ثبت مکان در نقشه گوگل و فراتر از آن!


تا الان چیزی خوانده شده است جستجوی محلی آیا شنیده اید اگر قبلاً چنین کلمه ای را نشنیده اید، به من توجه کنید.

فرض کنید یک کافه در خیابان والاسر دارید و یک عصر تابستانی است که همگی در حال گشت و گذار در خیابان هستید. در این بین گروه هایی هستند که آن منطقه را به خوبی نمی شناسند و برای یافتن کافی شاپ موبایل خود را برمی دارند و نزدیک ترین کافی شاپ را در گوگل جستجو می کنند. حال اگر کافی شاپ خود را در گوگل مپ ثبت کرده باشید به راحتی در جستجوی گوگل پیدا می شود و مشتریان جدیدی خواهید داشت اما اگر موقعیت مکانی را در گوگل مپ ثبت نکرده باشید چه؟

لیست موقعیت مکانی در Google Maps را جدی بگیرید!

حتما احساس کرده اید که ثبت نام مشتری در گوگل مپ چقدر می تواند باشد! اما برای اطمینان از اینکه تصمیم درستی گرفته اید، اجازه دهید نگاهی به سال های اخیر گوگل بیندازیم. حالا معنی اون چیه؟

یعنی وقتی کلمه ای را در گوگل جستجو می کنید با توجه به سوابق و اطلاعاتی که از شما دارد سعی می کند نتایج کاملا شخصی سازی شده ارائه دهد تا شما دست خالی برنگردید. دقیقا به همین دلیل است که اگر یک کلمه را در دو شهر مختلف جستجو کنید، نتایج متفاوتی خواهید گرفت، زیرا گوگل نتایج خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی به کاربر ارائه می دهد.

با این توضیحات مشخص می شود که لیست کردن یک مکان در نقشه گوگل و افزایش فروش چقدر می تواند مفید باشد. علاوه بر جستجوی محلی که قبلاً ذکر کردم، بحث دیگری به نام وجود دارد تبلیغات مبتنی بر مکان ما داریم و اتفاقاً تا حد زیادی به موضوع ما مرتبط است.

خوب، بهتر است صحبت نکنید و شروع کنید به انجام دادن. پس این شما هستید و این راهنمای ثبت مکان در گوگل است!

راهنمای ثبت موقعیت مکانی در Google Maps با تلفن

اول از همه، با گوگل شروع می کنیم تا مکان را در نقشه گوگل ثبت کنیم. برای ثبت آدرس فروشگاه، کافه، دفتر یا شرکت خود در گوگل، ابتدا مرورگر گوشی خود را باز کرده و وارد اکانت گوگل خود شوید. سپس روی آیکون منو در بالا کلیک کنید و منو را باز کنید و سپس روی گزینه Google Map کلیک کنید.شروع ثبت نام آدرسحالا در بالا سمت چپ، روی منوی Next کلیک کنید فضای خالی را اضافه کنید فوت کردن، دمیدن.راهنمای ثبت مکان در Google Maps

ثبت اطلاعات شخصی

با باز کردن صفحه فضا اضافه کنید اولین فیلد با عنوان آنجا ببینید حالا باید در این قسمت نام مکانی که می خواهید را دقیق بنویسید. این نام می تواند نام برند، کافه یا فروشگاه، نام هلدینگ و شرکت و در نهایت محصول یا خدماتی باشد که ارائه می کنید. همچنین، می توانید هر کلمه کلیدی دیگری را که فکر می کنید کاربر و مشتری شما در گوگل جستجو می کند، فهرست کنید.

فقط مطمئن شوید که آن را به درستی بنویسید، زیرا نام مکان همانطور که نوشته شده است به دیگران نشان داده می شود.ثبت نام در گوگل مپبعد، به میدان بروید دسته بندی برو در این قسمت نوع مکان باید مشخص شود مثلا فروشگاه، نانوایی، شرکت یا اداره. با لمس این قسمت لیستی به شما نمایش داده می شود که شامل موارد مختلفی است که باید با توجه به نوع کسب و کار خود انتخاب کنید.دسته کسب و کار

حالا برگرد آدرس ثبت نام در حال آمدن است مشابه آنچه در تصویر زیر می بینید، آدرس خود را بنویسید. توجه داشته باشید که نام خیابانی را که مکان مورد نظر دقیقاً در آن قرار دارد را تایپ کنید. در این قسمت علاوه بر آدرس داده می شودنام منطقه، شهر و کد پستی را نیز وارد کنید

بهتر است بدانید که هرچه اطلاعاتی که در این قسمت وارد می کنید کاملتر باشد، گوگل سریعتر خود را مکان یابی می کند. البته بهتر است محل کسب و کار خود را روی نقشه پیدا کنید و در نهایت دکمه OK را فشار دهید تا همه چیز ثبت شود.

اگر به تصویر دقت کنید در کادر قرمز قسمت دیگری به نام نام وجود دارد ?واقع در داخل مکان دیگری می بینید. شاید تو سوال داشته باشی چه زمانی این قسمت مفید است؟

شرایط ثبت نام مغازه های داخل پاساژ

حال می توانید بپرسید شرایط ثبت مکان در نقشه گوگل برای فروشگاه های داخل آرکید چیست؟

اگر فروشگاه یا محل کسب و کار شما در پاساژ یا مکانی است که قبلاً در گوگل ثبت شده است، می توانید نام مکان را در ورودی این قسمت جستجو کنید و آدرس فروشگاه خود را خیلی راحت یادداشت کنید.مکان را روی نقشه ثبت کنید

جزئیات را فراموش نکنید!

