بازاریابی پیامکی چیست؟ | + مزایا و راهکارهای استفاده از تبلیغات پیامکی

در پایان از تمامی خوانندگان عزیز این مقاله خواهشمندیم در صورت داشتن انتقاد یا نظر آن را در نظرات به اشتراک بگذارند.




به طور خلاصه بازاریابی پیامکی همان پیامک تبلیغاتی است که معمولاً در اکثر تلفن های همراه دیده می شود. و این بدان معنا نیست که تولید آن کار آسانی است، بازاریابی پیامکی قوانینی دارد که باید رعایت شود و سهل انگاری در انجام آن نتیجه ای نخواهد داشت و حتی باعث عملکرد ضعیف شرکت می شود.

برای موفقیت در بازاریابی پیامکی باید همه جوانب را در نظر بگیرید وگرنه در این راه شکست می خورید و کسب و کار شما رونق نمی گیرد.

  • اولین قدم در مسیر صحیح ارسال پیامک تبلیغاتی، شناخت افراد و مشتریان خود است. به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک مدرسه ابتدایی هستید و می خواهید تبلیغات خود را در این زمینه از طریق بازاریابی پیامکی انجام دهید، نباید برای افرادی که رایگان هستند و هنوز ازدواج نکرده اند یا به تازگی ازدواج کرده اند و هنوز پیامک نکرده اند پیامک ارسال کنید. فرزندان. زیرا اس ام اس شما بی ارزش و بیهوده خواهد بود. بنابراین اولین قدم این است که والدینی را بشناسید که فرزندان زیر 14 سال دارند که به تنهایی جواب آگهی شما را نمی دهد و سعی کنید افرادی را که نزدیک به مدرسه هستند پیدا کنید تا بتوانند محصولات شما را به راحتی بفروشند.
  • بعد از اینکه فاکتور بالا را رعایت کردید، یعنی هم موقعیت جغرافیایی و هم سن افراد ارسال پیامک را پیدا کردید، نوبت به ارسال پیامک می رسد که بسیار مهم است، مثلاً زمانی که یک پیامک ارسال می کنید. تبلیغ فروش محصولات به بچه های دبستانی نباید این کار را کرد باید در تابستان و مدرسه تمام شود چون این پیامک تبلیغاتی بی ارزش می شود هر آگهی پیامکی وقت خودش را دارد مثلا در تعطیلات نوروز ، اکثر افراد به مسافرت می روند و ایجاد یک آگهی پیامکی در پایان اسفند برای تعطیلات نوروزی برای اجاره خانه یا آژانس های مسافرتی می تواند بسیار کارآمد باشد.
  • پس از تعیین موقعیت جغرافیایی و شناسایی سن افراد مجرد یا متاهل و زمان ارسال پیامک، نوبت به تعیین ارزش واقعی پیامک می رسد، برای بازاریابی موفق باید واقعی را ایجاد کنید. به عنوان مثال، برای اینکه پیامک خود را برای مشتری و مخاطب جذاب کنید، می توانید در پیامک، تخفیف یا جایزه ویژه ای را برای محصول خود تعریف کنید که شما را از سایر رقبا جلوتر می برد و مخاطبان را جذب می کند تا از محصول خود خرید کنند. شرکت. از آنجایی که شما تنها کسی نیستید که محصول خود را تبلیغ می کنید، بسیاری از افراد و شرکت های مشابه شما محصولات خود را به روش های مختلف به مردم معرفی می کنند و ایجاد ارزش واقعی در تبلیغات پیامکی فروش شما را دو برابر می کند و در مقایسه با سایر شرکت ها شما را به بالاترین سطح می رساند. همیشه سعی کنید خود را به جای مشتری بگذارید و بدانید چه کاری می توانید انجام دهید تا مشتری را راضی نگه دارید.
  • نکته بعدی در بازاریابی تبلیغاتی که باید رعایت شود تولید متن خوب است، متن خوب و موثر می تواند نقش عمده ای در فروش محصولات شما داشته باشد.
  • بعد از اینکه تمام مراحل بالا را به خوبی انجام دادید به این معنی است که بازاریابی پیامکی شما به خوبی انجام شده و پیاده سازی شده است، پس از این مرحله فرض کنید یک شماره تماس برای ارتباط با مشتری یا یک لینک وب سایت در پیامک تبلیغاتی اضافه کرده اید، اگر تماس بگیرید یا مشتری قصد خرید محصولات شما را دارد، با شماره تماسی که در پیامک ضمیمه کرده اید تماس می گیرد، بنابراین به یک بازاریاب تلفنی خوب نیاز دارید که بتواند به خوبی با مشتری مذاکره کند و مشتری را متقاعد کند که محصولات شما را ببیند و بخرد. همچنین اگر لینک وب سایت را در پیامک تبلیغاتی برای فروش محصولات خود قرار داده اید، محتوای وب سایت شما باید مطلوب و مشتری پسند باشد، در غیر این صورت تمامی مراحل فوق بی ارزش خواهد بود.

معنی بازاریابی پیامکی

راه حل های مناسب برای بازاریابی پیامکی

محمد عزیز
ما به عنوان یک شرکت مدت زیادی است که برای یکدیگر پیام ارسال نکرده ایم
50% تخفیف در نوع محصول
کد تخفیف:………….
آخرین تاریخ:…………
شماره تماس شرکت یا لینک سایت

ویژگی های یک پیامک جذاب

دلایل زیادی وجود دارد که بازاریابی پیامکی را بر سایر انواع بازاریابی ترجیح می دهد مانند بازاریابی محدود، بازاریابی الگوریتمی و مواردی از این قبیل، مانند هزینه بسیار پایین پیامک، سرعت ارسال پیامک از طریق اینترنت که با سرعت بالا امکان پذیر است. ارسال و دریافت پیامک بین شرکت به مشتری و غیره مرسوم است.

