در عوض، باید او را از مشکلی که راه حل آن در تبلیغ شما پنهان است، مطلع کند. برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب و لمس احساسات آنها. این دو مثال درک واضح تری به دست می دهند:

پس از ارائه مسئله می توانید مراحل بعدی را با کمک استعاره یا مثال طی کنید. خلاقیت چیزی است که با هیچ فرمول یا قاعده ای به دست نمی آید. می توانید آن را در پیامک های تبلیغاتی مشاهده کنید. پیامک هایی که در میانه روز کاری توجه شما را جلب می کنند. در کمپین های تبلیغاتی برای ارسال اس ام اس یا ایمیل حتی متن بنر به نکات ذکر شده توجه کنید. اگر برای کمپین های پیامکی به پنل پیامکی با نرخ مناسب و خدمات با کیفیت نیاز دارید، پنل اس ام اس فراز به شما کمک خواهد کرد. برای راهنمایی بیشتر می توانید با شماره های پایین صفحه تماس بگیرید.
قابل اعتماد؛ نیازی به اثبات کمال نیست
به یاد داشته باشید، وقتی با پیاز داغ یک تبلیغ زیاده روی کنید، احساس بدی در مخاطب ایجاد می کنید. اغراق در ویژگی های مثبت یک محصول مانند قرار دادن وسایل بزرگ در یک کمد کوچک است. به زبان ساده با مخاطب صحبت کنید. برای این کار می توانید از چند تکرار رایج در بین افراد استفاده کنید. مثلا:
ویژگی متن تبلیغاتی ساده، مختصر و مفید بودن آن است. هنر شما این است که با ساده ترین کلمات پیام خود را در سریع ترین زمان به مخاطب برسانید.
پایان آگهی؛ تکلیف مخاطب را از خواندن آگهی مشخص کنید
به جای این مثال:
“ما به دنبال پول شما هستیم، این پیام فقط یک تبلیغ برای بیرون آوردن پول شما از جیب شماست”
“کلبه، جنگل، کانون”
کاملاً مسلم است که ما برای فروش محصول خود تبلیغ می کنیم. همه این را می دانند. پس برای تبلیغات کلیشه ای از صداقت و صداقت دست نکشید. به طوری که شاید لازم باشد به جای اثبات اینکه «ما خیلی خوب و عالی هستیم پس از ما خرید کنید» از محصول یا خدمات خود انتقاد کنید. در عوض اعتماد مخاطب را جلب خواهید کرد.
آخرین پای جادویی برای تبلیغات نویسی حرفه ای; تبلیغات با خلاقیت
از هر چیزی که می خواهی فرار کن، از هر چیزی که نیاز داری فرار کن
هنگام کپی رایت یا تبلیغات با کلمات خسیس باشید. هر کلمه ای باید هدفی داشته باشد. اگر کلمه ای هدفی ندارد، آن را حذف کنید. از حروف ربط مانند: چون، برای، به، شاید، خیلی، فقط، در واقع و بنابراین فقط در صورت لزوم استفاده کنید. اگر آنها را از متن شما کم نمی کند، آنها را نیز حذف کنید. برای مثال برای نوشتن متن تبلیغاتی برای جذب مشتری لباس می توانید از جملات زیر ایده بگیرید:
از روابط خود، شرکت خود فرار کنید
“نوع مورد علاقه خود را در 10 دقیقه بسازید”
اگر مرحله اول یعنی آگاهی، کار خود را انجام داده باشد، مخاطب را به موضوع تبلیغ علاقه مند می کند. این مرحله زمانی اتفاق می افتد که مخاطب، هدف و نوع پیام را به درستی انتخاب کرده باشید.
- مرحله سوم اراده به عمل اراده; اشتیاق مخاطب برای عمل
“صدای بارون روی پشت بام… وقتی تو ویلا نشسته ای”
ویژگی های تبلیغات حرفه ای و موثر; معرفی قیف آیدا
وقتی پیام تبلیغاتی شما به قلب کاربر میچسبد، مانع از یادآوری آن نمیشود. یکی از تکنیک های مورد استفاده استفاده از مثال های روزمره است. به عنوان مثال، آگهی زیر را بخوانید، احتمالاً می توانید حدس بزنید که برای چیست.
اسم قیف معروف آیدا را شنیده اید؟ منظور ما مدل AIDA است که یک پیام تبلیغاتی موثر را پوشش می دهد. این کلمه مخفف چهار کلمه دیگر است که در ادامه بررسی می شود:
- اطلاع؛ جلب توجه مخاطب در نگاه اول
از ترس های خود فرار کنید، از نگرانی های خود فرار کنید
به درخواست حضار دستش را روی نقطه درد گذاشت
هنگامی که مشتری به مرحله سوم می رسد، شانس او برای اقدام افزایش می یابد. وقتی هیجان و علاقه کافی برای خرید در کاربر ایجاد کردیم، می توانیم به مرحله چهارم که عمل است امیدوار باشیم.
