اتاق فرارهای شهر تهران اولین و بزرگترین مجموعه اتاق فرار در ایران | allescape
یا، برای یک گروه جوان تر، ممکن است به دنبال چیز با ارزشی باشند که گم شده است. • اگر نمی خواهید داستان و وسایل خود را از ابتدا ایجاد کنید، به دنبال یافتن پتانسیل های موجود در فضا برای ایجاد اتاق فرار خود باشید. خوشحال میشیم در رابطه با کارخانه اتاق فرار نظر خودتان را بنویسید. زمانی که تنها هستید، فکر و ایده جدید و ناگهانی بهندرت به سراغ شما میآید (بسیاری از افراد ایدههای خلاق خود را در زمان طوفان فکری با شریک خود بروز میدهند). زمانی که در حال خلق اثر یا ایدهای هستید یک شریک خوب در کنار شما میتواند ایده شما را چکشکاری کرده و آن را تکمیل کند.
- مجموعه اتاق فرار اسکیپ می در حال حاضر سه شعبه در مجتمع تجاری کورش، مجتمع مارینا مال چالوس و شهرک توریستی نمکآبرود با هفت بازی متفاوت و جذاب دارد.
- اتاق فرار آرماگدون با ژانر آخرالزمانی، پیچیدهترین، شگفتانگیزترین و بزرگترین محصول اسکیپ روم است؛ جایی که شما یک بازی کامپیوتری را در واقعیت تجربه خواهید کرد.
- پس اول از همه به دنبال طرح معما باشین نه مساله، بعد هم تلاش کنین تا معمای شما خوب از آب در بیاد.
- امکان راهنمایی همراه با جذابتر کردن این روند نیز وجود دارد؛ به این ترتیب که اولین حرفِ پاسخ را در یکی از سه خانهی خالی بنویسید.
- بازی کلبه وحشت، ۴ تا ۶ نفره است و در مدت ۶۰ دقیقه انجام میشود.
البته هیچ تبلیغی بهتر از ارائه یه کار خوب و با کیفیت نیست، چون قطعا یه اتاق فرار خوب خودش بهترین معرف خودشه و به قول معروف مشتریه که مشتری میاره. دقت کنین معما خلاقانه باشه و با سناریوی داستان کاملا مطابقت داشته باشه. فرقی نمی کنه از چه معمایی استفاده می کنی قفل یا اعداد، معمای سایه یا معادلات ریاضی، تطبیق رنگ یا جوهر نامرئی در هر صورت معماهای اتاق باید متفاوت و متنوع باشن و در سطح های مختلف مبتدی، متوسط و پیشرفته طراحی بشن. پاداش یک اتاق فرار، پول و جوایز مادی نیست؛ بلکه این پاداش می تونه هرچیزی باشه مثل کلید یا کارت هایی که بازیکنا در روند بازی پیدا می کنن. مهم اینه که بازیکن در جریان بازی نتیجه تلاش ها شو ببینه و بازی یه بازخورد مستقیم و فوری داشته تجربه اتاق فرار باشه.
مرحله هفتم از نوشتن سرنخ ها:
از جمله مزایای بازی اتاق فرار میتوان موارد زیر را نام برد. بدون تعارف، گیم مستر ها را باید دارای نقشی تعیین کننده در کیفیت یک اتاق فرار دانست. گیم مسترها باید بتوانند علاوه بر ایجاد یک ارتباط دو طرفه و صمیی با هر گروه از بازیکنان، در قبل و حین انجام بازی، بتوانند به سوالات آنها پاسخی خوب و کافی بدهند.
۲. اتاق فرار وارونگی
همان طور که توضیح دادیم، اغلب کارهای فیزیکی مورد نیاز برای حل معماها در اتاق فرار معمایی شامل جا به جایی اجسام سبک و کوچک خواهد بود. در اتاق فرار معمایی یک دسته از پازل ها به گونه ای طراحی می شوند که در واقع اصلاً چیزی برای حل کردن وجود ندارد. تنها نکته این است که یک کلید یا راه حل در جایی مخفی شده است و شما باید بگردید و آن را پیدا کنید. شما باید همه جا را با دقت بگردید و مراقب باشید تا چیزی از نظرتان مخفی نماند. هر بخشی از اجزای دکوراسیون اتاق فرار به طور بالقوه می تواند محل مخفی سازی باشد. وقتی بازیکنان اتاق را شناسایی و سرنخها را پیدا میکنند و کمکم درگیر سناریو و حل معما میشوند، درواقع کار تیمی مؤثری در حال شکلگیری هست که تمرکز بازیکنان در بهترین حالت خود قرار میگیرد.
من یه نویسندهام که به بازی علاقه وافری دارم و به همین سبب چندسالی میشه که در حیطه سناریو نویسی و طراحی روایت بازی مشغولم. ممکن است مجبور شوید بیش از دو نوع معما را باهم ترکیب کنید. اگر برای پیدا کردن یک سرنخ قبلاً از طراحی بصری و اشیاء پنهان استفاده کرده باشید، لزوماً به این معنی نیست که شما به راه حل رسیده اید.