
شعار برند DNA برند شماست. وقتی کلمات زیبا، جادار، امن را می شنویم، بسیاری از ما به یخچال و فریزر امرسون فکر می کنیم. ماندن در ذهن مشتریان چیزی است که هر صاحب برند برای رسیدن به آن تلاش می کند. با استفاده از شعار برند که ارزش ها، مزایا و ویژگی های محصولات و خدمات شما را به خوبی نشان دهد، این آرزو محقق خواهد شد. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم و به شما می گوییم که شعار برند چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد. بسیاری از مردم شعار برند را با شعار تبلیغاتی اشتباه می گیرند. به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم برای درک تفاوت این دو مفهوم، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
آشنایی با مفهوم شعار برند (برچسب گذاری); جمله ای کوتاه اما تاثیرگذار
شعار برند (تگ لاین) عبارتی کوتاه و به یاد ماندنی است که هویت و ارزش های برند را به شیوه ای ساده و موثر به مخاطب و مشتریان منتقل می کند. با استفاده از این عبارت کوتاه، مخاطب بیشتر به برند، محصولات و خدمات شما توجه خواهد کرد. برای مثال شعار برند نایک فقط انجامش بده. این جمله بر اهمیت برداشتن قدم اول تاکید دارد. از آنجایی که این شرکت در زمینه تولید کفش های ورزشی فعالیت می کند، به افراد احساس قدرت و تعهد برای اقدام می دهد.
اگر شعاری را برای برند خود انتخاب کرده اید تا آن را از رقبا متمایز کند، استفاده از پنل پیامک و ارسال پیامک انبوه نقش مثبت و موثری در ثبت شعار شما در اذهان عمومی خواهد داشت.
تفاوت بین شعار برند و شعار تبلیغاتی؛ تفاوت در هدف، دامنه و زمان استفاده
بسیاری از مردم تفاوت بین شعارهای برند و شعارهای تبلیغاتی را درک نمی کنند. بنابراین برای انتخاب یک شعار صحیح و موثر ابتدا باید تفاوت شعار برند و شعار تبلیغاتی را به تفصیل درک کنید. شعار برند و تبلیغات دو مفهوم متفاوت از نظر هدف، دامنه و مدت زمان استفاده هستند. در زیر به بررسی دقیق این تفاوت ها می پردازیم.
هدف از استفاده از رمزهای عبور؛ عامل تمایز بین شعار برند و شعار تبلیغاتی
هدف از به کار بردن شعار یکی دیگر از مواردی است که این دو مفهوم را از یکدیگر متمایز می کند. هدف اصلی شعار برند ایجاد ارتباط عاطفی با مشتریان، کمک به شناخت بیشتر آنها و ثبت هویت برند در ذهن مخاطب است. این شعار برای نمایش ارزشها، مأموریت، مزیت رقابتی و تمایز برند در تمام تعاملات برند استفاده میشود. از طرفی هدف اصلی شعار تبلیغاتی جلب توجه مخاطب، تبلیغ محصولات و خدمات و متمایز شدن از رقبا است. این شعار همانطور که از نامش پیداست برای تبلیغات، جلب توجه مشتریان و تشویق آنها به خرید استفاده می شود.
یک راه مناسب برای رساندن شعار برند و شعارهای تبلیغاتی به مخاطب، ارسال پیامک است. به شرطی که در لیست سیاه پیامک نباشیم. اما چگونه بفهمیم که در لیست سیاه پیامک هستیم؟ این موضوع را می توان از طریق یک پرس و جو آنلاین بررسی کرد. همچنین با تهیه خط خدمات از سامانه پیامکی پراز امکان ارسال پیامک به لیست سیاه ارتباط را خواهید داشت.
تفاوت شعار برند با شعار تبلیغاتی در محدوده استفاده است
شعار برند به عنوان یک عبارت کوتاه و ساده در تمامی تعاملات با برند استفاده می شود. این شعار در لوگوهای برند، وب سایت ها، تبلیغات، بسته بندی محصولات و سایر ارتباطات ظاهر می شود. از طرفی شعار تبلیغاتی برای یک تبلیغ خاص و در طول کمپین های تبلیغاتی استفاده می شود. این شعار در تلویزیون، رادیو، چاپ، آنلاین و سایر رسانه های تبلیغاتی مطرح است. با استفاده از افزونه ارسال پیامک وردپرس می توانید شعار برند خود را برای مشتریانی که در وب سایت شما ثبت نام کرده اند نیز ارسال کنید.
