هدف بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق تولید محتوای متنی یا بصری است. محتوا معمولاً در یک وب سایت منتشر می شود و سپس از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا حتی کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک تبلیغ می شود. ابزارهای بازاریابی محتوا شامل وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، دوره های آنلاین، اینفوگرافیک ها، پادکست ها می شود. و وبینارها. .
4- ایمیل مارکتینگ در تبلیغات دیجیتال چیست؟
بازاریابی وابسته یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی است و اینترنت جان تازه ای به این مدل بازاریابی بخشیده است. با بازاریابی وابسته، اینفلوئنسرها محصولات دیگران را تبلیغ می کنند و هر بار که فروش یا سرنخ ایجاد می شود، کمیسیون دریافت می کنند. بسیاری از شرکت های معروف مانند آمازون برنامه های وابسته دارند که میلیون ها دلار در ماه به وب سایت هایی که محصولات خود را می فروشند پرداخت می کنند.
7- بازاریابی ویدئویی یا بازاریابی ویدئویی در کسب و کار
تعداد افرادی که هر روز در اینترنت فعال هستند همچنان در حال افزایش است. تا سال 2021 تقریباً 4.9 میلیارد کاربر اینترنت در سراسر جهان وجود خواهد داشت که نسبت به سال 2020 400 میلیون نفر افزایش یافته است. بنابراین جای تعجب نیست که در این سیل عظیم کاربران، درصد زیادی از آنها مشتریان بالقوه شما باشند. به همین دلیل، صرف نظر از نوع کسب و کار شما، نادیده گرفتن تبلیغات آنلاین یا تبلیغات دیجیتال برای شما سود بیشتری نسبت به فروش دارد. در این مقاله توضیح خواهیم داد که تبلیغات دیجیتال چیست. حتماً این مقاله را بخوانید تا بدانید تبلیغات دیجیتالی به چه معناست.
تبلیغات دیجیتال چیست؟ مقدمه ای بر بازاریابی دیجیتال در کسب و کار
بسته به کسب و کار خود، ممکن است یک یا چند مورد زیر را برای تبلیغات دیجیتال برند خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال برخی از شرکت ها با ارسال پیامک انبوه محتوای تولید شده در وبلاگ خود را اعلام می کنند و به این ترتیب با یک تیر دو نشان بازاریابی پیامکی و بازاریابی محتوا را می زنند.
1- دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در وب سایت
در این مقاله توضیح دادیم که تبلیغات دیجیتال چیست و همچنین 8 مورد از محبوب ترین روش های دیجیتال مارکتینگ را ارائه کردیم. هر یک از روش های تبلیغات دیجیتال را می توان با بازاریابی پیامکی ترکیب کرد و در نتیجه اثربخشی کمپین ها را دو برابر کرد. در پایان از شما دعوت می کنیم هر سوالی که در رابطه با تبلیغات دیجیتال دارید در قسمت نظرات همین مقاله با ما و سایر همکاران گرامی فراز اس ام اس در میان بگذارید.
بازاریابی پیامکی یکی از سریعترین راهها برای معرفی مشتریانی است که احتمالاً مخاطبان هدف شما هستند. علاوه بر این، اجرای کمپین های تبلیغاتی از طریق پیامک انبوه هزینه زیادی ندارد و در اغلب موارد شرکت چندین برابر هزینه پرداخت شده را برمی گرداند.
تبلیغات دیجیتال با بسترهای متنی انبوه از طریق پیامک
بازاریابی دیجیتال با ظهور اینترنت در دهه 1990 رایج شد و به استفاده از کانال های دیجیتال برای بازاریابی محصولات و خدمات به منظور دستیابی به مشتریان اشاره دارد. این نوع بازاریابی شامل استفاده از وب سایت ها، دستگاه های تلفن همراه، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر پلتفرم های مشابه است. به عنوان مثال به منظور بازاریابی و هدفمندسازی تلفن همراه مشتریان بالقوه می توان از سامانه پیامک تبلیغاتی استفاده کرد.
برخی از اصول تبلیغات دیجیتال شبیه به اصول بازاریابی سنتی است و اکثر شرکت ها از آن به عنوان روشی جدید برای ارتباط بیشتر با مشتریان و درک رفتار آنها استفاده می کنند. در بسیاری از موارد، شرکت ها از ترکیبی از تکنیک های بازاریابی سنتی و دیجیتال استفاده می کنند. اما برای موثرترین کمپین های تبلیغاتی، تنها ترکیب این دو نوع بازاریابی کافی نیست. نکته مهم این است که انواع روش های تبلیغات دیجیتال را بشناسید و با توجه به نوع کسب و کار خود یک یا چند روش مناسب را انتخاب کنید.
انواع تبلیغات دیجیتال مارکتینگ؛ 8 روش رایج تبلیغات برای شرکت ها
تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا تبلیغات PPC (پرداخت به ازای کلیک) یک مدل تبلیغات دیجیتالی است که در آن بازاریابان برای هر بار کلیک کاربران بر روی تبلیغات خود، هزینه پرداخت می کنند. شما می توانید چنین مدل تبلیغاتی را در گوگل، بینگ، لینکدین، توییتر، پینترست یا فیس بوک داشته باشید و بازاریابان می توانند تبلیغات خود را به افرادی که در جستجوی عبارات مرتبط با محصولات یا خدمات هستند، نشان دهند.
