افزایش فروش در 5 مرحله; از رقبای خود پیشی بگیرید! – پنل پیامک – سامانه پیامک

شما باید همان کاری را انجام دهید که رقبای شما تبلیغ می کنند. گاهی اوقات اجرای استراتژی های بازاریابی برای به دست آوردن ارزش افزوده نیست. تبلیغات باعث می شود برند شما در کنار سایر رقبا به جلو حرکت کند. این روش به ویژه برای یک تجارت در بازارهای بسیار رقابتی ضروری است. برای توسعه مسیر پیشرفت کسب و کار، حتماً رقبا را دنبال کنید و استراتژی های آنها را ارزیابی کنید. این روش به شناسایی شکاف بازار و پتانسیل تبلیغاتی آن کمک می کند.

افزایش فروش همیشه یکی از دغدغه های همه کسب و کارهای کوچک تا بزرگ است. رکود در حجم فروش لطمه زیادی به برنامه های تولید، خدمات و بازاریابی برند وارد می کند. بنابراین هر کسب و کاری نیاز به برنامه ریزی منظم برای افزایش درآمد و تغییر این طرح ها در عرض چند ماه دارد. اساس این برنامه ها در 5 مرحله ساده پیاده سازی می شود. نتیجه مطلوب افزایش فروش نیز تنها با اجرای صحیح این مراحل امکان پذیر است. بسیاری از صاحبان برند در مورد چگونگی انجام انواع مختلف تحقیقات برای افزایش فروش اطلاعات کافی ندارند. از این رو این مقاله را آماده کرده ایم تا بتوانید با مراحل مختلف تدوین استراتژی و اجرای راهکارهای عملی افزایش فروش آشنا شوید.

گام اول؛ شناسایی کسب و کار از طریق تحقیقات بازار

مروری بر 5 مرحله افزایش فروش در وبلاگ فراز اس ام اس
راهنمای مطالعه

به عبارت ساده تر، برای افزایش فروش خود، نیازهای مشتری را اولویت بندی کنید. افزایش فروش همیشه با تاکید زیاد و تبلیغات گسترده انجام نمی شود. گاهی اوقات تنها توجه به دغدغه های مخاطب بهترین کمک برای افزایش فروش کسب و کار شما خواهد بود.

یکی از کانال های اجرای استراتژی های بازاریابی، پنل پیامک است. این روش ارزان است و برای اکثر افراد تجاری قابل استفاده است. امروزه اکثر مردم در هر سنی به تلفن همراه دسترسی دارند. بنابراین، استفاده از راه‌هایی که این دستگاه الکترونیکی را هدف قرار می‌دهد، راه‌حلی هوشمندانه محسوب می‌شود. امروزه تعامل با مشتریان، ارسال لینک خرید و تبلیغات از طریق سامانه های ارسال پیامک انجام می شود. پس از این ابزارها برای افزایش فروش آنلاین و آفلاین خود استفاده کنید.

معمولا و به طور میانگین برای هر کسب و کار 4 دسته پرسونای عمومی تعیین می شود. برای تعیین شخصیت، این سوالات راهنمای خوبی هستند:

  • مشتریان من چند سال دارند؟
  • آیا آنها شامل جنسیت خاصی هستند؟
  • درآمد این افراد چقدر است؟
  • در کدام شبکه اجتماعی و چند دقیقه در روز کار می کنند؟
  • در کدام منطقه و منطقه زندگی می کنند؟
  • علایق و سرگرمی های مخاطبان برند من چیست؟
  • چه دستگاه ها یا خدماتی کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد؟

تعریف شخصیت در مراحل اولیه تحقیقات برند به ایجاد حس نیاز کمک می کند. یک ابزار ممکن است برای گروهی از مخاطبان مفید نباشد، اما برای گروهی دیگر ابزار ضروری است. ارائه محصول با توجه به علاقه مخاطبان و رعایت نکات ریز در عملکرد محصول از دیگر ابزارهای مهم و موثر در افزایش فروش است.