به طور کلی پیام مکتوب در مورد یک محصول یا ارائه یک شرکت یا برند و … در قالب پیامک به مردم را می توان بازاریابی پیامکی تعریف کرد. در واقع بازاریابی یعنی تولید محصول و ارائه آن به مشتری که برای بازاریابی آن باید ایده و خلاقیت داشته باشد، برای این کار چند راه وجود دارد اما چرا بازاریابی پیامکی را انتخاب می کنیم؟ این به دلیل سادگی این راه و در دسترس بودن آن نسبت به سایر روش های بازاریابی است.

این یک نمونه عالی از متن پیامک تبلیغاتی است که بسیار مختصر و مفید است و تمام موارد فوق را برآورده می کند. جمله اول دوستانه است، سپس از یک متن جذاب و گرم برای جذب مشتری استفاده می شود و سپس کد تخفیف و مهلت خرید را ارسال می کنید که مشتری را جذب محصول شما کند.

خلاصه

به دنبال رشد کسب و کار خود هستید؟
ملیپیامک به شما امکان جذب، حفظ و برقراری ارتباط با مشتریان را می دهد.

ثبت نام و ارسال پیامک
ثبت نام در کمتر از یک دقیقه

همانطور که در قسمت بالا ذکر شد، نوشتن کپی خوب نقش مهمی در بازاریابی پیامکی دارد و تنها بخشی از چندین بخش بازاریابی پیامکی است. در این قسمت توضیحاتی در رابطه با یک متن جالب ارائه می کنیم:

بازاریابی پیامکی چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به خصوص محبوبیت تلفن همراه در بین تمامی افراد جامعه، بازاریابی پیامکی بسیار پاسخگو است.

مزیت استفاده از بازاریابی پیامکی

در این بخش قالبی از متن پیامک تبلیغاتی را ارائه می دهیم:

در این مقاله سعی شده است تا بازاریابی پیامکی، اینکه شرکت ها و افراد برای فروش محصولات خود به چه چیزهایی نیاز دارند، مورد بحث قرار گیرد، ابتدا در چند خط به تعریف کلی بازاریابی پیامکی و سپس مزیت هایی که بازاریابی پیامکی نسبت به انواع دیگر دارد، پرداختیم. از بازاریابی در مورد هزینه کم، سرعت بالای ارسال پیامک از طریق اینترنت، تبادل اطلاعات بین مشتری و شرکت از طریق پیامک و موارد دیگر صحبت کردیم. خدمات کاملی ارائه شده است و در انتهای مطلب نیز نمونه ای از پیامک های تبلیغاتی با توضیحات کامل ذکر شده است که می تواند برای تمامی افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار را دارند بسیار مفید باشد.

استفاده از بازاریابی پیامکی مزایای زیادی دارد و در مورد هر یک به تفصیل صحبت خواهیم کرد.

  • همانطور که می دانیم اکثر مردم در خانه تلویزیون یا رادیو دارند و بیشتر تبلیغات از تلویزیون پخش می شود، اما برای افراد فعال و پرمشغله که شغل و حتی کسب و کار دارند، تماشای تلویزیون بیشتر به تماشای فیلم و سریال است. و همچنین کمی زمان می برد، اما تنها وسیله ای که به طور متوسط ​​بیشتر وقت خود را با آن می گذرانیم و همیشه همراه ماست تلفن همراه است و این افراد پیام های دریافتی را می خوانند، پس همین، کافی است بدانید که هیچ رسانه ای مانند پیامک قدرت رقابت را ندارد.
  • نکته دیگر در مورد بازاریابی پیامکی این است که اکثر پیامک ها اعم از تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی در مدت کوتاهی پس از دریافت خوانده می شوند و این امر باعث می شود تا بازاریابان از بازاریابی پیامکی برای هدف مورد نظر خود یعنی انتشار سریع پیام استفاده کنند. مشتریان خود را این بدان معناست که آنها می دانند که سرعت دسترسی به پیامک بسیار سریعتر از سایر وسایل ارتباطی است، مثلا برای برگزاری یک کنفرانس یا یک دوره آموزشی، بهترین و کارآمدترین راه برای اطلاعاتی که نیاز به زمان کمی دارد، ارسال یک پیامک است. پیامک. .
  • نکته مهم دیگر در مورد پیامک این است که می توانید به سرعت لینک و شماره تماس را در آن وارد کنید و در صورت رضایت مردم از محصول شما به سرعت به پیامک شما و یا از طریق لینک شبکه های اجتماعی در گوشی یا وب سایت مورد نظر پاسخ داده و مشاهده کنند. حتی می توانید یک شماره تماس در پیامک خود قرار دهید تا افراد بتوانند با آن شماره با شما تماس بگیرند.
  • نکته بعدی طولانی بودن متن پیام است، حتی اگر کوتاه و مختصر باشد، ارزش بالاتری دارد، اگرچه در ابتدا ممکن است برای بازاریاب ها این یک نقطه ضعف تلقی شود، اما برای مشتریان مزیت محسوب می شود و. مخاطبان مخاطبان دریافت کننده پیامک زمان کافی برای خواندن متن های طولانی پیامک تبلیغاتی را ندارند و به سرعت آن را ترک خواهند کرد، بنابراین این امر در بازاریابی پیامکی حائز اهمیت است.