یکی دیگر از ابزارهای موجود برای تبلیغات دیجیتال، بازاریابی پیامکی است. در این مدل بازاریابی، شرکتها و سازمانهای غیرانتفاعی در مورد آخرین تبلیغات یا فرصتهایی مانند تخفیف به مشتریان بالقوه پیامک میدهند. اثربخشی این نوع بازاریابی به حدی است که حتی در موارد مهمی مانند انتخابات، نامزدهای سیاسی از کمپین های پیامکی برای انتشار اطلاعات استفاده می کنند.
یوتیوب یکی از محبوب ترین موتورهای جستجو در جهان است. بسیاری از کاربران برای یادگیری چیزی یا خواندن نظرات دیگران قبل از تصمیم گیری برای خرید از یوتیوب بازدید می کنند. با این حال، پلتفرم های مختلفی از جمله فیس بوک، اینستاگرام و حتی ویدیوهای TikTok را می توان برای اجرای کمپین های بازاریابی ویدیویی استفاده کرد. موفق ترین ها آنهایی هستند که بازاریابی ویدیویی را با سایر تبلیغات دیجیتال مانند سئو، بازاریابی محتوا و کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی ترکیب می کنند.
8- بازاریابی پیامکی; یکی از موثرترین انواع تبلیغات دیجیتال است
وب سایت مرکز تمامی فعالیت های دیجیتال مارکتینگ است و به تنهایی کانالی بسیار قدرتمند برای تبلیغات دیجیتال و بستری برای اجرای انواع کمپین های بازاریابی آنلاین محسوب می شود. وب سایت باید برند، محصول و خدمات شما را به روشی واضح و به یاد ماندنی نشان دهد. نکته مهم دیگر این است که وب سایت ها باید سرعت بارگذاری بالایی داشته باشند و کاربر پسند باشند. در غیر این صورت، زمان زیادی نمی گذرد که مشتریان از فروشگاه آنلاین شما بازدید نمی کنند و وب سایت شما بلااستفاده می ماند.
2- تبلیغات پرداخت به ازای کلیک; تبلیغات کلیکی چیست؟
در این کمپین ها، کاربران بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی (مانند سن یا جنسیت) تقسیم بندی می شوند یا حتی بر اساس علایق خاص یا موقعیت جغرافیایی آنها هدف قرار می گیرند. محبوب ترین پلتفرم ها برای تبلیغات کلیکی گوگل ادز و فیسبوک ادز هستند.
3- تبلیغات از طریق بازاریابی محتوا
هدف اصلی کمپین های بازاریابی در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، ارتقای آگاهی از برند و ایجاد اعتماد در بین مشتریان بالقوه است. هرچه زمان بیشتری را صرف ارتباط با مشتریان آنلاین کنید، می توانید از این شبکه ها سرنخ بیشتری ایجاد کنید یا حتی از آنها به عنوان یک کانال بازاریابی یا فروش مستقیم استفاده کنید. برای موفقیت در این راه، مهم است که بدانید چگونه لینک اینستاگرام خود را برای دیگران ارسال کنید. پست های تبلیغاتی و توییت ها دو نمونه از بازاریابی رسانه های اجتماعی هستند. نمونه دیگری از ترکیب دو نوع تبلیغات دیجیتال، ارسال لینک به پست ها از طریق ارسال پیامک برای افراد است.
6- بازاریابی وابسته چیست؟
از قدیم الایام، بازاریابی سنتی از طریق چاپ کاغذ در روزنامه ها و مجلات و تبلیغات در رادیو و تلویزیون انجام می شده است. بر خلاف این مدل بازاریابی، ابزارهای تبلیغاتی دیجیتال بسیار متنوعی وجود دارد و این کانال ها هنوز در حال تکامل هستند. در زیر ۸ مورد از رایجترین روشهایی که شرکتها میتوانند از تبلیغات دیجیتال استفاده کنند، آورده شده است.
بازاریابی ایمیلی هنوز یکی از موثرترین کانال های تبلیغات دیجیتال است. این نوع بازاریابی به شرکت ها اجازه می دهد تا با مشتریان بالقوه و هر کسی که به برند آنها علاقه مند است ارتباط برقرار کنند. بسیاری از بازاریابان دیجیتال از کانال های بازاریابی دیجیتال دیگر برای اضافه کردن سرنخ ها به لیست ایمیل خود استفاده می کنند و سپس با استفاده از بازاریابی ایمیلی قیف های جذب مشتری ایجاد می کنند تا آنها را به مشتریان تبدیل کنند. در مواقعی که امکان استفاده از سرویس اینترنت برای ارسال پیام کوتاه به خارج از کشور وجود ندارد، بازاریابی ایمیلی جایگزین مناسبی است.