انتخاب های محدود کننده؛ یکی از راه های عملی افزایش فروش

شناخت چهار گروه اصلی شخصیت ها؛  گام دوم برای افزایش فروش

مرحله سوم؛ تعیین استراتژی بازاریابی و افزایش آگاهی از برند

گام پنجم افزایش فروش;  استفاده از روش های جذب مشتری

افزایش سرعت فروش؛ استفاده از روانشناسی قیمت گذاری

تنوع محصول گاهی مردم را از خرید آن منصرف می کند. یکی از راه های حل این سردرگمی ایجاد دسته بندی های مختلف و قرار دادن این محصولات در دسته های مشابه است. با این روش مشتری می تواند به راحتی و با توجه به نیاز خود به دسته خاصی مراجعه کرده و خرید خود را سریع انجام دهد.

مرحله پنجم؛ مدیریت زمان فروش برای افزایش درآمد

تعیین استراتژی بازاریابی و افزایش آگاهی از برند در مرحله سوم افزایش فروش

مرحله چهارم؛ ایجاد احساس نیاز یا علاقه به خرید محصول

مدیریت زمان فروش با تاکید بر تکنیک “فروش” و بر اساس شخصیت تجاری تعریف می شود. در سال های اخیر، این تکنیک جایگزین تکنیک قدیمی «فروش» شده است. در تکنیک فروش به جای اینکه به مشتری نزدیک باشیم و بر خرید محصول تاکید کنیم، او را در خرید کالای مورد نیاز راهنمایی می کنیم. صداقت و جهت گیری صحیح منجر به ایجاد حس اعتماد و در نتیجه فروش بیشتر می شود.

شخصیت تجاری را به درستی تعریف کنید تا سرمایه و زمان شما برای اجرای استراتژی های بازاریابی هدر نرود. پرسونا نمایه مخاطبان برند با ویژگی های رفتاری، علایق و نیازهای یکسان است. در هر کسب و کاری، قبل از هر فعالیتی باید پرسونا را مشخص کنید. توسعه برند، توسعه محصول و تنظیم استراتژی با تعریف مخاطب آسان تر می شود.

آگاهی از برند به معنای تصویر کاملی از کسب و کار در ذهن مخاطب است. روش ها و ابزارهای مورد استفاده در این استراتژی به حفظ مشتریان کمک می کند. اگر دو مرحله تحقیقات بازار و تعیین پروفایل مخاطب را به درستی انجام داده باشید، برای تعیین استراتژی کار سختی نخواهید داشت. موفقیت در مبارزه با برندهای معروف و حتی کسب و کارهای کوچک در این زمینه نیازمند مراحلی است که در بیشتر استراتژی برند اجرا می شود. به طور کلی، استراتژی باید هویت کسب و کار، ارزش های آن، مخاطبان، ویژگی های محصول و منحصر به فرد بودن کسب و کار را نشان دهد.

اولین قدم برای افزایش کارایی فروش؛  تحقیقات بازار انجام دهید

پر کردن فضای بازار هدف؛ تمایز از رقبا

برای جمع آوری اطلاعات در مورد هر شخصیت از شبکه های اجتماعی یا پرسشنامه های پیامکی کمک بگیرید. تعیین شخصیت برای اجرای روش های تبلیغاتی و بازاریابی ضروری است. زیرا نیازها و الگوهای رفتاری افراد از طریق آن مشخص می شود. در ابتدای قیف فروش هر کسب و کاری، شما مخاطبان بی شماری با شخصیت های مختلف دارید که برخی از آنها مشتری خواهند شد. دسته بندی پرسوناها به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را بهتر هدف قرار دهید و آنها را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

تحقیق بازار به معنای بدست آوردن اطلاعات در مورد بخش های بازار با استفاده از روش های مختلف است. به طور کلی اطلاعات جمع آوری شده در این مرحله مهمترین بخش در تعیین و اجرای استراتژی افزایش فروش است. به دست آوردن داده های صحیح و موثر به انتخاب روش های تبلیغاتی بهینه مانند بیلبوردها، پنل اس ام اس و بازاریابی ایمیلی کمک می کند. نمونه سوالات زیر برای جمع آوری داده ها در این مرحله مفید است:

  • رقبا چه کسانی هستند؟
  • هر کدام چه سهمی از بازار دارند؟
  • رقبای شما چه کسانی هستند؟
  • پتانسیل بازار هدف چیست؟

گاهی اوقات محصول یا خدمات کسب و کار شما یک ابزار یا خدمات ضروری برای زندگی مردم نیست. با این حال، در تدوین یک استراتژی تبلیغاتی گسترده، باید احساس نیاز را ایجاد کنید. ویژگی های محصول یا خدمات را به گونه ای توصیف کنید که مردم تصور کنند زندگی راحت تری با آن خواهند داشت.