اگر پس از مراحل ذکر شده، گزینه تلفن، ساعت کاری، وب سایت ها و عکس ها را اضافه کنید زیر زمین انجام دهید نشانی قرار است انتخاب کنید آیتم های مختلفی نمایش داده می شود که بهتر است برای ارائه اطلاعات بیشتر به کاربر تکمیل شود.شماره تلفن را در Google Maps وارد کنید

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در این قسمت اول از همه فیلد ساعت اضافه کنید واضح است. در اینجا باید ساعت کاری را وارد کنید، شماره تلفن را در قسمت بعدی یادداشت کنید. اگر وب سایت دارید آدرس آن در قسمت موجود است سایت اینترنتی نوشتن. آخرین مورد تاریخ بازگشایی فروشگاه و شروع به کار است که در صورت تمایل می توانید آن را به موارد قبلی اضافه کنید.

در ضمن با انتخاب گزینه یک عکس اضافه کنید شما به راحتی می توانید تصاویری از ویترین، دکور و … را به این اطلاعات اضافه کنید تا کاربر هنگام جستجو در گوگل، همه این موارد را یکجا ببیند.

اطلاعات تکمیلی را وارد کنیدپس از اتمام وارد کردن جزئیات، گزینه فرستادن (راکت بالا سمت راست) را انتخاب کرده و درخواست ثبت موقعیت مکانی مورد نظر را به گوگل ارسال کنید. پس از حداکثر 48 ساعت، Google برای شما ایمیلی ارسال می کند تا به شما اطلاع دهد که آیا درخواست شما پذیرفته شده است یا رد شده است.

راهنمای ثبت مکان در Google Maps با کامپیوتر

تا اینجا نحوه وارد کردن مکان در نقشه های گوگل با موبایل را توضیح دادم و اکنون به قسمت دوم مقاله یعنی نحوه وارد کردن آدرس در رایانه رسیدیم. اگر می‌خواهید محل کار خود را با رایانه در Google Maps فهرست کنید، باید همان مسیری را که در بالا گفتم طی کنید.

یعنی ابتدا وارد سایت گوگل شوید و از طریق گزینه منو، نقشه های گوگل سپس وارد حساب کاربری شوید، منوی نقشه گوگل و گزینه را باز کنید فضای خالی را اضافه کنید فوت کردن، دمیدنبا کامپیوتر مکان را در گوگل ثبت کنید

پس از کلیک کردن، پنجره زیر باز می شود. بعد، باید چیزهایی مانند وجود داشته باشد آنجا، دسته و آدرس آن را مانند بالا وارد کنید. اطلاعات دقیق را وارد کنید اگر اطلاعاتی می خواهید لایک کنید ساعات و روزهای کاری، آدرس وب سایت و شماره تلفن با کلیک بر روی تلفن، ساعت کاری، وب سایت ها و عکس ها را اضافه کنید وارد شدن

پس از وارد کردن اطلاعات، فرستادن اگر شخصی قبل از درخواست شما برای فهرست کردن مکان در Google Maps درخواست مشابهی ارسال کرده باشد، درخواست شما رد خواهد شد. در غیر این صورت گوگل با درخواست شما موافقت می کند و می توانید به سرعت نام برند خود را در نتایج جستجو ببینید.

ثبت مکان بسیار مهم است، اما نه همه چیز!

تا کنون، من شواهدی ارائه کرده‌ام تا ثابت کنم که فهرست کردن مکان شما در Google Maps برای کسب و کار شما چقدر مهم و ضروری است. اما این به تنهایی کمکی به افزایش فروش شما نخواهد کرد!

برای اینکه نمودار فروش شما رشد کند، منتظر نمانید تا مشتری به سراغ شما بیاید و نام شما را در گوگل جستجو کند، بلکه باید ابتکار عمل را به دست بگیرید، محصولات و خدمات خود را به آنها ارائه دهید تا توجه آنها جلب شود! بهترین راه برای جلب توجه مخاطب چیست؟ بهترین راه این است که مستقیماً از تلفن همراه او مطلع شود و آن را پست کند ارسال پیامک از روی نقشه این یکی از آن راه هاست.

ارسال مکاناگر در ابتدای این مقاله به خاطر داشته باشید تبلیغات مبتنی بر مکان همانطور که گفتم یکی از این نوع تبلیغات، ارسال پیامک مبتنی بر مکان است. با ارسال پیامک منطقه ای می‌توانید به همه کسانی که در اطراف فروشگاه شما زندگی می‌کنند، از محصولات و خدماتتان اطلاع دهید. اما اگر در مورد بازاریابی پیامکی چیزی نمی دانید و راه و روش آن را نمی دانید، این مقاله است با بازاریابی پیامکی قلب را هدف قرار دهید برای دانستن بیشتر در مورد شغل بخوانید. درست قبل از شروع بازاریابی، ابتدا باید یک پنل پیامکی برای خود تهیه کنید تا بتوانید به تعداد و با قیمت مناسب پیامک ارسال کنید.

البته این نقشه واقعی گوگل نیست!

مطمئنم شما بهتر از من می دانید که ثبت موقعیت مکانی گوگل مپ تنها ویژگی این اپلیکیشن نیست و امکانات دیگری مانند مسیریابی، مکان های مورد علاقه را فهرست کنید و همچنین دارای … اگر می خواهید به طور کلی از نکات و نکات این برنامه مطلع شوید، راهنمای کامل نقشه های گوگل همچنین بخوانید در این مقاله ویژگی های نقشه گوگل را توضیح دادیم که همه نمی دانند! می توانید از این برنامه بسیار بیشتر از قبل استفاده کنید و از امکانات کاربردی آن لذت ببرید.

راهنمای ثبت مکان در نقشه های گوگل