مشاهده مزایای محصولات و نحوه استفاده بصری از آنها تاثیر زیادی در ذهن مخاطب می گذارد. چون مردم با دیدن عکسی آن را در ذهن خود ثبت می کنند و به آن بال و پر می دهند. بنابراین، مخاطب شما می تواند خود را در حال استفاده از محصول تصور کند و به راحتی بفهمد که چگونه نیازهای آنها برآورده می شود. از سوی دیگر، مخاطب ممکن است تمرکز خود را بر خواندن متن پیامک تبلیغاتی نداشته باشد و تنها متن را به صورت سطحی خوانده باشد; حتی با یک نگاه سطحی به یک تصویر، مغز آن را ذخیره و پردازش می کند. در نتیجه، حتماً از تصاویری استفاده کنید که مزایا یا عملکرد محصول را در تبلیغات خلاقانه به نمایش بگذارد.
در تبلیغات خلاقانه، یکی از راه های به چالش کشیدن مخاطب، استفاده از معماها، بازی ها یا معماها است. وقتی مخاطب را به چالش میکشید، تعامل با برند، محصول یا کسبوکار شما افزایش مییابد و در ذهن خود باقی میمانید. به عنوان مثال، برای تبلیغ کافی شاپ خود، می توانید یک پازل را به صورت آنلاین راه اندازی کنید و به افرادی که این معما را حل می کنند، با قهوه رایگان یا کد تخفیف پاداش دهید. با این روش مخاطب جذب کافه شما می شود و آن را به افراد دیگر معرفی می کند.
نمایش ویژگی های رقابتی؛ ارائه محصول به عنوان تنها راه حل نیاز مخاطب
برای تبلیغات خلاقانه باید از سرفصل های موثر استفاده کنید و مخاطب را با توجه به تبلیغ محصول به چالش بکشید تا در ذهن او بماند. همچنین محصول یا خدمات خود را به عنوان تنها راه حل نیاز او معرفی کنید تا فکر کند بهترین راه حل خرید محصول شما یا استفاده از خدمات شماست.
مخاطب از تبلیغات مختلف خسته شده و دیگر به آنها اهمیت نمی دهد. بنابراین در تبلیغات خلاقانه باید مخاطب را جذب و به مشتری تبدیل کنید. شروع تبلیغات خلاقانه می تواند برای بسیاری از مشاغل گیج کننده به نظر برسد. با کمک نکات کوچک و ساده می توانید نقطه شروع برنامه ریزی تبلیغاتی خلاقانه خود را پیدا کرده و فروش برند خود را افزایش دهید. تبلیغات اهداف مختلفی از جمله اطلاع رسانی، افزایش آگاهی از برند و ترغیب مشتریان به اقدامی مانند خرید محصول دارد. در نهایت باید با توجه به ماهیت و هدف تبلیغات از خلاقیت خود استفاده کنید. در این مقاله نکاتی را که برای تبلیغات خلاقانه باید رعایت کنید تا تبلیغات جذاب و پرباری داشته باشید را به شما می گوییم.
از عناوین خلاقانه برای جذب سریع مخاطب در تبلیغات استفاده کنید
بیلبوردهای خلاقانه؛ در جلب توجه مخاطب موثر است
استفاده از تکنیک انتقال حس در تصاویر تبلیغاتی را به عنوان یک راه حل دائمی در ذهن مخاطب ارائه کردیم و تاثیر آن را در برندسازی و افزایش فروش توضیح دادیم. در پایان نمونه هایی از تبلیغات خلاقانه را بررسی کردیم. اگر چیزهای دیگری می دانید که به خلاقیت در تبلیغات کمک می کند، از طریق کادر زیر با ما در میان بگذارید. همچنین سایر مقالات وبلاگ فراز اس ام اس را برای ایده های تبلیغاتی بیشتر مطالعه کنید.