تفاوت شعار برند با شعار تبلیغاتی از نظر مدت زمان استفاده
رمز عبور برند برای مدت زمان طولانی تری استفاده می شود. در نتیجه، شعار برند تقریباً بدون تغییر و بازنگری شده است. این شعار در طول زمان به عنوان بخشی دائمی از هویت برند حفظ شده است. در نتیجه، مخاطبان قدیمی و جدید برند مورد نظر را در یک شعار می شناسند. با توجه به اینکه شعار برند باید در طول زمان ثابت باشد، لازم است در انتخاب شعار توجه و دقت ویژه ای شود. از طرفی یک شعار تبلیغاتی در بازه های زمانی مختلف تغییر می کند و یک شعار کوتاه مدت محسوب می شود. این شعار معمولاً در یک کمپین تبلیغاتی یا رویداد خاص ایجاد و استفاده می شود. به طور کلی شعار تبلیغاتی برای معرفی یک ویژگی، مزیت یا پیام خاص در مدت زمان محدود طراحی و استفاده می شود.
ویژگی های یک شعار برند خوب چیست؟
هدف اصلی شعار برند ایجاد رابطه عاطفی و نزدیک با مشتریان است تا دانش بیشتری در مورد برند، محصولات و خدمات کسب کنند. به همین دلیل شعاری که برای برند خود انتخاب می کنید باید ساده، خاطره انگیز، قدرتمند و هماهنگ با ارزش ها و اهداف کلی برند باشد. با تولید شعار برند با ویژگی های ذکر شده در بازاریابی، در جذب مشتریان و وفاداران موفق تری خواهید داشت.
برای اینکه با نقش و اهمیت بازاریابی در رشد و افزایش فروش کسب و کار خود آشنا شوید، مقاله بازاریابی چیست؟ را بخوانید
آشنایی با چند نمونه از شعارهای برند موفق و ماندگار در ذهن مخاطب
وقتی به آهنگ های این برند موفق اشاره می کنیم حتماً بسیاری از آنها را شنیده اید. این شعارها معمولاً ثابت هستند و این باعث ماندگاری آنها در اذهان عمومی می شود. در ادامه نمونه هایی از شعارهای برند شناخته شده برای مردم در سراسر جهان را ارائه خواهیم داد.
- نایک: فقط انجامش بده. شاید معروف ترین شعار در دنیای ورزش، شعار برند نایک باشد. این عبارت بر ماهیت انگیزشی برند نایک تاکید دارد.
- شعار برند مک دونالد: I’m Lovin’ It. این شعار خاطره انگیز مک دونالد را می توان به راحتی بر روی تمامی محصولات این شرکت اعمال کرد.
- Maybelline: شاید او با آن متولد شده است. این شعار بینش خوبی از تلاش Maybelline برای ایجاد بهترین احساس در مشتریان نشان می دهد.
- ردبول: ردبول به شما بال می دهد. این شعار در تمامی خطوط تولید ردبول استفاده می شود و بر طراحی محصولات برای افزایش انرژی مشتریان تمرکز دارد.
همانطور که در این نمونه ها مشاهده می کنید، انتخاب یک عبارت کوتاه کاربردی و خاطره انگیز بهترین نوع شعار برند است. توجه به این نکته در انتخاب شعار تبلیغاتی برای طراحی کمپین تبلیغاتی نیز ضروری است.
ثبت شعار برند در ذهن مخاطب با ارسال پیامک انبوه
در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که شعار برند چیست و چه تفاوتی با شعار تبلیغاتی دارد؟ شعار برند هویت و موجودیت کسب و کار شما را نشان می دهد. این شعار نقش مهمی در جذب مشتری و در شناخت دقیق و همیشگی برند دارد. یکی از بهترین راه ها برای انتشار و تبلیغ شعار برند خود به مخاطب، استفاده از پنل پیامک است. با کمک پنل پیامک می توانید تعداد زیادی پیامک حاوی متن شعار برند خود را در مدت زمان کوتاه و با هزینه کم ارسال کنید.