در یک تعریف بازاریابی به زبان ساده، همه می خواهند خود را به مشتریان معرفی کنند تا سهم فروش را افزایش دهند، مشتریان جدید جذب کنند و مشتریان قدیمی را حفظ کنند. بازاریابی طاقچه یکی از روش های هوشمندی است که می تواند با صرف هزینه و زمان اندک ما را به نتیجه مطلوب برساند. در زیر دلایل مهمی را بیان می کنیم که باعث می شود بازاریابی گوشه ای را به عنوان روش تبلیغات تجاری خود انتخاب کنیم.
- رقبای کمتر و رقابت کمتر: با انتخاب بازاریابی تخصصی، رقابت شما با سایر رقبا کاهش می یابد. در این صورت به جای رقابت در بازار عمومی و تلاش برای جذب همه مخاطبان، تمرکز خود را به گروه هدف محدود می کنید. به این ترتیب با ارائه خدمات و محصولات منحصر به فرد برنده رقابت خواهید شد.
- تبلیغات هدفمند: هنگام انتخاب یک جایگاه خاص، فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی نیز هدف قرار خواهند گرفت. پیام ها و تبلیغات در این مدل بازاریابی بر اساس نیازها و مشکلات واقعی گروه هدف طراحی و ساخته می شوند. این به کارآمدتر شدن تبلیغات و کاهش هزینه های اضافی کمک می کند.
- افزایش تمایل به خرید: با ارائه محصولات یا خدماتی که به طور خاص برای نیازها و مشکلات یک گروه مشتری خاص طراحی شده اند، تمایل به خرید در این گروه افزایش می یابد.
در انواع دیجیتال مارکتینگ، یکی از مهمترین و اساسی ترین اهداف، حفظ مشتریان قدیمی است. با پاسخگویی مناسب به نیازهای مخاطبان در بازاریابی طاقچه، محبوبیت کسب و کار افزایش می یابد. زیرا مشتریان احساس می کنند که شما نیازهای آنها را به خوبی درک می کنید و به طور خاص برای حل مشکلات آنها گام برمی دارید و به نیازهای آنها پاسخ می دهید. در نتیجه ارزش ویژه ای برای آنها ایجاد می کنید و وفاداری مشتریان به شما افزایش می یابد. همچنین وجود شهرت و محبوبیت نقش موثری در جذب مشتریان جدید خواهد داشت.
بازاریابی طاقچه سعی می کند نیازهای قشر خاصی از مشتریان را برآورده کند و خود را از بقیه رقبا متمایز کند. به بخشی از خدمات شما که با بقیه رقبا متفاوت است، بازار نیچ می گویند. با ایجاد یک محصول خاص یا ارائه خدمات منحصربفرد به مشتریانی که نیازهای آنها هنوز توسط بزرگترین رقبا پاسخ داده نشده است، گامی در جهت بازاریابی جاویدان بردارید. شما می توانید با استفاده از ابزاری مانند فراز اس ام اس، قطعه جادویی کسب و کار خود را به مخاطب ارائه دهید.
نحوه یافتن مشتریان و مخاطبان هدف در بازاریابی طاقچه
انتخاب بازار مناسب یکی از مهم ترین مراحل موفقیت کسب و کار شما است. برای انتخاب درست می توانید از راهنمای ما استفاده کنید.
چرا برای رشد کسب و کار خود از بازاریابی جانما استفاده کنیم؟
4- نوع محصول: برخی از مشتریان به دنبال مکانی هستند که محصول یا خدمات خاصی را ارائه دهد. به عنوان مثال، خرید چای از یک فروشگاه تخصصی برای مشتریان جذاب تر از خرید از فروشگاه های زنجیره ای یا سوپرمارکت ها است.
2- جمعیت شناسی: شناسایی عواملی مانند جنسیت، سن، سطح تحصیلات، سطح درآمد، موقعیت و موقعیت اجتماعی معیار مناسب و خوبی برای مخاطب یابی و انتخاب بازار هدف است.
4- ارزیابی رقابت: برای انتخاب یک بازار طاقچه، بررسی رقبا در بازار و سطح رقابت مهم است. شما باید مطمئن شوید که رقابت در بازار تخصصی شما آنقدر زیاد نیست که مانع از ورود شما به آن بازار شود یا توانایی شما را برای جذب مشتری کاهش دهد.
شاید این جمله را شنیده باشید: «محصول ما مشتریان خاص خود را دارد»! در واقع، برخی از کسب و کارها تصمیم می گیرند بر روی یک بخش از بازار تمرکز کنند و به نیازهای یک گروه مشتری خاص پاسخ دهند تا فروش خود را افزایش دهند. با این کار می توانید در یک بازار بزرگ منحصر به فرد باشید و مخاطبان شما را با یک محصول یا خدمات خاص بشناسند. این مدل از تمرکز یک کسب و کار خاص بر روی بخش کوچکی از بازار، بازاریابی طاقچه نامیده می شود. در این مقاله به شما می گوییم که بازاریابی طاقچه چیست. چگونه کسب و کار شما را توسعه می دهد و چگونه آن را مدیریت می کنید؟ اگر به دنبال روشی کاربردی و مفید برای یافتن مخاطب مناسب خود هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.
بررسی مفهوم بازاریابی طاقچه; با هدف یک بازار کوچک اما تخصصی
افزایش سهم فروش در بازار از طریق هدف گذاری مناسب بازاریابی جاه ای
همچنین، از آنجایی که محصولات و خدمات شما به طور خاص برای مخاطبان هدف طراحی شده است، این فرصت را دارید که در ارتباط شخصی و حرفه ای تری با مشتریان قرار بگیرید و ارتباط بهتری با آنها ایجاد کنید. ارتباط بهتر با مشتریان نیز تأثیر مثبتی بر افزایش حس وفاداری آنها نسبت به کسب و کار شما دارد. همه این موارد منجر به افزایش احتمال تکرار خرید و افزایش فروش می شود. در نتیجه، رویکرد بازاریابی طاقچه به رشد و موفقیت کسب و کار شما کمک می کند.
در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که بازاریابی طاقچه چیست و چه مزایایی برای کسب و کار شما دارد. البته رقابت در یک بازار بزرگ برای رسیدن به سودآوری و رتبه اول بودن، زمان بر و پرهزینه است. بنابراین، برای ماندن در یک بازار بزرگ و کسب درآمد، یکی از بهترین راه ها استفاده از بازاریابی جاه است. به این ترتیب می توانید با تمرکز بر یک بخش خاص، سهم بازار را به دست آورید و کم کم شناخته شده و محبوب شوید. با استفاده از ابزارهایی مانند پنل اس ام اس می توانید ارتباط و تعامل بهتری با مشتریان برای شناسایی دغدغه ها و نیازهای آنها داشته باشید. با دانستن این جزئیات، می توانید به طور موثر بازار کسب و کار خود را انتخاب کنید و برای رفع نیازهای مخاطبان خود قدم بردارید.