بازاریابی درونگرا یا درونگرا چیست؟

در این مقاله در مورد بازاریابی درونگرا و نقش آن در جذب مشتری صحبت کردیم. به طور کلی، بازاریابی درونگرا نتایج عالی را برای بسیاری از مشاغل به ارمغان می آورد و با کمک اصول بازاریابی درونگرا می توان به رشد چشمگیری دست یافت. نکته مهم در استفاده از اصول و تکنیک های بازاریابی جذبی این است که می توانید از اصول این نوع بازاریابی استفاده کنید.

اگر در مکان مناسب به مخاطبان مناسب دست یابید، می توانید ترافیک با کیفیت و هدفمند را به وب سایت خود بیاورید. همچنین با تمرکز بر استراتژی بازاریابی درونگرا می توانید به این نوع مخاطبان دست پیدا کنید و مشتریان هدف را برای رسیدن به اهداف بازاریابی دیجیتال خود جذب کنید.

بازاریابی درونگرا؛  راهی موثر برای جذب مشتریان جدید و وفاداری مشتریان فعلی

برای مثال یکی از راه های ارتباط با مشتری استفاده از پنل پیامک است. راه حل استفاده از این روش این است که هنگام خرید شماره تماس وی در وب سایت شما درج شود. به این ترتیب، اگر خط تجارت شما ایرانسل یا همراه اول است، برای یافتن تعداد مشتریان قبلی نیازی به پرینت ایرانسل و همراه اول نخواهید داشت. با استفاده از بانک اطلاعاتی ارائه شده توسط پنل پیامک می توان پس از خرید برای مشتری پیامک ارسال کرد. حتی با استفاده از تابلوهای پیامک می توانید برای جلب توجه، یک پیامک زمان بندی شده تنظیم کنید تا پس از یک ماه خرید، پیشنهاد تخفیف برای مشتری ارسال شود.

رضایت مشتری؛  یک گام مهم در بازاریابی درونگرا

مزایای بازاریابی درونگرا؛ روشی موثر برای افزایش تمرکز بر جذب مشتری و وفاداری

بازاریابی درونگرا؛  نوع جدیدی از استراتژی بازاریابی برای جذب مشتری

آشنایی با مراحل سفر مشتری در بازاریابی درونگرا

صحنه را بکش  اولین قدم برای ارائه محصول و کسب و کار

تبدیل (تبدیل)؛ بعد از جذب مشتری ارتباط با آنها را افزایش دهید

اصطلاح بازاریابی درونگرا اولین بار در سال 2005 توسط برایان هالیگان (بنیانگذار و مدیر عامل HubSpot) استفاده شد.بازاریابی درونگرا یا بازاریابی غارتگرانه یکی از مهمترین موضوعات بازاریابی است که در سالهای اخیر مطرح شده است.بازاریابی درونگرا ارتباطی را ایجاد می کند که مشتریان به دنبال آن هستند و آن را حل می کند. مشکلات واقعی مشتری در این مقاله به توضیح کامل بازاریابی درونگرا و نقش آن در جذب مشتری پرداخته ایم اگر می خواهید عملکرد متفاوتی در جذب مشتری به کسب و کار خود داشته باشید نکات ذکر شده در این متن به شما عزیزان کمک خواهد کرد.

بازاریابی درونگرا چیست؟ نوع جدیدی از استراتژی بازاریابی برای جذب مشتری

در مرحله سوم Inbound Marketing شما سعی می کنید با استفاده از روش های مختلف سرنخ های خود را برای خرید آماده کنید. راه بهینه برای جذب مشتری، شناسایی کسانی است که بیشترین علاقه و آمادگی خرید را از سرنخ های فروش دارند. به عنوان مثال، می توانید افرادی را پیدا کنید که ایمیل شما را باز می کنند و می خوانند، بیشتر با آنها ارتباط برقرار کرده و روی آنها سرمایه گذاری می کنند. به عنوان مثال، می توانید با ارسال متن تبلیغاتی برای جذب مشتری در قالب یک ایمیل یا پیامک تبلیغاتی، آنها را تشویق کنید تا برای اطلاع از تخفیف ها و جشنواره ها به وب سایت شما مراجعه کنند.

لذت؛ مرحله آخر رضایت

نظر شما در مورد بازاریابی درونگرا چیست؟ آیا تا به حال از این نوع بازاریابی برای کسب و کار خود استفاده کرده اید؟ تجربیات و نتایج استفاده از بازاریابی ورودی را برای ما بنویسید.

