به همان دلیلی که حفظ مشتریان وفادار و اضافه کردن آنها مهم است، باشگاه مشتریان نیز مهم است. در باشگاه مشتریان مشخصات مشتری مانند آدرس، شماره تلفن، سن، جنسیت و شغل را خواهید داشت. این ویژگی ها ممکن است بسته به خدماتی که ارائه می دهید متفاوت باشد. اگر لباس فروشی دارید، سن و جنسیت و اگر دفتر بیمه دارید، شغل و نوع وسیله نقلیه می تواند اطلاعات مفیدی باشد. این اطلاعات همراه با سابقه خرید مشتری، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد و با کمک آن می توانید نیازها و سلیقه مشتری را پیدا کنید.
لگو یک برند جهانی است که محبوب ترین اسباب بازی های کودکان و بزرگسالان را تولید می کند. این برند برای مشتریان وفادار خود خدماتی مانند جوایز ویژه، جوایز منحصربفرد و چندین برابر امتیاز برای افرادی که اقلام خاصی را خریداری می کنند ارائه می دهد.
2. باشگاه مشتریان استارباکس
[کل: ۰ میانگین: ۰]
این بازی همچنین یکی از سرگرمی هایی است که همه افراد در هر سنی به آن علاقه دارند. با دادن یک بازی به مشتریان می توانید با توجه به امتیازاتی که جمع می کنند به آنها خدمات ارائه دهید.
7. برنامه یکپارچه باشگاه مشتریان
در این برنامه باشگاه با توجه به خرید و استفاده مشتریان به آنها امتیاز می دهد و با توجه به امتیاز آنها از خدمات مختلفی مانند تخفیف یا شرکت در قرعه کشی برخوردار می شوند.
2. برنامه باشگاه مشتریان موجود
باشگاه مشتریان خود راهی برای برقراری ارتباط موثرتر با این مشتریان است. با توجه به اینکه مشتریان بلندمدت سود بیشتری نسبت به مشتریان کوتاه مدت دارند، در این زمینه تلاش می شود تا مشتریان بلندمدت در طول زمان حفظ شده و تعداد آنها افزایش یابد. باشگاه مشتریان امکانات ویژه ای مانند کوپن، تخفیف ویژه، شرکت در برنامه های ویژه و قرعه کشی را ارائه می دهد. در نهایت، هدف باشگاه مشتریان حفظ مشتریان وفادار آن کسب و کار است.
مزایای باشگاه مشتریان چیست؟
استارباکس امتیاز ویژه ای به افرادی می دهد که از مکان خاصی که استارباکس برای آنها در نظر گرفته خرید آنلاین می کنند. این برند با توجه به اطلاعات شخصی مشتریان به مشتریان هدایای شخصی می دهد. اقدامی که در سودآوری و افزایش مشتریان آن تاثیر دارد.
3. باشگاه مشتریان Vitamax
آشنایی با استراتژی های بازاریابی، مطالعه و بررسی نمونه های موفق و در نهایت انجام تست خطا مسیری است که منجر به یک برنامه موثر برای ارتباط با مشتریان می شود.
آخرین کلمه
باشتهای مشتریان گروهی از مشتریان با اطلاعات خود هستند که خدمات مکتوب و مشخصی دریافت می کنند.
هدف اصلی باشگاه مشتریان شناخت و حفظ مشتریان وفادار است. و پس از آن، تبدیل مشتریان موقت طولانی است.
باشگاه مشتریان به دو نوع باشگاه مشتریان بسته و باز تقسیم می شود.
با توجه به خدماتی که ارائه می دهد، هر کسب و کار می تواند از برنامه های باشگاه مشتریان مختلف از جمله برنامه سفارش، برنامه حساب ویژه، برنامه امتیاز و برنامه ای بر اساس ارزش های مشترک استفاده کند.
باشگاه مشتریان گروهی از مشتریان است که اطلاعات آنها در پایگاه داده ثبت می شود. این گروه همچنین می تواند از این اطلاعات برای بهبود روابط با مشتری و حفظ مشتریان وفادار استفاده کند. در این مقاله از مجله ایده فردازان به این سوال پاسخ می دهیم باشگاه مشتریان چیست؟پس به بررسی مزایا و معایب آن می پردازیم.
باشگاه مشتریان چیست؟
در این مثال برنامه شما ارزش معنوی را برای مشتری در ازای خرید در نظر می گیرید. به عنوان مثال، ممکن است دیده باشید که در ازای خرید از یک بازارچه خیریه، بخشی از سود آن صرف امور خیریه می شود. یا تجارتی که محصولات تولید شده توسط زنان روستایی را می فروشد و درصدی از سود آن را صرف توانمندسازی آن روستا می کند.
6. برنامه باشگاه مشتریان بازی
مجموعه ای از مشتریان و اطلاعات آنها که خدمات ویژه ای دریافت می کنند.
آیا داشتن باشگاه مشتریان به فروش بیشتر شما کمک می کند؟
در نوع باشگاه مشتریان به هر مشتری بر اساس سفارش اولین خرید هدایا یا تخفیف تعلق می گیرد. برای خرید الی در اسنپ شاپ 60 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. 50% برای خرید دوم و 40% برای نفر سوم یا ارسال رایگان. در این نوع برنامه ها باید از در دسترس نبودن هدایا اطمینان حاصل کرد و در واقع مشتری را به خرید بیشتر تشویق کرد.
4. برنامه باشگاه مشتریان پولی
تعریف می کند باشگاه مشتریان به تنهایی کافی نیست داشتن یک برنامه حساب شده و دقیق برای این امر مرحله مهم بعدی است. در این برنامه باید سعی کنید مشتریان با توجه به امتیازاتی که دارند احساس ارزشمندی و متمایز بودن کنند.
نیازها و سلیقه مشتری را بشناسید.
هدف خود را برای تاسیس باشگاه تعیین کنید و بر اساس آن مشتریان را جذب و حفظ کنید.
گروه هدف را تقسیم بندی کنید. به عنوان مثال، آنها را به مشتریان جدید، مشتریان با خرید بالا و مشتریان طولانی مدت تقسیم کنید.
مزایای عضویت در باشگاه را برای مشتریان توضیح دهید. چه زمانی که به باشگاه اضافه شوند و چه زمانی که در یک دسته بندی جدید در باشگاه قرار می گیرند.
دریافت پشتیبانی بخش مهمی از ارتباط موثر با مشتریان است. راه های ارتباطی برای پاسخگویی به مشتری را شرح دهید.
اطلاعاتی را که از مشتریان دریافت می کنید دسته بندی کنید.
پرسش های رایج
باشگاه مشتریان چیست؟
برخی از کسب و کارها خدمات ویژه ای را به افرادی ارائه می دهند که دارای حساب های ویژه هستند و برای عضویت هزینه ای پرداخت می کنند. نمونه او را در بسیاری از برنامه ها مانند یوتیوب یا ساوند کلود دیده اید. بهتر است هزینه دریافتی این عضویت متناسب با خدمات ارائه شده باشد تا مشتری برای تمدید آن اقدام کند.
5. یک برنامه باشگاه بر اساس ارزش های مشترک
در این قسمت از مقاله چند نمونه از باشگاه های مشتریان موفقی که توسط کسب و کارها در سراسر جهان استفاده می شود را آورده ایم. هرچه نمونه های موفق تری بشناسید، خلاقیت بیشتری در برنامه ریزی برنامه باشگاه خود خواهید داشت.