بازاریابی مخفیانه، بهترین روش بازاریابی بدون جلب توجه

راه های مختلفی برای انتقال پیام های بازاریابی پنهان وجود دارد. از همکاری با افراد مشهور و صحبت های جعلی درباره یک محصول یا برند گرفته تا قرار دادن پیام های محرمانه در لوگو، پوستر و حتی کارت ویزیت الکترونیکی شرکت. در این بخش با روش های مختلف بازاریابی پنهان آشنا می شوید.

1. استفاده از افراد مشهور برای بازاریابی پنهان

شخصی که یک فیلم را تماشا می کند ممکن است در ابتدا تبلیغات پنهان یک فیلم را تشخیص ندهد. اما یافتن لوگوی شرکت‌ها و برندها در فیلم‌ها بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. مثلاً فرض کنید در یک سکانس فیلم، اعضای خانواده کنار هم نشسته اند و قهوه می نوشند. شما فیلم را تماشا می کنید اما متوجه نمی شوید که آنها در استارباکس نشسته اند.

استفاده از بازاریابی پنهان در سکانس ها و سریال های فیلم

بازاریابی مخفیانه با استفاده از پنل پیام انبوه پیامک فراز

داستان بازاریابی مخفیانه به بیش از 60 سال قبل باز می گردد. آقای جیمز ویکاری، روانشناس و محقق بازاریابی، برای اولین بار در مورد پیام های پنهان صحبت کرد. ویکاری گفت که آزمایشی انجام داد تا ثابت کند که برندها می توانند با کمپین های تبلیغاتی مختلف، مانند پیام های متنی انبوه با پیام های مخفی، ذهن افراد را کنترل کنند. یعنی مخاطب در مقابل این پیام ها تمایلی ندارد، بنابراین پیام تبلیغاتی برند به راحتی در ناخودآگاه آن ثبت می شود. تحقیقات آقای ویکاری به گونه ای بود که مخاطب داخل سینما بدون اینکه بداند در معرض بازاریابی پنهانی قرار می گرفت. در طول فیلم، یک پیام چشمک زن با مضمون: “گرسنه ای؟ پاپ کورن بگیر و کوکاکولا بنوش” پخش شد. اما بینندگان از این پیام مطلع نبودند و به دلیل سرعت بالای ارسال آن را ندیدند.

بازیگران یا افراد مشهوری که لباس ها و محصولات یک برند خاص را می پوشند، به طور غیرمستقیم یک برند را تبلیغ می کنند. در واقع، این افراد حتی نیازی به صحبت در مورد محصولات شما ندارند. محبوبیت آنها به طور ناخودآگاه تمایل افراد را برای خرید و استفاده از محصولاتی که استفاده می کنند افزایش می دهد.

استفاده از افراد مشهور برای تبلیغ نام تجاری به صورت غیر مستقیم

2. تبلیغات پنهان در رسانه های پنهان. تاثیر تبلیغات سابلیمینال را دست کم نگیرید!

در این مقاله توضیح دادیم که بازاریابی مخفیانه چیست و چگونه می توانید محصول یا خدمات خود را مخفیانه تبلیغ کنید. علاوه بر موارد فوق، می توانید از پنل پیام انبوه پیامک فراز نیز در کمپین های بازاریابی مخفی خود استفاده کنید. برای انجام این کار، لازم نیست فقط محصول یا برند خود را در متن پیام ذکر کنید. به عنوان مثال، می توانید موضوع جالبی را برای کاربران پیامک کنید و از آنها بخواهید ویدیویی را تماشا کنند که در آن نام تجاری شما نیز ذکر شده است. در نهایت از شما دعوت می کنیم هرگونه سوال پنهان بازاریابی را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

با کمک پیام های پنهان در لوگوها و تبلیغات می توانید به راحتی یک داستان بگویید و یک احساس را به مشتری منتقل کنید. به عنوان مثال، لوگوی آمازون با یک فلش از A تا Z ترسیم شده است و نشان دهنده عرضه تمام محصولات مورد نیاز مشتری است. یا سه خط لوگوی آدیداس سه کوه را تداعی می کند که نشان دهنده چالش ها و موانع در مسیر ورزشکاران است.

