اگر میخواهید نوع متفاوتی از تبلیغات برای کسب و کار خود داشته باشید، درباره مزایا و معایب، نرخها و شرایط پیامرسانی برند بیشتر بدانید. من مطمئن هستم که شما برای استفاده از این روش برنامه ریزی خواهید کرد.
پیامک مارک چیست؟
بسته به اینکه بخواهید به صورت حقیقی یا حقوقی اقدام کنید، در هر صورت می توانید با ارائه مدارک زیر از این خطوط استفاده کنید. علاوه بر این، برای استفاده از این خطوط باید صاحب خط باشید.
مدارک مورد نیاز جهت سفارش واقعی خط 021 و 026
ارسال پیامک با برند علاوه بر مزایا، ویژگی های مثبت دیگری نیز دارد که در زیر برای شما آورده ایم:
- اعتبار به برند
- جلب اعتماد مخاطب
- مناسب برای شرکت های حقوقی، هلدینگ های معروف مانند دیجی کالا و سازمان های دولتی
- سرعت بالای ارسال پیام
- اشتراک ماهانه یا سالانه دریافت کنید
معایب ارسال پیام های مارک دار
شاید به دلیل هزینه های ارسال پیامک مارک دار نظر خود را تغییر داده اید. ملی اس ام اس پیشنهاد دوم دارد. می توانید پیامک را با خطوط امتحان کنید.
به یاد داشته باشید که مزایای برند بیشتر از معایب آن است. در ضمن برای استفاده از این روش باید معایب آن را نیز بدانید:
- این خطوط نمی توانند پیام های متنی را از مشتری دریافت کنند
- فعال کردن این خطوط زمان می برد
- تایید نام برند توسط اپراتور بین 20 تا 40 روز کاری طول می کشد
- هزینه و اشتراک این خطوط بالاست
پیامک مارک دار معایبی دارد. پیشنهاد می کنم علاوه بر خط تجاری از خطوط دیگری نیز برای پوشش این نواقص استفاده کنید.
اگر می خواهید از تلفن ثابت برای ارسال پیامک استفاده کنید، مزایای زیر برای شما در دسترس خواهد بود:
- ارسال پیامک با شماره ای غیر از 1000-2000 یا 3000
- نیازی به نوشتن اطلاعات تماس نیست. خطی که پیام را ارسال کردید شماره دفتر شما است
- ارتباط و تعامل آسان با مشتریان
- هزینه مقرون به صرفه و بدون اشتراک برای ارسال پیامک
- هزینه ارسال پیامک مانند سایر شماره های تلفن
اسناد فیش خط ثابت
شما قطعا نگران کسب و کار خود هستید. شما بیشتر از سود و پیشرفت نگران هستید. حتی ممکن است روش های بازاریابی مختلفی را امتحان کرده باشید. اما بهتر است برای هیچ ابزاری هزینه نکنید. سعی کنید بهترین تبلیغات را با کمترین هزینه انجام دهید. بیشترین سود را بدست آورید. هزینه اولیه شما برای تبلیغات با فروش بالا و جذب مشتریان بیشتر به شما باز خواهد گشت.
1- عکس کارت ملی هوشمند
۲- عکس جواز کسب یا جواز کسب
3- دانلود و تکمیل فرم تعهد و تهیه سلفی همراه با کارت ملی (صورت باید مشخص باشد)
مدارک مورد نیاز جهت سفارش خط قانونی و خط 021
صادقانه بگویم، خط تجاری هزینه زیادی برای مجموعه دارد. اشتراک این خطوط در سال جدید افزایش می یابد. استفاده از این خطوط برای دولت و سازمان های بزرگ اقتصادی است. اما اگر کسب و کار شما کوچک و جدید است، پیشنهاد می کنم یک شماره رند انتخاب کنید.
این روش جذابیت بصری را برای مخاطب ایجاد می کند. این باعث می شود نام برند شما در ذهن مشتری باقی بماند و باعث می شود به آن اعتماد کنند. از طرفی این پیامک ها هویت دارند. در نتیجه شانس خوانده شدن پیام شما افزایش می یابد. البته به یاد داشته باشید که باید متنی جذاب برای اس ام اس خود بنویسید تا روی مخاطب تاثیر بگذارد.
ویژگی های مثبت خطوط برند
همچنین ممکن است به جای شماره روی صفحه گوشی، پیامکی با نام شرکت به عنوان فرستنده دریافت کرده باشید. این ویژگی که نظر خواننده را در مورد پیام تاثیرگذارتر و دقیق تر می کند، با ارسال پیامک نوروزی توسط رئیس جمهور مورد استفاده قرار گرفت.
اگر نمی توانید هزینه ارسال پیامک مارک دار را بپردازید، ارسال پیامک از خطوط 021 و 026 پیشنهاد خوبی است. این روش تاثیر خوبی روی مشتری دارد، با شماره های دیگر برای ارسال پیام متفاوت است. این باعث برندسازی می شود. از طرفی شماره دفتر شما را مستقیماً در اختیار مخاطب قرار می دهد. حال اگر مشتری نیاز به تماس داشته باشد با شماره ای که برایش اس ام اس فرستاده اید تماس می گیرد.
مزایای ارسال پیام از طریق خط ثابت
توصیه می کنم برای کنترل هزینه ها، بازاریابی پیامکی را با شماره مناسب شروع کنید، زیرا با گسترش کسب و کار خود می توانید برای نام تجاری اقدام کنید.
امتیاز برای ارسال پیام کوتاه با نام تجاری
حتما پیام های سال نو رئیس جمهور را دیده اید. در صفحه پیام، نام فرستنده مشابه مخاطب لیست شما وارد می شود. این قابلیت در سامانه های پیامکی «اس ام اس برند» نامیده می شود.
