دیجیتال مارکتینگ و اهمیت تحلیل دیجیتال در دنیای اینترنت!

تیم بازاریابی دیجیتال نوبین سال هاست که از این ابزار برای تحلیل دیجیتالی سایت های مشتری و مجموعه نوبین استفاده می کند. سایت ما مقالات آموزشی رایگان زیادی در این مورد و حتی یک دوره جامع دارد آموزش گوگل آنالیتیکس همچنین برای راهنمایی مخاطبان تولید کردیم که برای مشاهده می توانید وارد سایت شوید.

Tag Manager چیست؟

تجزیه و تحلیل داده های گوگل

شاید بتوان گفت که تگ منیجر همان چیزی است که برای تجزیه و تحلیل کامل وب سایت خود و رفتار کاربران آن به آن نیاز دارید. اگر علاقه مند به بررسی سرفصل های دوره مذکور هستید به صفحه دوره تگ منیجر مراجعه کنید. علاوه بر این، می توانید راهنماهای اضافی را پیدا کنید بازاریابی دیجیتال آکادمی جدید را تماشا کنید و یک بازاریاب دیجیتال حرفه ای شوید.

آخرین کلمه؛

در آکادمی نوین (novin.academy) می توانید یک دوره آموزشی ویژه گوگل تگ منیجر تهیه کنید و صفر تا صد این ابزار رایج را یاد بگیرید. در این دوره جامع 6 ساعته یاد خواهید گرفت:

  • نحوه اتصال ابزارهای مختلف وب سایت به Tag Manager.
  • چگونه به راحتی تعداد کلیک روی لینک ها و دکمه های مختلف در وب سایت را بررسی کنیم.
  • نحوه بررسی میزان اسکرول صفحه توسط کاربر،
  • نحوه ثبت ورود و خروج کاربران در سایت
  • نحوه تجزیه و تحلیل تعامل کاربر با بخش های مختلف سایت،
  • و…

اما مهم این است: اگر قابلیت تحلیل دیجیتال نداشته باشیم نیمی از هزینه های انجام شده برای فعالیت های فوق را هدر داده ایم.تحلیل دیجیتال به معنای بررسی و تحلیل رفتار کاربران در دنیای اینترنت است تا بازدهی بهتری حاصل شود.این تحلیل ها اغلب انجام می شود. با کمک ابزار در مثال زیر با معنی و کاربرد این تحلیل بهتر آشنا خواهید شد.

کاربرد تحلیل دیجیتال در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

ما با فعالیت حرفه ای خود در شبکه های اجتماعی می توانیم مخاطبان زیادی را به این شبکه ها جذب کنیم. ما می توانیم با تولید محتوای جذاب وب سایت خود را به عنوان یک وب سایت برند به مخاطب معرفی کنیم. ما هم می توانیم تحویل دهیم تبلیغات کلیکی گوگل یا سئوی سایت بر روی کلمات مختلف، بازدیدکنندگان زیادی را از موتورهای جستجو به سایت خود بیاوریم اما…!

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ نوین با شماره 63404-021 در خدمت شما هستند تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهند. همچنین از آکادمی جدید در روزنامه هاآکادمی و علاوه بر 10 کتاب رایگان لطفا از آموزش های دیگر هم استفاده کنید.




فرض کنید در ماه اول چیزی حدود یک میلیون تومان دارید تولید محتوا و برای سئوی سایت خود هزینه کردید و در نهایت 200 هزار تومان بازده گرفتید. اما این بار با کمک آنالیز دیجیتال، سلیقه مخاطب را شناسایی کردید، متوجه شدید که کدام مخاطب می تواند سود بیشتری برای شما داشته باشد و کدام می تواند آگاهی برند شما را افزایش دهد.

اما اگر واقعا دیجیتال مارکتینگ را بلد باشید، بعد از یک ماه به سراغ تحلیل دیجیتال می روید. یعنی با کمک ابزارهایی که به شما ارائه خواهیم کرد، موضوعات زیر را بررسی خواهید کرد:

  • کدام دسته از مقالات ترافیک بیشتری به سایت ما می آورند؟
  • کدام مقاله بیشترین احتمال را دارد که بازدیدکنندگان را به خریدار تبدیل کند؟
  • کدام یک از مقالات ما توانایی تبدیل مخاطب به طرفدار را دارد؟
  • کدام مقاله باعث می شود مخاطب زمان بیشتری را در سایت بگذراند؟
  • و…

دیجیتال مارکتینگ و اهمیت تحلیل دیجیتال در دنیای اینترنت!

تصور کنید که در عرض یک ماه حدود 15 مقاله آموزشی در وب سایت خود منتشر می کنید و با سئو هر روز 150 کاربر را به وب سایت خود دعوت می کنید. اگر در تحلیل دیجیتالی مهارت ندارید باز هم بدون برنامه ریزی مشخص این فعالیت را انجام می دهید و در ماه آینده احتمالا بازدید از وب سایت شما دو برابر شده و فروش محصولات و خدمات شما چند درصد افزایش می یابد.