- مرحله چهارم عملیات؛ کنش مخاطب در پایان آگهی
حقایقی در مورد محصول یا خدمات وجود دارد که پذیرفتن آنها برای صاحب محصول آسان نیست. به عنوان مثال وقتی می خواهید دستکش یکبار مصرف بخرید، در شرایطی که مواد برندهای مختلف تفاوت چندانی با هم ندارند، احتمالا سراغ یک برند آشناتر می روید. مگر اینکه برند دیگر در تبلیغات خود صادقانه به چیزی اشاره کند که توجه شما را جلب کند. مثلا:
نایک در این تبلیغ نه تنها از تجربیات روزمره برای محصول خود استفاده کرد، بلکه از صدای دویدن هنگام برخورد کفش ها به زمین در تبلیغ ویدیویی خود استفاده کرد. او در جملاتی ساده پیچیدگی زندگی را به کفش ربط داد. تبلیغات باید کوتاه ترین و جذاب ترین راه را به مشتری نشان دهد.
“فرار از پرداخت قبض”
“اگر می خواهید مردم را متقاعد کنید که کاری انجام دهند یا چیزی بخرند، باید از زبان آنها استفاده کنید.” به گفته دیوید آگیلوی، برای نوشتن تبلیغات نیازی به دانستن دستور زبان ندارید. وقتی دقیقاً بدانید برای چه کسی می نویسید، درک راحت تری از خواسته ها و نیازهای آنها خواهید داشت. مثل این است که در یک گفتگوی دوستانه محصولی را به دوست خود معرفی می کنید.
حالا به ته قیف می رسیم. نقطه ای که خریداران و کاربران واقعی شناسایی می شوند. اگرچه هدف اکثر کمپین های تبلیغاتی رسیدن به مرحله اکشن است، اما اکثر کاربران در همان ابتدای قیف یعنی مرحله اول متوقف می شوند. این هنر کپینویسی شماست که آن را به انتهای قیف میبرد. سوال اینجاست که ویژگی های یک تبلیغات نویس حرفه ای چیست؟ بیشتر خواهیم گفت
“این لباس به تو می آید”
شما فقط 10 ثانیه فرصت دارید تا داستان خود را برای مخاطب تعریف کنید! این هنر تبلیغات است. هنری که می تواند مخاطب را مجذوب خود کند یا در چند ثانیه چشمانش را برگرداند. تبلیغات نویسی هنری است که بدون حرف اضافه به مخاطب نشان می دهد. بهترین و ماندگارترین متن های تبلیغاتی اصلا شبیه تبلیغات نیستند. اگر قصد دارید تبلیغاتی هنرمندانه و استادانه بنویسید که برای مخاطب جذاب باشد، مطالعه این مقاله به شما کمک می کند.
اصول نوشتن تبلیغات حرفه ای; تبلیغی که مخاطب را به مشتری تبدیل می کند
ساده و مختصر بنویسید؛ با استفاده از کلمات جادویی
“وضعیت بازار خراب است”
پایان باز فقط برای تماشای فیلم جالب است. تبلیغ بدون پایان و پایان، مانند رساندن مخاطب به چشمه و بازگرداندن او تشنه است. پیام خود را خلاصه کنید با دعوت به اقدام، ابهام را در ذهن مخاطب باقی نگذارید. از آنجایی که انتخاب عنوان توجه مخاطب را می رباید، نتیجه گیری نیز رسالت خود را مشخص می کند.
حتی با وجود قوی ترین نرم افزارهای هوش مصنوعی و کپی رایتینگ در جهان، هنوز جایی برای ذهن خلاق در طوفان فکری وجود دارد. ذهنی که با خلاقیت کلمات را طوری مرتب می کند که دل مخاطب بلرزد. نه اینکه در بهترین حالت، مخاطب با نارضایتی سر خود را از آگهی برگرداند. صرف نظر از اینکه از چه روش تبلیغاتی اعم از ایمیل مارکتینگ، سامانه پیامکی یا تبلیغات آنلاین در اینترنت استفاده می کنید، تبلیغات برند یا محصول شما زمانی موثر است که مخاطب را به مشتری تبدیل کند.
