده و ارسال نشده را در قالب یک فایل اکسل به رئیس شرکت دانلود کرده و به او بدهید.

برای مشتریان پیامک ارسال کنید

از مسابقات و نظرسنجی های پیامکی استفاده کنید

شاید تا به حال فکر کرده باشید که چگونه برنامه های تلویزیونی مسابقات یا نظرسنجی ها را برگزار می کنند. برنامه های تلویزیونی از پنل پیامک برای برگزاری مسابقات پیامکی استفاده می کنند. شما می توانید به راحتی از مخاطبان خود در مورد محصولات و خدمات نظر بخواهید یا با استفاده از ماژول مسابقه و ماژول نظرسنجی در پنل ملی پیامک، مسابقه ای برگزار کنید.

ارسال پیامک از روی نقشه

در سامانه ملی پیامک می توان از روی نقشه برای مخاطب پیام ارسال کرد. به عنوان مثال، یک فروشگاه مواد غذایی که می خواهد در ساعت خاصی از روز برای مشتریان خود پیامی ارسال کند. در سامانه پیامکی محدوده مورد نظر را انتخاب کرده و برای مدت زمان مشخصی پیام ارسال کنید. یا حتی می تواند به تلفن همراه اول و آیرونسل جداگانه پیام ارسال کند.

نتیجه گیری از روش های ارسال پیامک به مشتریان

همانطور که در این مقاله اشاره شد، ارسال پیام به مشتریان یکی از موثرترین روش های تبلیغات و جذب مشتری است که باعث می شود هزینه ای که برای تبلیغات مصرف کرده اید در خرید محصولات برگردانده شود.

در این مقاله با دو روش ارسال پیام با تلفن همراه و ارسال پیام در سامانه پیامکی آشنا شدید. مضرات ارسال پیامک با تلفن همراه را می دانید. با امکانات مهم و کاربردی سامانه پیامکی برای هر کسب و کاری آشنا شدید. اکنون بسته به مقصد خود می توانید به راحتی روش ارسال پیامک به مشتریان خود را انتخاب کنید.

سامانه ملی پیامک تمامی امکانات و ویژگی های ذکر شده در این مقاله را به صورت جامع و کامل ارائه می کند. حتما از پنل پیامک برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنید. برای مشاوره رایگان با کارشناسان ملی پیامک با شماره 63404-021 تماس بگیرید.

مقاله را با دوستان خود که صاحب مشاغل هستند به اشتراک بگذارید تا بتوانند تبلیغات هدفمند برای رشد خود انجام دهند.

روش های مختلف ارسال پیامک به مشتریان

به دنبال رشد کسب و کار خود هستید؟ ملیپیامک به شما امکان جذب، حفظ و برقراری ارتباط با مشتریان را می دهد.

ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از یک دقیقه