این بازی همچنین یکی از سرگرمی هایی است که همه افراد در هر سنی به آن علاقه دارند. با دادن یک بازی به مشتریان می توانید با توجه به امتیازاتی که جمع می کنند به آنها خدمات ارائه دهید.
این بازی همچنین یکی از سرگرمی هایی است که همه افراد در هر سنی به آن علاقه دارند. با دادن یک بازی به مشتریان می توانید با توجه به امتیازاتی که جمع می کنند به آنها خدمات ارائه دهید.
بسیاری از شرکت ها مانند فولکس واگن داشتن باشگاه مشتریان را یکی از عوامل موفقیت و محبوبیت می دانستند.
در این مثال برنامه شما ارزش معنوی را برای مشتری در ازای خرید در نظر می گیرید. به عنوان مثال، ممکن است دیده باشید که در ازای خرید از یک بازارچه خیریه، بخشی از سود آن صرف امور خیریه می شود. یا تجارتی که محصولات تولید شده توسط زنان روستایی را می فروشد و درصدی از سود آن را صرف توانمندسازی آن روستا می کند.
به همان دلیلی که حفظ مشتریان وفادار و اضافه کردن آنها مهم است، باشگاه مشتریان نیز مهم است. در باشگاه مشتریان مشخصات مشتری مانند آدرس، شماره تلفن، سن، جنسیت و شغل را خواهید داشت. این ویژگی ها ممکن است بسته به خدماتی که ارائه می دهید متفاوت باشد. اگر لباس فروشی دارید، سن و جنسیت و اگر دفتر بیمه دارید، شغل و نوع وسیله نقلیه می تواند اطلاعات مفیدی باشد. این اطلاعات همراه با سابقه خرید مشتری، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد و با کمک آن می توانید نیازها و سلیقه مشتری را پیدا کنید.
مزیت دیگر باشگاه مشتریان این است که به حفظ مشتریان کمک می کند و مشتریان موقت را به مشتریان بلندمدت تبدیل می کند. جذب مشتریان جدید بسیار گرانتر از حفظ مشتریان فعلی است. مشتریان کهنه کار کهنه کار و وفادار هستند زیرا به خدماتی که شرکت شما ارائه می دهد اعتماد دارند و شرکت شما پس از آزمون ها و خطاهای فراوان رقبا را شکست داده است. به همین دلیل، مشتریان مایلند بیشتر هزینه کنند و ترجیح می دهند از خدمات شما برای سرمایه گذاری زمان و هزینه برای شناخت برندهای جدید استفاده کنند.
استارباکس امتیاز ویژه ای به افرادی می دهد که از مکان خاصی که استارباکس برای آنها در نظر گرفته خرید آنلاین می کنند. این برند با توجه به اطلاعات شخصی مشتریان به مشتریان هدایای شخصی می دهد. اقدامی که در سودآوری و افزایش مشتریان آن تاثیر دارد.
آشنایی با استراتژی های بازاریابی، مطالعه و بررسی نمونه های موفق و در نهایت انجام تست خطا مسیری است که منجر به یک برنامه موثر برای ارتباط با مشتریان می شود.
ویتامکس یکی از برندهای معروف لوازم خانگی است. این برند دارای یک باشگاه مشتریان بود که به موجب آن افراد هنگام خرید از سایت از امتیازات ویژه ای برخوردار بودند. یکی از اقدامات جالب این برند زمانی بود که ویروس کووید-19 همه گیر شد. این برند برای افزایش مقاومت بدن در برابر این ویروس برنامه غذایی سالم را به مشتریان خاص خود ارائه کرد. علاوه بر این، آنها همچنین نحوه ساخت مایع ضد عفونی کننده با استفاده از مخلوط کن Vitamax را آموزش دادند.
هر کسب و کاری در هر لحظه تعدادی مشتری وفادار دارد. این مشتریان وفادار اعلان های شما را با دقت می خوانند، به صورت حضوری یا از طریق نظرسنجی های مجازی به شما بازخورد می دهند و منتظر تخفیف های ویژه و خدمات جدید شما هستند. باشگاه مشتریان در واقع روشی است که این مشتریان را سازماندهی کرده و در مکانیزم مدیریتی بهینه تری به آنها اطلاع رسانی و خدمات رسانی می کند. پس از ایجاد باشگاه مشتریان، باید به دنبال راه هایی برای افزایش تعداد این مشتریان وفادار باشید.
مشتریان عادی کیفیت خدماتی را که دریافت می کنند به اشتراک می گذارند، بنابراین نظرات موثر و مفیدی را به شما می دهند. نظراتی که به رشد کسب و کار شما کمک می کند. عضویت مشتریان وفادار در باشگاه به آنها احساس ارزشمندی می دهد. چگونه آنها احساس می کنند توجه بیشتری از شما جلب می کنند. این احساس در کنار منافع جسمی و مادی می تواند باعث افزایش رضایت آنها شود.
به این مقاله اشاره کنید