در این مقاله به 5 مرحله ساده اما مهم برای افزایش فروش پرداخته ایم. تحقیق در مورد بازار، شناخت پرسونا، تعیین استراتژی، ایجاد حس نیاز و مدیریت زمان فروش 5 گام برای افزایش درآمد برند است. در اجرای این مراحل، همیشه باید نکاتی مانند ویژگی‌های منحصر به فرد، قیمت‌گذاری روان‌شناختی، محدود کردن گزینه‌ها و پیگیری رقابت را بررسی کنید. همچنین، راه هایی را برای اجرای استراتژی با هزینه معقول و ثابت شده در نظر بگیرید.

پس از جمع آوری اطلاعات لازم برای کسب و کار خود، یک هویت تعریف کنید. با تعیین شخصیت برند، راه روشن تری برای انتخاب استراتژی دارید. ایجاد هویت تجاری، درک اهداف بازاریابی، رقبای اصلی و جریان مالی مناسب را تسهیل می کند. این مرحله به عنوان زیرساخت مهم و ضروری برای دو مرحله بعدی یعنی شناخت شخصیت مخاطب و تعیین استراتژی های بازاریابی محسوب می شود.

پس از دانستن نیاز بازار، با ابزارهای موجود مانند بازاریابی پیامکی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و مزیت های رقابتی کسب و کار خود را به آنها نشان دهید. تمایز از رقبا تنها با بررسی فعالیت ها، خدمات و محصولات آنها امکان پذیر است. بنابراین همیشه راه های بررسی رقبا را به خاطر بسپارید.

مرحله دوم؛ سرمایه گذاری صحیح در هزینه و زمان با شناخت شخصیت

استراتژی فروش بیشتر نیازمند توجه عمیق به شخصیت های مخاطب و تحلیل قیف فروش در بازاریابی است. مخاطبان در قیف فروش از طریق فرآیندهای آگاهی، علاقه و احساس نیاز به مشتریان واقعی تبدیل می شوند. استراتژی در مراحل مختلف کسب و کار تعریف می شود و هر مرحله نیاز به پیش نیازهای خاص و منابع مالی متفاوتی دارد.

علاوه بر نکات ذکر شده، توجه به زمان های پیک نیاز محصول تاثیر بسزایی در افزایش فروش برند دارد. استخراج بهترین زمان برای حداکثر فروش را می توان به راحتی با تجزیه و تحلیل شخصیت ها و ویژگی های محصول انجام داد. به عنوان مثال، کولر گازی در گرم ترین ماه های سال مانند تابستان و اواخر بهار بیشترین فروش را دارد. بنابراین بهترین زمان برای اجرای یک استراتژی تبلیغاتی قبل از شروع گرما است.

یکی از رفتارهای رایج مخاطبان به دلیل مشاهدات تجربی، خرید کالاهایی در محدوده قیمت متوسط ​​است. زمانی که مردم به یک فروشگاه مراجعه می کنند، احتمال خرید آنها با قیمت مناسب بیشتر است. این بدان معناست که آنها از خرید محصولات ارزان و گران خودداری می کنند و قیمت متوسط ​​را بهترین گزینه برای خرید می دانند. این موضوع برای انواع مختلف محصولات برای طبقات اجتماعی مختلف مشتریان اعمال می شود. بنابراین هنگام قیمت گذاری محصولات و افزایش فروش سایت، حتما سه محدوده ارزان، متوسط ​​و گران را در نظر بگیرید.

افزایش فروش با سامانه پیام کوتاه فراز