5. بازاریابی پنهان در فیلم ها و سریال ها; استفاده از برندها در سکانس های فیلم

در بازاریابی مخفی، پیام برند بدون اینکه متوجه شوید به ضمیر ناخودآگاه شما ارسال می شود. حتی بدون اینکه پیام را بدانید یا متوجه شوید که یک تبلیغ است. این پیام های پنهان از مرزهای تصمیمات آگاهانه انسان عبور می کنند و بدون اینکه متوجه شوند بر رفتار آنها تأثیر می گذارند. همه اینها بسیار ظریف و غیرمنتظره است. به عنوان مثال، آنها فقط با پخش یک قطعه موسیقی ملایم یا بوی ملایم در فروشگاه اتفاق می‌افتند.

معنای تبلیغات در بازاریابی پنهان

تبلیغات پنهان چگونه ایجاد می شود؟ آزمایش جیمز ویکاری

در واقع ضمیر خودآگاه قادر به درک تصاویر پخش شده برای بیش از 13 میلی ثانیه است، در حالی که این پیام ها هر چند دقیقه به مدت 10 میلی ثانیه ارائه می شوند. فقط ناخودآگاه می تواند همه این فریم ها را ثبت کند. جیمز ادعا کرد که این آزمایش بر روی 45000 تماشاگر سینما انجام شد و با این پیام های پنهان، فروش پاپ کورن 18.1 درصد و فروش کوکاکولا 57 درصد افزایش یافت. پس از انتشار این خبر موجی از اضطراب و استرس در بین مردم به راه افتاد. چون نمی خواستند ذهنشان توسط برندها کنترل شود. روزنامه ها و مجلاتی که به دنبال چنین اخبار عجیبی بودند نیز به این هیجان دامن زدند.

بررسی تاریخچه و تاریخچه بازاریابی پنهان

روش های مختلف بازاریابی پنهان و تبلیغات سابلیمینال

بیشتر تکنیک های تبلیغاتی ساده هستند. یعنی آگهی به شما نمایش داده می شود و شما با آگاهی کامل آن را می بینید یا با دریافت پیامک از سامانه پیامکی در مورد یک محصول یا خدمات به روز می شوید. به این ترتیب، چه یک سرنخ یا مشتری را تبدیل کنید، بازاریابی انجام می شود. اما گاهی داستان به این وضوح اتفاق نمی افتد.

در برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها، افرادی را می‌بینید که در مورد تجربیات و کارهای روزمره خود صحبت می‌کنند و به نظر می‌رسد هیچ گونه تبلیغات یا بازاریابی در آن وجود ندارد. اما در واقع پیام های پنهان زیادی برای شما آشکار می شود و در این موارد ضمیر ناخودآگاه شما این پیام های پنهان را ثبت می کند. به عنوان مثال، نمایش یک لوگوی شرکت در پس‌زمینه ویدیوهای اینفلوئنسر محبوب می‌تواند به اندازه متن زیبا برای تبلیغات یک آژانس املاک و حتی بیشتر مؤثر باشد.

3. اختلافات جعلی; سایر ترفندهای بازاریابی پنهان

در سال های اخیر تبلیغات آنقدر حرفه ای شده است که گاهی حتی نمی دانید چه چیزی باعث شده به یک برند خاص علاقه مند شوید یا چرا یک محصول را خریداری کرده اید. در واقع ترفندهای بازاریابی بیشتر بر روی ضمیر ناخودآگاه افراد متمرکز شده و معمولا موثرتر هستند. در این مقاله قصد داریم به مرموزترین و احتمالاً یکی از بهترین روش های بازاریابی به نام بازاریابی پنهان بپردازیم و رازهایی را در مورد آن که ممکن است شما را متحیر کند فاش کنیم. تنها 5 دقیقه مطالعه مطالب کاربردی پیش روی شما کافی است تا با مزایا و معایب بازاریابی پنهان آشنا شوید.

بازاریابی پنهان چیست؟ تبلیغات یعنی چه؟



آشنایی با مفهوم و اهمیت بازاریابی پنهان

اغلب (اما نه همیشه) شایعات و تبلیغات در مورد یک شرکت یا برند راه دیگری برای بازاریابی است. برای این منظور شایعه یا بحثی در مورد محصول ایجاد و در شبکه توزیع می شود. در این زمان و در حالی که همه در رسانه ها و فضای مجازی در حال بحث و جدل هستند، بازاریاب های این شرکت عقب نشسته اند و از دور به جادوی تبلیغات نگاه می کنند! بنابراین چیزهایی که درباره نارضایتی یا رضایت مشتری می خوانید همیشه درست نیست.

تبلیغات جعلی، نوعی بازاریابی مخفیانه

4. پیام های پنهان در تبلیغات و نمادها. راهی برای ایجاد حس خوب در مشتری