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، انجام فعالیت های دیجیتال مارکتینگ بدون کمک تحلیل دیجیتال مانند هدر دادن نیمی از زمان و پول خود در این فرآیند است. بنابراین ما به شما به عنوان وبمسترهای حرفه ای اکیدا استفاده از ابزارهای تحلیل دیجیتال برای سایت و حتی شبکه های اجتماعی را به منظور افزایش ضریب تبدیل و بازگشت سرمایه توصیه می کنیم. با خوش شانسی

گوگل آنالیتیکس یکی از قابل اعتمادترین و پرکاربردترین ابزارهای تحلیل دیجیتال در دنیای بازاریابی اینترنتی است. این ابزار رایگان از Google به شما کمک می کند تا بهتر درک کنید:

  • کاربران شما از چه کشورها و حتی شهرهایی از سایت شما بازدید می کنند؟
  • و برخی از آنها در همان ابتدای ورود خود را ترک می کنند
  • آنها چه نوع هستند
  • آن ها چند ساله هستند؟
  • با چه دستگاهی و چه نوع مرورگری وارد سایت شدند؟
  • چه مدت در سایت شما و در کدام صفحه حضور دارند؟
  • از کدام صفحه به کدام صفحه رفتند؟
  • آیا آنها تبدیل به خریدار شدند؟
  • از کدام مسیر وارد سایت شد و خریدار شد؟
  • و کاربران چقدر برای مقالات شما وقت گذاشتند؟
  • و…

لطفا توجه داشته باشید که این نمونه ای از تحلیل دیجیتالی بخشی از فعالیت سایت است و نه تمام آن! این تنها یکی از فعالیت هایی است که ما در آژانس بازاریابی دیجیتال نوین برای بهبود نرخ تبدیل وب سایت و مشتریان خود از آن استفاده می کنیم. به یاد داشته باشید که تجزیه و تحلیل دیجیتال مناسب به شما کمک خواهد کرد راه اندازی کسب و کار اینترنتی این کمک زیادی می کند و با تجزیه و تحلیل صحیح داده ها می توانید راه درست را انتخاب کنید.

ابزارهای تحلیل دیجیتال چیست؟

اول از همه به سوال پاسخ می دهیم، نه اصلا دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟? اگر این سوال را از کارشناسان بپرسید، اغلب با پاسخ هایی از این قبیل مواجه می شوید: بازاریابی دیجیتال تمام فعالیت های بازاریابی است که به صورت آنلاین انجام می شود. اگر از آنها بخواهید پاسخ دقیق تری بدهند، می گویند: بازاریابی دیجیتال شامل موارد زیر است:

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی،
  • بازاریابی و تولید محتوا در وب سایت،
  • سئو، (مقاله سئو چیست؟ حتما بخوانید
  • تبلیغات گوگل
  • و…

اما در بیشتر موارد، یک موضوع مهم بین این تعاریف جای می گیرد، یعنی «تحلیل دیجیتال»!

تحلیل دیجیتال چیست؟

یک تیم بازاریابی دیجیتال فقط باید متخصصانی داشته باشد که با ابزارهای تحلیل دیجیتال کار می کنند. در ادامه، معروف‌ترین و البته بهترین ابزارهای تحلیل دیجیتال موجود در وب را ارائه می‌کنیم:

گوگل آنالیتیکس چیست؟

به دنبال رشد کسب و کار خود هستید؟
ملیپیامک به شما امکان جذب، حفظ و برقراری ارتباط با مشتریان را می دهد.

ثبت نام و ارسال پیامک
ثبت نام در کمتر از یک دقیقه

تحلیل دیجیتال چیست؟

اگر یک وبمستر هستید می دانید که استفاده از ابزارهای مختلف در سایت می تواند باعث کاهش سرعت سایت و مشکلات دیگری مانند افزایش زمان مورد نیاز برای تحلیل شود. از طرفی تگ منیجر در مرحله اول سرعت سایت را در فعالیت های واسطه ای خود افزایش می دهد، سپس می تواند از طریق گوگل آنالیتیکس در تحلیل دقیق تر و البته آسان تری از فعالیت کاربر به شما کمک کند. با توجه به اینکه تگ منیجر در بین ابزارهای تحلیل دیجیتال قدمت زیادی ندارد، متخصصان سطح وب فارسی کمی هستند که بتوانند با آن کار کنند.

برخلاف گوگل آنالیتیکس، تگ منیجر یکی از ابزارهای نه چندان قدیمی گوگل است که هنوز به صورت رایگان در تحلیل وب سایت دیجیتال به ما کمک می کند. اما گوگل تگ منیجر یا تگ منیجر مستقیما رفتار کاربر را تحلیل نمی کند! در عوض عملکرد این ابزار کمی متفاوت است!

گوگل تگ منیجر

اکنون بودجه تولید محتوای شما برای این ماه یک میلیون تومان است; اما این بار قرار نیست همان بازدهی 200 هزار تومانی سرمایه شما باشد. زیرا در این صورت شما بازار خود را به خوبی می شناسید و احتمالاً بازدهی حدود دو برابری خواهید داشت.

Tag Manager ابزاری است که به عنوان یک واسطه بین وب سایت شما و ابزارهای قدرتمند تجزیه و تحلیل دیجیتال مانند Google Analytics عمل می کند. اما یک سوال: تا زمانی که این ابزارها به خوبی کار می کنند، چرا باید از تگ منیجرها و بروکرها در بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم؟