آخرین مرحله در بازاریابی درونگرا که اکثر صاحبان کسب و کار فراموش می کنند، رضایت مشتری است. خوشحال کردن مشتری بعد از خرید یک نتیجه عالی دارد که مشتری را به دوست و طرفدار تبدیل می کند. در این مرحله وفاداری مشتری افزایش می‌یابد و احتمالاً دوباره از شما خرید می‌کنند. همچنین شما را به دیگران معرفی می کند.

هنگامی که بازدیدکنندگان را به وب سایت یا کسب و کار خود جذب کردید، گام بعدی تبدیل آنها به سرنخ است. به عنوان مثال، می توانید با ارسال پیامک به افرادی که قبلاً به برند یا محصول/خدمت شما علاقه نشان داده اند، این رابطه را تقویت کنید و آنها را از تخفیف یا آموزش رایگان و هر سرویس دیگری مطلع کنید.



بازاریابی درونگرا و نقش آن در جذب مشتری

هرچه بیشتر با بازدیدکنندگان وب سایت و صفحه اجتماعی خود تعامل داشته باشید، بیشتر در مورد نگرانی ها و نیازهای آنها یاد خواهید گرفت. در نتیجه، می توانید محصولات و خدمات بهتر و مفیدتری را تولید و ارائه دهید.

اولین مرحله در بازاریابی درونگرا مرحله جذب است. در این مرحله، به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید پاسخ سوالات زیر را بدانید:

  • چگونه می توانیم به مردم کمک کنیم تا سایت ما را راحت تر به صورت آنلاین پیدا کنند؟
  • آیا از کلمات کلیدی کافی در محتوای تولیدی استفاده کرده ایم؟
  • آیا از تگ های مرتبط استفاده کرده ایم؟
  • آیا محتوای منتشر شده برند من برای تبلیغات به اندازه کافی برای مخاطب جذاب است؟

بازاریابی درونگرا کاملاً مشتری محور است. به این ترتیب تمام اطلاعاتی که مصرف کنندگان برای تصمیم گیری صحیح نیاز دارند در اختیار آنها قرار می گیرد. این فرآیند در 4 مرحله توسط مشتری انجام می شود که شامل موارد زیر است:

صحنه را بکش اولین قدم برای ارائه محصول و کسب و کار

مرحله تبدیل در بازاریابی ورودی؛  افزایش ارتباط با مشتری پس از خرید

پایان (بسته)؛ مرحله سوم مشتری در فرآیند بازاریابی درونگرا

با انتشار محتوای مناسب و درخواستی کاربر در زمان و مکان مناسب، می توانید کسب و کار خود را به او معرفی کنید. به عنوان مثال با انتشار یک متن تبلیغاتی برای جذب مشتری لباس همراه با تصویری مناسب در صفحه اجتماعی برند خود و استفاده از هشتگ های صحیح و مد روز می توانید مرحله جذب مخاطب را به خوبی انجام دهید.

به عنوان مثال، زمانی که از سیستم بازاریابی پیامکی یا ایمیلی تبلیغاتی استفاده می کنید و بین برند خود و مشتری ارتباط ایجاد می کنید، در واقع از روش های بازاریابی برون گرا استفاده می کنید. اما وقتی مخاطب شما یکی از سوالات و نیازهای خود را در یکی از شبکه های اجتماعی جستجو می کند و به سراغ شما می آید؛ این می تواند نوعی بازاریابی کششی یا ربودن در نظر گرفته شود.

در بازاریابی درونگرا، رابطه بین مخاطب و کسب و کار از سمت مخاطب شروع می شود. در واقع در فرآیند Inbound Marketing، مشتری کسی است که به سراغ برند رفته و با آن آشنا می شود. به عبارت دیگر، بازاریابی غارتگرانه یک استراتژی کامل برای جذب سرنخ و تبدیل آنها به مشتری است. به طور کلی، اگر مجموعه فعالیت های شما به گونه ای باشد که مشتری اولین بار احساس کند که به سراغ شما آمده و شما سراغ او نرفتید، بازاریابی شما درونگرا یا جذاب خواهد بود.

بازاریابی ورودی یک رویکرد استراتژیک برای ایجاد محتوای ارزشمند است که با نیازهای مخاطب هدف شما مطابقت داشته باشد و الهام بخش روابط بلندمدت با مشتری باشد. از مزایای روش بازاریابی جذبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با قیمت مناسب
  • ارتباطات طولانی تر از بازاریابی خارجی است
  • دسترسی به مخاطبان و بازارهای جدید
  • نتایج سریعتر از بازاریابی برونگرا
  • ایجاد اعتبار و آگاهی از برند