“تا زمستان آینده، شال یا کلاه نپوشید”
تبلیغات هیچ فرمول پیچیده ای ندارد. به این معنا که اگرچه نوشتن تبلیغات به مهارت هایی نیاز دارد، اما بسیاری از تبلیغ کنندگان هنگام نوشتن تبلیغات خود از چارچوب ها و فرمول ها راضی نیستند. اما به طور کلی با در نظر گرفتن چهار مرحله زیر به تجربه جو ویتال بسنده می کنیم:
- طراحی مشکل
- وعده حل مشکل را می دهد
- اثبات
- طرح قیمت (نتیجه گیری)
مخاطبان خود را بشناسید؛ تعیین شخصیت مخاطب یکی از مهمترین اصول در نویسندگی تبلیغاتی است
انتخاب عنوان مناسب برای پیام تبلیغاتی؛ نکته اصلی تبلیغات در نگاه اول است
“با (نام تجاری پوشاک)، همه نگاه ها به شماست”
فرار از کار، فرار از روال تکراری
و همچنین:
از این و آن فرار کن
یعنی اگر توجه مخاطب به همان نوع پیام های عمومی معطوف شود و محصول در کنار آن نمایش داده شود، باز هم تبلیغ شما کار خودش را می کند.
پایدار در روح؛ استفاده از اصطلاحات و مثال های روزمره
سبک نوشتاری، نوع کلمات و رسانه ای که برای انتشار انتخاب می کنید به شخصیت مخاطب شما بستگی دارد. در کنار درک دقیق شخصیت مخاطب که نقش مهمی در تبلیغات دارد، کسانی که می دانند سرویس اینترنتی چیست و چه کاربردهایی دارد کمپین تبلیغاتی موفق تری خواهند داشت.
فرار کن! فرار کن”
به یاد داشته باشید که هیچ قاب سفت و سختی در کار نیست. اگر ایده های تبلیغاتی زیادی در ذهن دارید، با در نظر گرفتن چند مورد می توانید پیامی متفاوت و موثر برای تبلیغات بنویسید.
باهوش و بدون کلیشه؛ استفاده از جملات رایج در بین مردم
هنگام نوشتن یک پیشنهاد محصول، ممکن است وسوسه شوید که فقط بر ویژگی ها یا عملکردهای مثبت محصول یا خدمات خود تمرکز کنید. اما این مورد همان چیزی نیست که کاربر در نگاه اول به دنبال آن است. فکر کنید چه مشکلی را می توانید از آن حل کنید. نقطه درد را شناسایی کنید، آن را لمس کنید تا کاربر احساس زنده بودن کند. سپس روش درمان را بگویید.
تبلیغات موثر رضایت کاربران را با توجه به ترجیح آنها به ارمغان می آورد
پماد سوختگی حاوی عصاره گیاه دریایی برای انواع پوست مناسب است، استفاده از این پماد به شما این اطمینان را می دهد که پس از چند روز آثار سوختگی از دست شما پاک می شود.
برای اینکه مخاطب را با خود همراه کنید، مهم ترین احساس مخاطب را لمس کنید. به عنوان مثال یکی از معروف ترین آژانس های مسافرتی ایران با نوشتن متن زیر بر روی بیلبوردهای شهر این احساس را در مخاطب ایجاد کرد که می خواهد سفر کند:
میانگین فاصله توجه انسان در فضای دیجیتال حدود 8 ثانیه است. این بدان معناست که شما فقط چند ثانیه فرصت دارید که توسط مخاطب دیده شوید یا رد شوید. حتما در تبلیغات پیامکی دیده اید که یک تیتر خوب می تواند توجه شما را برای خواندن بقیه پیامک ها جلب کند. عنوان ابتدای پیام باید به گونه ای باشد که در نگاه اول توجه مخاطب را به خود جلب کند.
اجتناب از اغراق های پیچیده؛ شما فقط 10 ثانیه طلا دارید
این مرهم دائمی نیست؛ هفته آینده زخمی روی دستت نخواهی داشت.»
- مرحله دوم علاقه; ایجاد علاقه در مخاطب
“چه لباسی را برای مهمانی بعدی دوست دارید؟”
“شاید ما اولین و بهترین نباشیم، اما تمام تلاش خود را برای جلب رضایت شما انجام خواهیم داد.”
یک تیتر تبلیغاتی خوب در نگاه اول مخاطب را آگاه می کند. یعنی اگر پیام به خوبی به مخاطب منتقل می شود و توجه او را به خود جلب می کند، باید از هدف تبلیغ مطلع شود. آگاهی به این معنا نیست که شما به وضوح به او بگویید:
مخاطب حوصله خواندن متون طولانی و فلسفی یا استعاره های ادبی را ندارد. هنگام نوشتن متن تبلیغاتی برای جذب مشتری، حاشیه سازی را کنار بگذارید. به خاطر داشته باشید که شما فقط 10 ثانیه طلایی فرصت دارید تا تبلیغات خود را گسترش دهید، در حال حاضر از خط اول، به سرعت به نقطه اصلی بروید.