کار جالبی بود اول تعجب کردم بعد کل پیام رو خوندم. رفتم تو سایتشون ببینم چه محصولاتی دارن! البته نخریدم ولی فکر می کنم صاحب این برند آدم باهوشی بود. او با ارسال پیامی متفاوت به دنبال برندسازی است و برای مشتریان خود ارزش قائل است.
بعد از مزایا و معایب ارسال پیامک تجاری نوبت به نرخ می رسد. برای شروع کار به یک پنل اختصاصی نیاز دارید. پس از دریافت پنل، خط را سفارش دهید. برای سفارش خط یکی از اعداد 1000، 2000، 3000 یا 5000 را انتخاب کنید. در مرحله دوم برای علامت تجاری اقدام کنید.
شما باید لیست سیاه مخابرات را بشناسید. لیست سیاه به معنای شماره هایی است که دریافت پیام های تبلیغاتی را مسدود کرده اند. بنابراین اگر از خطوط تبلیغاتی به لیست سیاه پیامی بفرستید به دست او نمی رسد. حال سوال مهم این است که آیا می توان با نام برند به لیست سیاه پیام داد؟
تا اینجا به تفصیل درباره ارسال پیامک با نام تجاری صحبت کرده ایم. اگر به دنبال روش دیگری برای بازاریابی پیامکی هستید، می توانید هزینه های آن را بپردازید و البته به دنبال تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتری هستید، این روش بهترین انتخاب است.
حالا نوبت قوانین ارسال پیامک با نام تجاری است. همانطور که در قسمت نرخ ها گفتیم هزینه نام تجاری بالاست. از طرفی ثبت نام دردناک است. همچنین نیاز به تایید اپراتور دارد. بهتر است ابتدا شرایط را بررسی کنید. مدارک خود را آماده کنید و سپس درخواست دهید.
اگر شرکت ثبت شده دارید. شما از بازاریابی پیامکی استفاده می کنید. اگر گردش مالی شما زیاد است و می توانید هزینه حمل و نقل مارک دار را بپردازید، خوب است از این روش استفاده کنید.
اگر می خواهید ارسال پیامک مارک دار را شروع کنید، ثبت نام کنید تا پنل را بلافاصله در صفحه اصلی پیامک ملی دریافت کنید. برای مشاوره با شماره 02163404 تماس بگیرید در صورت داشتن هر گونه سوال در انتهای این متن برای ما بنویسید.
به یاد داشته باشید، برای تایید نام برند حدود دو ماه زمان نیاز دارید. پس از ثبت درخواست، 60 روز برای ثبت کسب و کار نیاز است و می توانید با تایید اپراتور، ارسال پیامک را آغاز کنید. در عین حال، نام تجاری شما توسط همان اپراتوری که خط آن را دارید صادر می کند. به عنوان مثال، اگر شما 1000 ردیف از اپراتور دریافت کنید، نام تجاری نیز از آن اپراتور است.
ارسال پیام به لیست سیاه مخابرات
هزینه عملیاتی سالانه این سرویس (در زمان نگارش این مقاله) حدود 500 میلیون تومان و هزینه ماهانه آن حدود 20 میلیون است. البته این هزینه شامل مالیات بر ارزش افزوده می شود. ضمناً قیمت هر پیام ارسالی توسط این سرویس طبق جدول نرخ می باشد. بنابراین قیمت آن تفاوت چندانی با پنل معمولی ندارد.
خط تجاری مشابه خطوط دیگر است. تا زمانی که یک خط تبلیغاتی داشته باشید، به لیست سیاه دسترسی نخواهید داشت. با سرویس خط کسب و کار، می توانید پیام هایی را به لیست سیاه ارسال کنید. به یاد داشته باشید که شما مجاز به ارسال پست در خطوط خدمات نیستید. این خطوط فقط برای مقاصد اطلاعاتی استفاده می شود.
قوانین و مقررات خطوط تجاری
تقریبا هر روز پیامک های تبلیغاتی زیادی برای مردم ارسال می شود. برای اینکه کسب و کارها در بین این همه پیامک تبلیغاتی در ذهن مخاطب برجسته شوند، بهتر است به جای شماره تلفن برای ارسال پیامک از نام برند استفاده کنید.
1- عکس کارت ملی هوشمند
۲- دانلود و تکمیل فرم تعهدنامه و تهیه سلفی همراه با کارت ملی (صورت باید مشخص باشد)
3- ارسال آخرین روزنامه رسمی شرکت
4- ارسال معرفی نامه از نماینده شرکت
خلاصه
بعد از ظهر توجهم به صداهای اس ام اس جلب شد. در قسمت اعلان به جای شماره یک اسم دیدم! من تعجب کردم زیرا هیچ ارتباطی با این نام در لیست من وجود نداشت. اما بعد دیدم که این مورد در واقع همان ارسال اس ام اس با نام تجاری است.
حال می توان پرسید چه نام هایی برای این کار باید انتخاب کرد؟!
عناوین تجاری شامل چه مواردی هستند؟
برای استفاده از این سرویس باید مدارک زیر را ارائه دهید:
- روزنامه رسمی
- نشریه تاسیس و روزنامه در مورد آخرین تغییرات
- کپی کارت ملی مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره
- برگه تاییدیه شناسنامه ملی و کد اقتصادی
ارسال پیامک از تلفن ثابت
برای ارسال پیامک با نام تجاری، علاوه بر نام شرکت، سازمان یا موسسه می توانید از موارد زیر نیز استفاده کنید:
- نام محصول
- نام فروشگاه (مثلا دیجی کالا)
- عنوان فروشگاه اینترنتی (مثلاً غذای فوری)
- نام برنامه (مانند روبیک)
مزایای پیام رسانی برند