در پایان از تمامی خوانندگان عزیز این مقاله خواهشمندیم در صورت داشتن انتقاد یا نظر آن را در نظرات به اشتراک بگذارند.
بازاریابی پیامکی چیست؟ | + مزایا و راهکارهای استفاده از تبلیغات پیامکی
به طور خلاصه بازاریابی پیامکی همان پیامک تبلیغاتی است که معمولاً در اکثر تلفن های همراه دیده می شود. و این بدان معنا نیست که تولید آن کار آسانی است، بازاریابی پیامکی قوانینی دارد که باید رعایت شود و سهل انگاری در انجام آن نتیجه ای نخواهد داشت و حتی باعث عملکرد ضعیف شرکت می شود.
برای موفقیت در بازاریابی پیامکی باید همه جوانب را در نظر بگیرید وگرنه در این راه شکست می خورید و کسب و کار شما رونق نمی گیرد.
- اولین قدم در مسیر صحیح ارسال پیامک تبلیغاتی، شناخت افراد و مشتریان خود است. به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک مدرسه ابتدایی هستید و می خواهید تبلیغات خود را در این زمینه از طریق بازاریابی پیامکی انجام دهید، نباید برای افرادی که رایگان هستند و هنوز ازدواج نکرده اند یا به تازگی ازدواج کرده اند و هنوز پیامک نکرده اند پیامک ارسال کنید. فرزندان. زیرا اس ام اس شما بی ارزش و بیهوده خواهد بود. بنابراین اولین قدم این است که والدینی را بشناسید که فرزندان زیر 14 سال دارند که به تنهایی جواب آگهی شما را نمی دهد و سعی کنید افرادی را که نزدیک به مدرسه هستند پیدا کنید تا بتوانند محصولات شما را به راحتی بفروشند.
- بعد از اینکه فاکتور بالا را رعایت کردید، یعنی هم موقعیت جغرافیایی و هم سن افراد ارسال پیامک را پیدا کردید، نوبت به ارسال پیامک می رسد که بسیار مهم است، مثلاً زمانی که یک پیامک ارسال می کنید. تبلیغ فروش محصولات به بچه های دبستانی نباید این کار را کرد باید در تابستان و مدرسه تمام شود چون این پیامک تبلیغاتی بی ارزش می شود هر آگهی پیامکی وقت خودش را دارد مثلا در تعطیلات نوروز ، اکثر افراد به مسافرت می روند و ایجاد یک آگهی پیامکی در پایان اسفند برای تعطیلات نوروزی برای اجاره خانه یا آژانس های مسافرتی می تواند بسیار کارآمد باشد.
- پس از تعیین موقعیت جغرافیایی و شناسایی سن افراد مجرد یا متاهل و زمان ارسال پیامک، نوبت به تعیین ارزش واقعی پیامک می رسد، برای بازاریابی موفق باید واقعی را ایجاد کنید. به عنوان مثال، برای اینکه پیامک خود را برای مشتری و مخاطب جذاب کنید، می توانید در پیامک، تخفیف یا جایزه ویژه ای را برای محصول خود تعریف کنید که شما را از سایر رقبا جلوتر می برد و مخاطبان را جذب می کند تا از محصول خود خرید کنند. شرکت. از آنجایی که شما تنها کسی نیستید که محصول خود را تبلیغ می کنید، بسیاری از افراد و شرکت های مشابه شما محصولات خود را به روش های مختلف به مردم معرفی می کنند و ایجاد ارزش واقعی در تبلیغات پیامکی فروش شما را دو برابر می کند و در مقایسه با سایر شرکت ها شما را به بالاترین سطح می رساند. همیشه سعی کنید خود را به جای مشتری بگذارید و بدانید چه کاری می توانید انجام دهید تا مشتری را راضی نگه دارید.
- نکته بعدی در بازاریابی تبلیغاتی که باید رعایت شود تولید متن خوب است، متن خوب و موثر می تواند نقش عمده ای در فروش محصولات شما داشته باشد.
- بعد از اینکه تمام مراحل بالا را به خوبی انجام دادید به این معنی است که بازاریابی پیامکی شما به خوبی انجام شده و پیاده سازی شده است، پس از این مرحله فرض کنید یک شماره تماس برای ارتباط با مشتری یا یک لینک وب سایت در پیامک تبلیغاتی اضافه کرده اید، اگر تماس بگیرید یا مشتری قصد خرید محصولات شما را دارد، با شماره تماسی که در پیامک ضمیمه کرده اید تماس می گیرد، بنابراین به یک بازاریاب تلفنی خوب نیاز دارید که بتواند به خوبی با مشتری مذاکره کند و مشتری را متقاعد کند که محصولات شما را ببیند و بخرد. همچنین اگر لینک وب سایت را در پیامک تبلیغاتی برای فروش محصولات خود قرار داده اید، محتوای وب سایت شما باید مطلوب و مشتری پسند باشد، در غیر این صورت تمامی مراحل فوق بی ارزش خواهد بود.
معنی بازاریابی پیامکی
راه حل های مناسب برای بازاریابی پیامکی
محمد عزیز
ما به عنوان یک شرکت مدت زیادی است که برای یکدیگر پیام ارسال نکرده ایم
50% تخفیف در نوع محصول
کد تخفیف:………….
آخرین تاریخ:…………
شماره تماس شرکت یا لینک سایت
ویژگی های یک پیامک جذاب
دلایل زیادی وجود دارد که بازاریابی پیامکی را بر سایر انواع بازاریابی ترجیح می دهد مانند بازاریابی محدود، بازاریابی الگوریتمی و مواردی از این قبیل، مانند هزینه بسیار پایین پیامک، سرعت ارسال پیامک از طریق اینترنت که با سرعت بالا امکان پذیر است. ارسال و دریافت پیامک بین شرکت به مشتری و غیره مرسوم است.
به طور کلی پیام مکتوب در مورد یک محصول یا ارائه یک شرکت یا برند و … در قالب پیامک به مردم را می توان بازاریابی پیامکی تعریف کرد. در واقع بازاریابی یعنی تولید محصول و ارائه آن به مشتری که برای بازاریابی آن باید ایده و خلاقیت داشته باشد، برای این کار چند راه وجود دارد اما چرا بازاریابی پیامکی را انتخاب می کنیم؟ این به دلیل سادگی این راه و در دسترس بودن آن نسبت به سایر روش های بازاریابی است.
این یک نمونه عالی از متن پیامک تبلیغاتی است که بسیار مختصر و مفید است و تمام موارد فوق را برآورده می کند. جمله اول دوستانه است، سپس از یک متن جذاب و گرم برای جذب مشتری استفاده می شود و سپس کد تخفیف و مهلت خرید را ارسال می کنید که مشتری را جذب محصول شما کند.
خلاصه
به دنبال رشد کسب و کار خود هستید؟
ملیپیامک به شما امکان جذب، حفظ و برقراری ارتباط با مشتریان را می دهد.