شماره خدمات متعلق به شرکت ها، ادارات و سازمان هایی است که در زمینه تخصصی آن مجموعه پیامک هایی با محتوای عمومی و اختصاصی ارسال می کنند. این افراد مخاطب و داوطلب دریافت چنین پیام هایی هستند. اگر صاحب یک سازمان خاص و قانونی هستید برای دریافت این خط باید مراحل زیر را طی کنید. برخی از کاربردهای خطوط شهری شامل موارد زیر است:
- ارسال پیامک از طریق وب سایت و اپلیکیشن جهت ارسال کد فعال سازی یا تشکر از خرید و ثبت نام
- ارسال پیامک جهت یادآوری پرداخت بدهی از طریق پنل پیامک یا سرویس وب سایت
- اطلاع رسانی به دانشگاه ها، مدارس و کالج ها برای ایجاد کلاس و سایر موارد
- ارسال پیامک یادآور تمدید بیمه به شرکت های بیمه
- پیامک های تبریک تولد به صورت خودکار توسط دفترچه تلفن ارسال می شود.
- پیامک ها جنبه اطلاع رسانی دارند و کاربر باید منتظر ورود به سرویس های مختلف باشد.
شرایط پذیرش و استفاده از خطوط خدماتی

اگر قصد دارید از سامانه پیامکی برای ارسال پیامک خدماتی و اطلاع رسانی به مشتریان استفاده کنید، این مقاله را دنبال کنید. اکثر فروشگاههای آنلاین و بانکها از خطوط خدمات برای ارسال کدهای تأیید، اعلانهای برداشت و سپرده، رمزهای عبور یکبار مصرف و موارد دیگر استفاده میکنند. اخذ خطوط خدماتی فقط برای ارگان ها و سازمان های دولتی و خصوصی امکان پذیر است و بهره برداری از آن مستلزم انتقال مراحل قانونی و مصوبات دولتی است. به همین دلیل نمی توان آن را توسط افراد عادی اداره کرد.
خط خدماتی برای شرکت ها و سازمان هایی که برای اطلاع رسانی و ارائه خدمات به افراد خود پیامک ارسال می کنند راه اندازی می شود. مخاطب این نوع پیام ها همیشه افرادی هستند که با رضایت خود قصد دریافت پیامک دارند. به عنوان مثال، ممکن است به یک فروشگاه پوشاک رفته باشید و فروشنده از شما بخواهد شماره تماس، تاریخ تولد و غیره را به آنها بدهید. وقتی این کار را انجام می دهید به این معنی است که قصد دارید چند پیامک با رضایت خود دریافت کنید.
مراحل خدمات خطوط تبلیغاتی
خط خدمات اشتراک برای افرادی در نظر گرفته شده است که شرکت ثبت شده ندارند و فقط وب سایت یا اپلیکیشن دارند. اگر این افراد بخواهند برای مشتریان خود پیامک ارسال کنند، باید از خطوط خدمات مشترک استفاده کنند. پیامک هایی مانند ثبت نام، ارسال کد تایید، تایید دو مرحله ای، ورود و پیگیری خرید و ارسال کد ارسال را می توان از این طریق انجام داد. با استفاده از خط سرویس مشترک، چنین مشکلاتی برای کاربران حل می شود. این خطوط انحصاری نیستند و امکان ارسال به لیست سیاه مخابرات را نیز دارند.
پیام های متنی خط خدمات می تواند شامل موارد زیادی باشد. از تخفیف های فروشگاه گرفته تا اطلاعیه های قرار ملاقات کلینیک و بیمه تا اطلاعات تخلفات خودرو و بسیاری موارد دیگر. هر پیامکی که بدون رضایت صاحب شماره و بدون اطلاع وی ارسال شود، پیامک تبلیغاتی نامیده می شود. به این ترتیب افراد می توانند درخواست انصراف از این پیام ها و عدم دریافت آن ها را داشته باشند. خط خدمات در واقع نوعی خطوط اختصاصی است که با دریافت مدارک قانونی از اپراتورها منتقل می شود. در خط خدمات ارسال تبلیغات و اس ام اس تخفیف و خیلی موارد دیگر ممنوع است. در این پیام ها فقط کاربران باید مطلع شوند.
فایده خط خدمات چیست؟
برای بسیاری از ما این سوال مطرح است که چگونه می توانیم اس ام اس خود را به لیست سیاه ارسال کنیم؟ چگونه می توانیم برای افرادی که شماره ما را برای ارسال تبلیغات مسدود کرده اند پیامک ارسال کنیم؟ پاسخ این سوال واضح است و یکی از بهترین راه ها استفاده از خط سرویس است. بر اساس اعلام شرکت ارتباطات، شماره های ارسال پیامک به دو شعبه تبلیغاتی و خدماتی تقسیم می شوند. شماره های تبلیغاتی که همه ما می دانیم. همان شماره هایی که اغلب با دریافت پیامک های تبلیغاتی در گوشی های خود می شناسیم. از این شماره ها برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده می شود و برای اشخاص حقیقی و حقوقی قابل استفاده است. از طرفی در مورد تعداد خطوط خدماتی متعلق به شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی است.
خط خدمات چیست؟
به این مقاله اشاره کنید